Gå til innhold

Lost 5x3: "Jughead"(USA)

Anbefalte innlegg

Her skal det bare diskuteres episoden "Jughead" som utgjør årets tredje episode. Annen diskusjon og diskusjon om andre episoder skal taes i en annen "passende" tråd. Om du poster informasjon om episoden før den er sendt i USA, legg det i en spoiler. Har du ellers innvendiger til hva som bør være med blant informasjonen i førsteposten ta kontakt med trådstarter via PM.

Lost S5E3: "Jughead" Promo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En veldig bra episode. Den besvarte noen spørsmål delvis, spesielt det med fortiden til Faraday og Widmore. Veldig mye mytologi i episoden, og det var herlig. Ratingen på episoden må vel være sånn rundt 9.6/10 og jeg ville gitt "The Constant" da 10/10.

Den hadde en god start, og en god slutt. Morsomt at episoden omtrent starter med litt roligheter, og så blir 2 redshirts sprengt på øya.

Det at Widmore var han Jones fyren var faktisk en bra twist. Fordi jeg tror de fleste her som la merke til han syntes han så kjent ut men du skjønte ikke helt hvem det var. Det kaller jeg både en god twist og en god casting. Det var faktisk veldig troverdig at han var Widmore i tilegg.

Det at de viset evnene til Miles i starten igjen var bra, fordi jeg synes evnen hans er ganske bra men karaktern burde hatt en del plass på skjermen ala Faraday fikk i denne episoden. Var jo en nesten en ren Faraday og Desmond episode, med litt Locke.

Lenke til kommentar

Må si jeg savner litt mer kvalitet på cliffhangerene. Ellers er jeg veldig fornøyd. Veldig bra at ting begynner å henge mer eller mindre sammen.

For eksempel hvordan Richard Alpert kunne vite om Locke da han var liten. Men hvordan Richard forventa at John kunne vite om kompasset da han var liten er vel litt diffust, men heller lite viktig :p

U.S marshall kniven Ana Lucia og Goodwin skjærte epler med, rett før de delja laus på hverandre får jo litt mening. Ellers var det en fryd å få sett Widmore på øya! :D

Lenke til kommentar

For en syk episode! Det er ikke tvil om hvorfor Lost er min favorittserie, ingen over ingen ved siden. Fantastisk!

We want more! :)

EDIT: Forresten, herlig med en Jack-free episode. Når vi fikk vite at Jones var Withmore, jeg hadde ikke ord. Det er skikkelig typisk Lost, og, jeg elsker det!

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

For en utrolig fattig episode. Den slutta så utrolig tidlig. Enten er jeg veldig, veldig trøtt, eller så var det en lackluster episode.

Digger Desmond, men denne episoden var hans dårligste.

Penny spilte dårlig. Riktignok er det vanskelig å føde...

Kult å se Widmore igjen, og tvisten der tok jeg ikke.

At Richard ikke kjente igjen Locke visste vi jo, godt skuespill/skrevet manus. "Come and see me". Heh, he did =)

Det vil nok vise seg at Daniel ikke klarer å bli Charlottes' konstant. Søren òg :(

Så, hva skjer i neste episode?

Charlotte dør?

Desmond drar til Los Angeles, men vi får en cliffhanger på slutten?

Eller skal vi se resten av crewet i denne episoden, og ingenting av de andre? Akkurat som i sesong3, da lønningene til skuespillerne ble så høye at Lost-folka måtte dele opp skuespillerne i to bolker?

Lenke til kommentar

Etternavnet Til Penny ( Dama til Desmond )

Og så har du selvfølgelig Charles Widmore. mannen som sendte the freighter og erkefienden til Ben

by the way, så en scene om igjen nå og ble litt forvirra. Desmond er i nåtida ikkesant? Når Desmond står i Charles' kontor og kjefter fordi Charles sendte Faraday til øya.. Sendte han tilbake??

Er Abigail Spencer, dama Desmond går å besøker en fra øya?

Endret av Moff
Lenke til kommentar
En veldig bra episode. Den besvarte noen spørsmål delvis, spesielt det med fortiden til Faraday og Widmore. Veldig mye mytologi i episoden, og det var herlig. Ratingen på episoden må vel være sånn rundt 9.6/10 og jeg ville gitt "The Constant" da 10/10.

Den hadde en god start, og en god slutt. Morsomt at episoden omtrent starter med litt roligheter, og så blir 2 redshirts sprengt på øya.

Det at Widmore var han Jones fyren var faktisk en bra twist. Fordi jeg tror de fleste her som la merke til han syntes han så kjent ut men du skjønte ikke helt hvem det var. Det kaller jeg både en god twist og en god casting. Det var faktisk veldig troverdig at han var Widmore i tilegg.

Det at de viset evnene til Miles i starten igjen var bra, fordi jeg synes evnen hans er ganske bra men karaktern burde hatt en del plass på skjermen ala Faraday fikk i denne episoden. Var jo en nesten en ren Faraday og Desmond episode, med litt Locke.

Virker som du har litt innsikt i de mer subtile poengene som vil frem her. Hva var det fortiden til Faraday? Dama som lå i den senga og søstera, er det søsken til Faraday? Trodde hun i senga var mora jeg ...

Utrolig kul tvist at Whidmore har vært på øya! Jeg bare lurer sånn på hvordan The Others kom der in-the-first-place ...

Lenke til kommentar

Jeg er for slow til å skjønne alt, men rå episode uansett. Helt klart ikke den mest kompliserte episoden hittil, men sånn egentlig er litt av sjarmen til Lost at man ikke skjønner en dritt. Klarer ikke slutte å elske denne serien. Jeg griner for alle de som slutta å se etter halve sesong 2.

tobn

Lenke til kommentar

Synes denne episoden var litt kjedelig. Gikk for det meste i

-Don't you remember me?

-Uhm, no.

-Oh, of course. I am from the future.

-Oh, I don't belive you.

-(arguments)

Men, barnet til Penny og Desmond heter Charlie Widmore? Eller ihvertfall Charlie, mens faren til Penny heter Charles. Og Penny er ikke storfan av pappa? Festlig navn å gi ungen sin.

Lenke til kommentar
Virker som du har litt innsikt i de mer subtile poengene som vil frem her. Hva var det fortiden til Faraday? Dama som lå i den senga og søstera, er det søsken til Faraday? Trodde hun i senga var mora jeg ...

Dama som lå i sengen var en tidligere kjærste av Faraday(han sa hvertfall, eller kanskje det var noe som hinta til at han elsket henne), og hun ble med Faraday i hans prosjekter og det endte med at hun fikk noe ala denne Constant-sykdommen. Hvem moren til Faraday er, vet vi enda ikke, men jeg er 60% sikker på at Ms Hawking at er moren til Daniel. Det er altså damen som advarte Desmond om å gifte seg med Penny, og samtidig er en av samarbeidspartnerne til Ben i hans oppdrag til å forene Oceanic Six. Alternativt er Ms Hawking Ethan sin mor.

En ting jeg la merke til i episoden var den kommentaren hun Ellie kom med gangske tidlig i episoden(militær-blondina altså). Det var den kommentaren hun hadde om hvor mange overlevende det var. Hun sa det var 20, vi så 8 dø eller bli truffet med pil i episode 2. Pluss at de to som var sammen med Miles, Charlotte og Daniel døde av claymoren. Det vil da si at Sawyer, Juliet, Daniel, Miles, Charlotte, Rose, Bernard og bare 3 redshirts er de eneste i live. Hvis ikke Bernard, Rose og de tre redshirts`ene er døde. Skummelt, men jeg tror de 3 er døde men at Bernard og Rose er fremdeles i live. Blir litt spenndene å se.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Herlig episode med en del twister. Morsomt at John selv satte Richard på sporet av seg selv. Var klar over at Widmore hadde vært på øya før, men hadde faktisk trodd han da var i Dharmas tjeneste på den tiden. Også et poeng at John nevnte Jackob, jeg var sikker på at han ville ta frem kompasset.

Fikk Dharma støtte av amerikanske soldater eller var hæren der på egen hånd?

Håper de har gått enda lenger tilbake i tid nå, øya har en gammel mystikk jeg gjerne vil se mer av!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...