Gjest Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 har alltid likt å ta bilder med mobilen. så jeg skaffa meg samsung innov8 (ikke bare derfor da). men alt for mange av bildene blir blurry akkurat som om jeg hadde ristet på mobilen da jeg tok det. men det gjør jeg ikke. ingen av bildene blir kornete. jeg forstår hva de fleste kamerainstillingene betyr, men det må ha vert noe jeg har gått glipp av. tok to bilder helt likt. holdt kamera like stille, samme instillinger samme retning og alt. det ene ble helt greit, og det andre ble uskarpt. jeg mistenker at det er noe med autofokusen jeg ikke forstår. har dere noen guide til mobilfoto eller liknende. den på amobil har jeg lest men den sa meg ingen ting. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Prøv å sett telefonen dønn fast et sted før du tar bilder. F.eks i vinduskarmen. Se om du få den samme uskarpheten på noen av bildene da. Hvis ikke så har vi identifisert problemet til å være rystelser. Hvis bildene fortsatt blir uskarpe så må det være noe med autofokusen eller optikken. Selv seriøse produsenter av optikk har noe variasjon mellom eksemålarene. Kanskje du har fått et skikkelig "mandags-eksemplar". Jeg tviler på at det finnes manuelle fokuseringsmuligheter i menyene til telefonen så vi får nok ikke testet om det er autofokusen eller optikken som gir problemer. PS. Tråden din er linket fra førstesiden på amobil.no nå. Lenke til kommentar
ashaaaaaaaa Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hadde selv en G800 fra Smasung med akkurat samme problemet. Ga etter hvert opp hele telefonen på grunn av dette. Virker som om Samsung har litt problemer med kamerateknikken sin Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Har du prøvd å trykke utløser-knappen halveis inn slik at telefonen fokuserer før du tar bilde? Lenke til kommentar
Qwertyytrewqx Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er en viss sjanse for at det er en feil med selve mobilen, som tidligere nevnt her. Hvis du tar to bilder etter hverandre uten å bevege på hånda, høres det for meg ut som det er noe feil. Jeg hadde kontaktet Samsung og butikken hvor telefonen ble kjøpt. Lenke til kommentar
Jensgrim Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Hei Dette høres ut som et kjent samsung problem! I vår butikk har vi nesten sluttet og selge samsung pga mange av toppmodellene har slike problemer, virker som tlfen bare er slik, du kan jo kontakte nermeste elekto butikk å høre med de. Men jeg tror det er lite å gjøre, desverre Mvh Butikk medarbeider Lenke til kommentar
IceBlock Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Ok. Hvilken modus er kameraet på, PF, AF eller Makro? Under innstillinger så sjekk skarphetsnivå og sjekk at det er på 0. Har du brukt bildestabilisering? Er bilde du prøver å ta under lyse eller mørke forhold, med eller uten blitz? Lenke til kommentar
mymistake Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 (endret) I et slikt tilfelle som det første poster beskriver, duger bare feilsøking. Lån et mobilkamera fra en kamerat - et godt et av annet merke. Ta bilder, og se om de blir like uskarpe. Jeg ser ofte folk som tar bilder på en slik måte at de MÅ få uskarpe bilder. Det er mye brukerfeil ute og går også. Men om du feilsøker deg selv og kameraet, vil du trolig komme til en konklusjon om hva problemet er. At andre har hatt tilsvarende problemer tyder på at kameraet er veldig følsomt for et eller annet eller ofte har problemer. Endret 6. mars 2009 av mymistake Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. mars 2009 Del Skrevet 6. mars 2009 woow, jeg så ikke at jeg hadde fått så mange svar, så jeg har ikke fått svart på noen ennå. takk for å mange saklige svar, jeg skal se nærmere på dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå