Gå til innhold

Bilder på nett

unwill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

En automatisk backup løsning hadde jo vært greit, men sånt koster ofte penger. Penger er jo ikke så ille, så lenge det ikke er snakk om veldig mye penger.

Å ta backup over på minnepinner føles ikke så sikker ut. Ikke bare kan man miste det, men jeg ser stadig minnepinner som slutter å virke. Dataen er der nok fortsatt, men det blir stress å få de ut av en minnepinne som er ødelagt.

Bilder trenger jeg forsåvidt aldri å oppdatere, og om jeg redigerer er bilde lokalt kan jeg kanskje bare legge ut det redigerte som et nytt bilde.

Så mitt bruk vil være f.eks.

Laste opp en del bilder i slengen, og dersom det er behov for det, hente det ned igjen etter X antall måneder/år.

Mail kan brukes, men som nevnt er det 20mb som er grensen på Gmail iallefall. Tror hotmail har 10mb som grense. Hvordan noen kan sende over 700 MB syns jeg er litt rart uten å dele dem opp i små pakker.

En ulempe med dette er jo at man ikke kan "bla" gjennom bildene uten å laste dem ned og pakke dem opp.

Hadde f.eks. vært greit dersom man kunne bla i disse albumene som jeg har på nett (i thumnail versjon) og deretter velger å laste ned hele albumet eller et singel bilde.

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå annet enn at Dropbox eller en lignende tjeneste(Syncplicity f.eks.) er det du er ute etter. Da er det bare å putte bildene i photos-katalogen så har du de både lokalt og eksternt. Dropbox synkroniserer en katalog på maskinen din, så det er omtrent som å jobbe med lokale filer. Om du absolutt ikke vil ha bildene lokalt så finnes det sikkert greie løsninger.

Lenke til kommentar
Kan ikke forstå annet enn at Dropbox eller en lignende tjeneste(Syncplicity f.eks.) er det du er ute etter. Da er det bare å putte bildene i photos-katalogen så har du de både lokalt og eksternt. Dropbox synkroniserer en katalog på maskinen din, så det er omtrent som å jobbe med lokale filer. Om du absolutt ikke vil ha bildene lokalt så finnes det sikkert greie løsninger.

Hei,

Mente ikke at Dropbox ikke var min løsning, men har ikke prøvd det enda. Tenkte å holde tråden åpen for at det kanskje kommer flere forslag / erfaring av dropbox osv.

Lenke til kommentar

Må si dropbox virket veldig interessant. Blir jo ikke mer enn en 67,- pr mnd for 50gb med dagens kurs.

Det geniale er jo at man kan lage seg en gratis konto først med 2gb plass for å teste ut produktet, og er man fornøyd og trenger mere plass kan man når som helst oppgradere.

:)

Lenke til kommentar

Testet Windows Live Skydrive litt mer og ser at hvis man bruker IE istedet for Firefox så får man bruke "drag and drop" funksjonen så man kan enklere laste opp mange filer om gangen.

Men man kan ikke laste opp hele mapper, så litt tungvint er det jo fortsatt.

Så fantastisk patetisk å utelukke slike funksjoner i andre nettlesere enn sin egen. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...