Gjest Gutt18 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg lurer på 1 ting: Jeg er circka 1.80 lang, og veier 77 kilo. Er en gutt på 18 år. Jeg synes ikke at jeg veier for mye, og kunne godt ha gått opp noen kilo til. Men det som er litt rart...Jeg har "alt" fettet på magen. Resten av kroppen et nokså slank. Kan vel nesten kalle magen min for "öl-mage"...Er dette normalt? Jeg drikker en god del öl. 7-10 liter öl i uka er ikke unormalt. Og man legger jo på seg av öl? Og jeg spiser en del feit mat. Ikke for at det er noe problem, men jeg bare lurer Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 For å sjekke om du er overvektig kan du jo bruke BMI-kalkulator. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 For å sjekke om du er overvektig kan du jo bruke BMI-kalkulator. Bare hvis du har lett benbygning og ingen muskler. BMI er ikke den beste indikatoren. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Høres ikke noe overvektig ut det der. Om du føler at det samler seg litt for mye fett på en plass så hjelper det å trene. Men når du øker treningen må du øke matinntaket ditt også. Hvis ikke ender du opp med å gå ned i vekt og det trenger du neppe. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hører at stress gjør at fett legger seg mer rundt magen. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Om du drikker såpass mye øl, er det sikkert en god ølmage! Ta noen situps før du legger deg, hjelper nok endel. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Øl = mye/mange kalorier (ikke kolibrier eller kolerabier), = HVIS (lite aktivitet); omdannelse til TCA (fett) HVIS (mye aktivitet); forbrenning. ELSE (ta livet som det kommer seg (hakuna matata). Fra alvor til spøk, hvis du føler at du kanskje kunne vært i litt bedre form / sett litt bedre ut, er jo det en gylden sjanse til å endre på det ved å spise sunnere, og mosjonere litt? Ølmagen er kanskje et symptom, men det viktigste er kanskje det du IKKE kan se, nemlig fett i (krans)årer inni kroppen din som kan føre til mye drit. Jeg anbefaler at du roer litt ned på øldrikkinga, spiser litt sunnere, og starter å mosjonere litt. Enten gå en tur i rask gange, eller jogge hvis du trives med det. Egentlig er all sport som handler om bevegelse bra. Savvy? Endret 28. januar 2009 av w3p Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Jeg lurer på 1 ting: Jeg er circka 1.80 lang, og veier 77 kilo. Er en gutt på 18 år. Jeg synes ikke at jeg veier for mye, og kunne godt ha gått opp noen kilo til. Men det som er litt rart...Jeg har "alt" fettet på magen. Resten av kroppen et nokså slank. Kan vel nesten kalle magen min for "öl-mage"...Er dette normalt? Jeg drikker en god del öl. 7-10 liter öl i uka er ikke unormalt. Og man legger jo på seg av öl? Og jeg spiser en del feit mat. Ikke for at det er noe problem, men jeg bare lurer du veier ikke mye du, men du er ikke fornøyd med "ølmage"? for å si det slik magefett/sideflesk er en pain å trene bort. For å fjerne dette fettet er det kun ONE KNOWN CURE! spis mindre og tren mer. Med trening mener jeg ikke det å løfte masse vekter, men joggeturer og i det hele tatt alt som får hjerte til å gå. fett fjernes sakte meg styrketrening alene, så det er viktig med løping ved siden av dette. Det er ved sykling, løping, tennis, fotball osv som får hjerte til å banke fort og hardt. Mange som sier at de trener trener ikke så hardt ( etter mine erfaringer ) og blir bare halvslitne etter hver økt, man trener ikke godt når man gir 50% hver gang man trener. Så derfor er det en del av disse som får lite resultater av sin trening og gir opp fordi "det tar for lang tid". Mine siste ord er, du veier normalt vil jeg si, men hvis "ølmagen" bekymrer deg er det bedre å fjerne den NÅ enn å vente 5-10år og så angre på at du ikke holdt deg i form. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå