novadune Skrevet 15. april 2003 Rapporter Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har dessverre vært så uheldig og fått ødelagt én tast på keyboardet på min relativt nye Inspiron 8200. Tasten det er snakk om er '0' (null), og delen som er ødelagt, er den innerste hvite plastringen under tasten. Den ene pinnen som holder den fast til den hvite plastring/firkanten utenfor har blitt knekt Jeg ringte Dell teknisk support og lurte på om dette gikk på garantien, noe det ikke gjorde, og de førte ikke enkle taster som spare-parts. Jeg måtte altså kjøpe et helt nytt keyboard til 623 kroner og ca. 10 dagers venting. Nå lurer jeg på om det er andre her som kanskje har vært ute for det samme, eller kanskje har en slik del til et Inspiron-tastatur etter å kanskje ha kjøpt et reservetastatur (altså den hvite delen som ligger under tasten). Hvis du har det, kunne du kanskje tenkt deg å hjelpe en i nød? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 17. april 2003 Rapporter Del Skrevet 17. april 2003 Jeg har ikke noe ekstra tastatur nei, hvilken garanti har du? Hvis du har completecare så skal de erstatte maskina di hvis den blir ødelagt. Jeg sitter på en Dell Inspiron 8200 nå og tenker meg hvor kjipt det må være å miste den tasten, eller noen andre i det hele tatt. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 18. april 2003 Rapporter Del Skrevet 18. april 2003 Hvis du ikke har Complete care eller du er heldig og kan få en tast av noen så må du nok kjøpe nytt hvis du ønsker å fikse den tasten. Kjipt, men sånn er det. Lenke til kommentar
novadune Skrevet 18. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. april 2003 Nei, jeg har ikke CompleteCare (sparte tross alt fire tusen kroner på å velge den bort). Jeg har fått tasten på plass igjen, men den står litt på skrå i forhold til de andre tastene, så jeg må være forsiktig når jeg bruker tasten (noe jeg ofte gjør da jeg programmerer en del ('=' og '}' er rimelig viktige taster)..) Busjettet mitt sier at økonomien er litt dårlig nå i ca. en måned og jeg har derfor ikke særlig lyst til å tyne den helt ut ved å bruke over 600 kroner på et helt tastatur når det bare er én tast det feiler noe. Finnes det virkelig ingen som har kjøpt nytt tastatur og dermed har en tast til overs? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 19. april 2003 Rapporter Del Skrevet 19. april 2003 du trenger vel ikke tasten engang, men kun den hvite dingsen under?? Den dingsen er lik på de fleste laptoper som jeg har sett, så er det noen som har et gammelt vrak så passer sikkert den hvite dingsen Lenke til kommentar
novadune Skrevet 19. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. april 2003 du trenger vel ikke tasten engang, men kun den hvite dingsen under??Den dingsen er lik på de fleste laptoper som jeg har sett, så er det noen som har et gammelt vrak så passer sikkert den hvite dingsen Fant straks frem kniven og gikk løs på en eldre Toshiba som jeg har stående. Den hadde ikke samme systemet... :-/ Men du har rett i det at jeg bare trenger den hvite dingsen under, og ikke hele tasten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå