Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvordan fjerne asfalt fra felger?

aklla

Anbefalte innlegg

jeg har fått litt asfalt på felgene mine, men sliter hardt med å få det bort.

har sett litt på asfaltfjerner, men er det noe fare for at felgen kan bli ødelagt av det?

det er en del asfalt på den, er vel en ca 20cm stripe med relativt tykt lag, har prøvd å vaske det bort, men det blir ikke noe bedre.

er ikke billige felger, så å risikere å ødelegge lakken/kjøpe ny er uaktuelt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Bilberry felgrens. Eller noe med syre (Men obs obs)

skal kjøpe Prick Bort, må bare få tak i det :p

regner med at en eller annen butikk rundt her har det, har ikke fått sjekket enda...

den er spritbasert og veldig snill mot lakken :)

syre er uaktuellt på de felgene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Gå til nermeste bensinstasjon å hør der. masse avfettingsmidler osv. som tar dette lett MEN VÆR FORSIKTIG.

har selv brukt WD 40 (anbefales alikevel, gjør jobben lett) på mine motorsykkel felger, og lot det stå på litt for lenge på en plass, + at jeg gnikket forsiktig (men for mye) på felgen en plass, slik at felgen ble bittelitt mer matt farget på en plass... ikke fint når det er slike felger.

Lenke til kommentar

Alså... Avfetting og hvitesprit ødelegger ikke felgene dine, derimot det som kan ødelegge dem er felgrens som er syrebasert (hvist det brukes feil). Det jeg bruker er diesel eller parafin, har et tynt lag på asfaltflekker som ikke forsvinner med vanlig asfaltfjerner og lar det virke en stund og så tørker jeg det bort og vasker over felgene med vanlig såpe og vann etterpå.

Men husk: hvist du skal gjøre dette så må du ikke få noe på selve gummien!, ellers får du "seigmendekk" før du vet ordet av det.

Lenke til kommentar

jeg har brukt bensin og lynol. Lynol er jo kjent for å spise opp lakken, man må være forsiktig, men det har alltid gått bra for min del.

Likt løser likt, så det ebste er å bruke noe som er olje basert, som bensin, parafin, diesel, olje etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...