Vertical^ Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Er bare å starte treningen for fult nå. Leser på Forsvaret at sesjon 2 skal skje i mens du går VG3. Altså på høsten/vinteren antar jeg. Et år og trene på, med andre ord. Endret 5. september 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) For dere som har vært i militæret. Hva anbefaler dere av HMKG eller PBN? Vil gjerne høre fra dere som har vært i en av de. Endret 26. september 2011 av lfceven Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Nå vil samtliges meninger være farget av vedkommendes interesser, men for min del er PBN et selvskrevent førstevalg. Spesielt i stormeskadronene (min mening) er det mye artig. Det er der man virkelig trener på strid, både som ren fotstyrke og i samspill med vogn. Prioritert avdeling som får skutt endel og med mye forskjellig. Var selv i stormesk3 og hadde et skikkelig sjefsår. Garden... Tja, glad i å vaske og trene på håndgrep fremfor strid.. Værsegod. Edit: leif Endret 26. september 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Altså, PBN med fult fokus på å ta ut FI, eller HMKG med fult fokus på å stå vakt og noe infanteritjænest? Valget hadde vært lett om det var jeg som skulle velge. : p Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 En annen ting jeg lurer på. Jeg bruker jo linser, jeg fikk 7/9 på synstesten. Jeg lurer på går det ann og få evt spesiallagde briller til militæret? Eller må jeg bruke linsene? Jeg bruker måneds linser, men vist jeg ikke har mulighet til og ta de av innimellom så blir det ganske ubehagelig. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Forsvaret sponser briller. Lenke til kommentar
DaMole Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Mens det er snakk om syn og briller..- hvordan er brillene? Varierer i størrelse og form (rund, firkantet, oval osv)? Ikke at det er viktig, men er nysgjerrig på akkurat det. Må vel starte å jogge nå, er vel under 1 år til jeg skal inn, om jeg får komme inn etter sesjon del 2 som skal være i løpet av tredjeåret på allmenn. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Godt spørsmål, mener de var ganske simple og firkanta - men de virka veldig solide. Med forbehold om at jeg aldri har brukt briller og bare kikka kjapt på et par noen hadde fått utlevert. Aldri dumt å jobbe med kondisen, forsvaret eller ei:) Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 For dere som har vært i militæret. Hva anbefaler dere av HMKG eller PBN? Vil gjerne høre fra dere som har vært i en av de. HMKG - Mye SLO, mye puss, stryking av jakker og skjorter. Viktig å se pen ut. MEN du får også god infanteriutdannelse PBN - Veldig mye fokus på offensiv krigføring, mye heftige angrep, samarbeid med vogn. Litt sånn soldattjænest som du ser på film. Jeg var i panser, og ville ikke valgt vekk det for noe annet Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Ringe og spurte, og hun/han jeg prata med sa at hun selv ikke skjønte hvorfor jeg var innkalt til HMKG, siden jeg ikke hadde det som alternativ. Hun sa det var null stress og bytte når tiden kommer Jeg har ikke så sykt dårlig syn, har bare minus -0.25 på venstre og og 0.75 på høyre, Er skjeivehorhinner jeg sliter med.. Alså, jeg ser ok uten briler/linser men, en del ting blir jo selvfølgelig uklart Hun fra VPV sa også at du får briller som er på en måte spesiallaget vist du skal i Panserbataljonen(tror ikke det funker helt toppers med linse hele tiden) (Hun/han brukte briller selv der) Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Ringe og spurte, og hun/han jeg prata med sa at hun selv ikke skjønte hvorfor jeg var innkalt til HMKG, siden jeg ikke hadde det som alternativ. Hun sa det var null stress og bytte når tiden kommer Når den tid kommer? Du burde bytte nå med en gang. Forsvaret lover bort ting de ikke kan holde hele tiden, og Pbn blir fylt opp veldig fort. Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ja men det hjelper uansett ikke og bytte nå. Siden jeg ikke skal inn før i August 2012. Nå er det jo inntaket til Januar de skal ha så jeg må jo vente til da?.. Får vell ringe de en gang til og si jeg vil bytte. Lenke til kommentar
Nordkjosbotn Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg lurer på en ting ang. jenter i militret. Når en jente har gått inn, er det fortsatt frivillig slik at hun når som helst kan dra hjem? Eller blir hun også pålagt å fullføre tjenesten? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Det er en prøvetid for jenter, men de må skrive under en kontrakt som binder dem for 12 mnd etter noen uker. Lenke til kommentar
Nordkjosbotn Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 takk for svar! Også lurer jeg på når man får utvalgt stilling i løpet av rekruttperioden? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 takk for svar! Også lurer jeg på når man får utvalgt stilling i løpet av rekruttperioden? Det spørs hvor du er, men som regel er det etter rekrutten, dvs etter de første 7 ukene. Lenke til kommentar
Nordkjosbotn Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Takk igjen.. Nå pirker jeg kanskje litt, men lurer rett og slett på mulighetene for å kombinere rekruttskolen med en annen jobb. Når man sier at man får helgepermisjon; når får man dra hjem da? Klokkeslett og dag.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Rekruttskolen og jobb kan du glemme. Man har gjerne ikke helgeperm, heller ikke noe særlig fri etter tjeneste. Mener å huske at vi ikke fikk lov til å gå ut av leiren i det hele tatt under rekrutten. Etter rekrutten kan det være mulig å jobbe samtidig, alt etter hvilken tjeneste du får. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 jenter har 3 måneder på å signere kontrakten som gjør dem til "menn", før denne tiden kan dem trekke seg når som helst. Teit, men slik er det. Lenke til kommentar
AlphaSix Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 jenter har 3 måneder på å signere kontrakten som gjør dem til "menn", før denne tiden kan dem trekke seg når som helst. Teit, men slik er det. Er det virkelig teit? Jeg tenker at det kanskje er flere jenter som tør å prøve seg i Forsvaret nettopp fordi de har muligheten til å trekke seg. Men de finner jo selvfølgelig kjapt ut at tilværelsen i grønt er konge og blir i (minst) et år! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå