Ljóseind Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 (endret) Noen som vet om jeg kan slippe førstegangstjeneste hvis jeg først er blitt innkalt til sesjon del 2? Nei, jeg får nok ikke under 3 på testene, og jeg er i fin fysisk form. Men likevel: jeg tror ikke jeg ville holdt det ut, mtp. raseri og frustrasjon over at livet mitt misbrukes til tull ting som har null relevans for mitt videre liv... Jeg ble kalt inn -_- jeg hadde ikke noe valg i det hele tatt. Svarte helvette. Endret 6. november 2011 av MækkTævvish Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Fikk denne her om dagen på e-post: Hei Kristian! Takk for at du har svart på sesjon del 1. Forsvaret skal nå behandle svarene og vurdere hvem som går videre til sesjon del 2. Resultatet av sesjon del 1 sendes som brev i desember. Da får du vite om du blir innkalt til sesjon del 2 eller ikke. Vennlig hilsen Forsvaret Vernepliktsverket Synes det var overraskende tidlig. Er ventetiden lang på fra de vil ha deg inn på Sesjon 2, til dagen du faktisk drar til Sesjon 2? Delvis når de gir deg brev til at du er innkalt til sesjon 2, til den dagen du møter opp på sesjon 2? Endret 25. oktober 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
rapak1 Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Litt info her: http://forsvaret.no/om-forsvaret/utstyrsfakta/Sider/utstyrsfakta.aspx Men det er vel ikke alle kjøretøy som forsvaret bruker. Det må da være mer? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Det er mer ja, som av ukjente grunner ikke ligger ute. Ivecoen som brukes i Afghanistan, MB som er standard "bilen" i alle grener for å ta noen raske eksempler. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Dingo 2 står heller ikke der, som faktisk er ett veldig bra kjøretøy selv om media ville ha det til å se ut som noe annet. Den listen er vel ganske langt fra komplett Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Var i Sambandsbataljonen i 09/10, og har nå (sammen med mange andre fra troppen min) fått innkalling til Øvelse Cold Response 2012 i Samband. What gives? Har de ikke nok folk? Syntes at Cold Response 2010 var dryg nok Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Var i Sambandsbataljonen i 09/10, og har nå (sammen med mange andre fra troppen min) fått innkalling til Øvelse Cold Response 2012 i Samband. What gives? Har de ikke nok folk? Syntes at Cold Response 2010 var dryg nok KpC skal være med og rekker ikke utdanne nok personell innen tiden. (Spessielt BV-Sjofører) Endret 6. november 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Var i Sambandsbataljonen i 09/10, og har nå (sammen med mange andre fra troppen min) fått innkalling til Øvelse Cold Response 2012 i Samband. What gives? Har de ikke nok folk? Syntes at Cold Response 2010 var dryg nok KpC skal være med og rekker ikke utdanne nok personell innen tiden. (Spessielt BV-Sjofører) KpC 2011-kontigent hadde da heller ikke BV-sjofører til Cold Response 2010? Hva er grunnen til at det er færre BV-sjofører i år? Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Ah, så det forklarer hvorfor alle BV-sjåførene i troppen er innkalt Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 (endret) Var i Sambandsbataljonen i 09/10, og har nå (sammen med mange andre fra troppen min) fått innkalling til Øvelse Cold Response 2012 i Samband. What gives? Har de ikke nok folk? Syntes at Cold Response 2010 var dryg nok KpC skal være med og rekker ikke utdanne nok personell innen tiden. (Spessielt BV-Sjofører) KpC 2011-kontigent hadde da heller ikke BV-sjofører til Cold Response 2010? Hva er grunnen til at det er færre BV-sjofører i år? Jo, 2011 kontigenten rakk akkurat å utdanne sjoførene, herrunder f.eks meg. Greia neste år er at tiden mellom inrykk og øvelsen er enda mindre, og dem har dermed ikke tid, + at kapteinen syns det ble for hektisk i år. Endret 6. november 2011 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Noen som skal inn i CSS på Bardufoss i Januar? Eventuelt noen som er der fra før? lastevogn/vognfører.. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Noen som vet om jeg kan slippe førstegangstjeneste hvis jeg først er blitt innkalt til sesjon del 2? Nei, jeg får nok ikke under 3 på testene, og jeg er i fin fysisk form. Men likevel: jeg tror ikke jeg ville holdt det ut, mtp. raseri og frustrasjon over at livet mitt misbrukes til tull ting som har null relevans for mitt videre liv... Si at du ikke vil inn... Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Noen som vet om jeg kan slippe førstegangstjeneste hvis jeg først er blitt innkalt til sesjon del 2? Nei, jeg får nok ikke under 3 på testene, og jeg er i fin fysisk form. Men likevel: jeg tror ikke jeg ville holdt det ut, mtp. raseri og frustrasjon over at livet mitt misbrukes til tull ting som har null relevans for mitt videre liv... Si at du ikke vil inn... De sa at jeg ikke hadde noe valg. Jeg må inn, uansett hva jeg vil, sa de på sesjon. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Prester elendig på sesjon. Vis null motivasjon og lyst. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Om du får spørsmål om dem kan sjekke urinen din for narkotika IKKE signer. Stryk på Div helsetester (hørsel, syn osv). Lenke til kommentar
Nordkjosbotn Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg er inne til førstegangstjeneste nå og har endel eksamener fremover.. Det jeg lurer på er om permisjonsdagene ved eksamen trekkes av "permisjonskvoten" min? Eller om disse kommer utenom? Takk for svar! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvis jeg går inn som lærling i Forsvaret, blir førstegangstjenesten tatt i samme kjør da? Lurer på om jeg skal gå inn som lærling nå etter VG2, istedenfor å gå Dataelektroniker VG3, men har lyst til å ta førstegangstjenesten utenom. (Tenker på Panser eller GSV). Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Hvis jeg går inn som lærling i Forsvaret, blir førstegangstjenesten tatt i samme kjør da? Lurer på om jeg skal gå inn som lærling nå etter VG2, istedenfor å gå Dataelektroniker VG3, men har lyst til å ta førstegangstjenesten utenom. (Tenker på Panser eller GSV). Ja, det gjør den, men du får bare vanlig Menig lønn første året (150kr dagen). Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Bruker f18 glideslope? eller bare passangers plane?? Lenke til kommentar
koots Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Alle bruker vel glideslope, er jo tross alt den mest optimale landingsvinkelen for den flyplassen. Bruker den nok ikke i samme grad som passasjerfly, avhengig av situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå