AlphaSix Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hehe, der postet vi samtidig... Men ja, det stemmer, var feil det jeg skreiv først. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hei. Er en gutt på 16 år som har bestemt meg, for å satse mot en militær karriere. Dog er jeg usikker på hvilken del det blir. Finnes det et oversiktlig sted, hvor jeg kan finne info, om de forskjellige delene/avdelingene? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Kom inn på FOS, men lurar då på; kor mange er det av dei nesten 2000 som søkte på befalskulen, er det som gjeng vidare til FOS? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Kom inn på FOS, men lurar då på; kor mange er det av dei nesten 2000 som søkte på befalskulen, er det som gjeng vidare til FOS? Jeg mener det var rundt 800 søkere når jeg var der i 2009. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Det står at det kommer ca 720 inn på FOS, og ca 200 går gjennom. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Var det for alle tre forsvarsgrenene, heller kun hæren dotten? Lenke til kommentar
HOK Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Regner med det er hele sulamitten. Basert på min erfaring fra opptak. Om jeg husker korrekt selvfølgelig. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Merkeleg, for det står i informasjonen her at: "...Det kan defor ta litt tid da vi skal gjøre opp reise for over 1500 fremmøtte." Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Var det for alle tre forsvarsgrenene, heller kun hæren dotten? Det er for hele FOS Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 temmelig sikker på at det er flere enn 200 som kommer inn på bs og gjennomgående ks, at det er tall for hbs hører mye mer riktig ut. Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Du kan lese selv her: http://www.facebook.com/pages/H%C3%A6rens-befalsskole/195011012063?sk=wall&filter=2 Lenke til kommentar
PSV Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Er det noen som har peiling på hvor jeg finner noe informasjon om fgtj. i Ebn? Jeg forstår dette er nytt av året (link) og finner veldig lite informasjon. Har innrykk i midten av juli og det hadde vært morsomt å vite hva man kom til. Hadde egentlig full kontroll over hva jeg var på vei til sist gang (ble da innkalt til SBBN, men legen utsatte det i 6mnd), men denne gangen finner jeg absolutt ingenting noe sted. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 21. mai 2011 Del Skrevet 21. mai 2011 Generelt dårlig med info om det på forsvaret sine nettsider, regner med at du har lest hva som er å se der... Gamle jegerkompaniet dreide seg som navnet tilsier om jegertjenester. Kort og godt betyr dette lange marsjer med mye i sekken "bak fiendens linjer", hard patruljetjænest, mye OP tjeneste og generelt mye slit. Samtidig tror jeg du vil sitte igjen med enormt mye etterpå, samt et ypperlig utgangspunkt for en videre karriere i forsvaret dersom du får gjennomført førstegangstjenesten i Ebn. Lenke til kommentar
KingEdward Skrevet 26. mai 2011 Del Skrevet 26. mai 2011 Var det for alle tre forsvarsgrenene, heller kun hæren dotten? Det er for hele FOS Det var 220 aspiranter som ble tatt opp til Hærens Befalsskole i 2010. I år er det ca 200 ifølge Facebook-siden til HBS. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=N1V3JW4HeBs Litt inspirasjon 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Hei. Er en gutt på 16 år som har bestemt meg, for å satse mot en militær karriere. Dog er jeg usikker på hvilken del det blir. Finnes det et oversiktlig sted, hvor jeg kan finne info, om de forskjellige delene/avdelingene? Takk på forhånd Les her Forsvaret Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Er født i 94, og får vel derfor innkalling til neste år (2012). Grunnet at jeg da fortsatt går VGS, må jeg søke utsettelse. Kan man søke utsettelse på Sesjon også, eller må man ta sesjon 1 & 2? Er ikke helt sikker på hvordan det ligger an. Trening er nemlig det jeg ikke har stilt høyest dette året, og det vil jeg nok antageligvis heller ikke gjøre. Derfor ville det vært greit å få utsettelse på innkallingen til sesjon også, så jeg kan møte opp i en litt bedre form Endret 10. juni 2011 av Vertical^ Lenke til kommentar
douchebag Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Hvis du er født i 94 skal du teoretisk sett inn 2013. Alle må ta sesjon del 1. Der kan forsvaret se når du vil være ferdig med din vidergående utdanning. Hvis du av en eller annnen grunn ikke skulle være ferdig med utdanningen din til da, kan det hende forsvaret vil be deg fullføre sesjon del 1 på nytt senere når det begynner å nærme seg. Er de fornøyd med resultatene fra del 1, får du beskjed om å komme på sesjon del 2 osv. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Takk for svar. Del 1 foregår vel på PC, der man svarer på en diverse spørsmål? Er svært lysten på og komme meg inn i Forsvaret, men vil gå ferdig 3. VGS først. Så hvis jeg svarer positivt på spørsmålene jeg får, så kan det hende at de vil ha meg inn på sesjon 2 også, selv om jeg ikke skal inn det året? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå