medlem-167662 Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei.Vurderer å selge pcen min ettersom jeg trenger litt penger pga er student, og er faen meg ikke billig.Jeg har en pc som de fleste og vurdere å selge denne, men lurer på hva jeg får for den (kan få) så om noen har sånn nooen lunde peilig som ville det vært fint.Her er hva jeg har iallefall :Hovedkort : ASUS M2N68Prosessor : AMD Phenom x4 9950Harddisk : 500 GB samsung greieRAM : Kingstone 4 GBSkjermkort : ATI Radeon HD 3850Kabinett : NZXT Lexa Blueline EditionHar også enda en HD på 500 GB som er korrupt, men den tar jeg ikke med i prisen (noen klarer sikkert å fikse den om de er flinke med data osv) også et par spill som GTA IV, Age of conan, cs osv.. kunne fått dette med og om jeg solgte..Såå.. noen som aner hva dette er verdt pr dags dato ?Diverse : Har et jævlig bra headset av steelseries elelr hva det heter som kosta 600 kr, Lenke til kommentar
rus Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 du får sikkert 3000 kr for den, dersom du selger med skjerm Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Selger du med en skjerm så ville jeg sagt mellom 3500 og 4000,- Men da er jeg kanskje litt optimistisk. Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Satan.. har sett pcer som er MYE dårligere til iallefall 5000 uten skjerm.. tviler på at den bare er verdt 3000.. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Prisen på datautstyr blir vel omtrent halvert i det du åpner esken Kanskje ikke fullt så ille, men du kan ikke regne med å se noe i nærheten av full pris når du skal selge noe sånnt. Kikk på finn eller andre steder. Og husk; selv om en tilsvarende PC ligger ute til 6.000 er det ikke sikkert den blir solgt. Jeg kjøper uansett ikke PC brukt, så da skulle det vært et knalltilbud om jeg skulle begynt med det. Du kan jo forsåvidt også nevne om det er selvbygg eller ikke. Om det er garanti på PC'en, eller om det er på deler. Og hvor de eventuelt er kjøpt. For en brukt selvbygd PC hadde jeg ikke gitt 3 lapper uansett. Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Prisen på datautstyr blir vel omtrent halvert i det du åpner esken Kanskje ikke fullt så ille, men du kan ikke regne med å se noe i nærheten av full pris når du skal selge noe sånnt.Kikk på finn eller andre steder. Og husk; selv om en tilsvarende PC ligger ute til 6.000 er det ikke sikkert den blir solgt.Jeg kjøper uansett ikke PC brukt, så da skulle det vært et knalltilbud om jeg skulle begynt med det.Du kan jo forsåvidt også nevne om det er selvbygg eller ikke. Om det er garanti på PC'en, eller om det er på deler. Og hvor de eventuelt er kjøpt.For en brukt selvbygd PC hadde jeg ikke gitt 3 lapper uansett. Den er i deler. Prosessoren er ikke satt inni enda, den ligger i eska fortsatt.. Kabinetet er på posten enda (har ikek henta det) ,, samme med hovedkortet osv.. så er ikke satt sammen enda, alt er i ekser, som det er garanti på ja.. Er kjøpt på forskjellige nettbutikker.. noe er fra mpx, komplett osv.. men ville bare vite hvor mye den var verdt.. for 3000 selger jeg den ikke Ikke sjangs i havet. 3000 er det du finner på gata om du leiter grundig Prisen på datautstyr blir vel omtrent halvert i det du åpner esken Kanskje ikke fullt så ille, men du kan ikke regne med å se noe i nærheten av full pris når du skal selge noe sånnt.Kikk på finn eller andre steder. Og husk; selv om en tilsvarende PC ligger ute til 6.000 er det ikke sikkert den blir solgt.Jeg kjøper uansett ikke PC brukt, så da skulle det vært et knalltilbud om jeg skulle begynt med det.Du kan jo forsåvidt også nevne om det er selvbygg eller ikke. Om det er garanti på PC'en, eller om det er på deler. Og hvor de eventuelt er kjøpt.For en brukt selvbygd PC hadde jeg ikke gitt 3 lapper uansett. Den er i deler. Prosessoren er ikke satt inni enda, den ligger i eska fortsatt.. Kabinetet er på posten enda (har ikek henta det) ,, samme med hovedkortet osv.. så er ikke satt sammen enda, alt er i ekser, som det er garanti på ja.. Er kjøpt på forskjellige nettbutikker.. noe er fra mpx, komplett osv.. men ville bare vite hvor mye den var verdt.. for 3000 selger jeg den ikke Ikke sjangs i havet. 3000 er det du finner på gata om du leiter grundig Har sjekka på finn osv Lenke til kommentar
Arsenvif Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Trenger ikke å selge. Lån av meg. Hilsen Sijraff. Lenke til kommentar
CCola Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Du kan prøve på finn. Men du? Om noen ting er i esker, kan du ikke sende det tilbake til mpx/komplett osv da? Og få fullpris for det? De delene du har igjen er minst verdt uansett. Her er det prossesor, og kabinett som gjelder. Send det tilbake, du^^ Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Trenger ikke å selge.Lån av meg. Hilsen Sijraff. hahah, du fant sida mi Bøffel ? haha.. Nei, selger ikke for 3000 iallefall.. like greit å ha den selv da : P Du kan prøve på finn. Men du? Om noen ting er i esker, kan du ikke sende det tilbake til mpx/komplett osv da? Og få fullpris for det? De delene du har igjen er minst verdt uansett. Her er det prossesor, og kabinett som gjelder. Send det tilbake, du^^ hehe, ja skjønner hva du mener ;P men ville liksom selge alt samla, så ble det mer ;P men får beholde pcen da.. greit å slakte litt av og til på spill Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 haha, sorry.. må bare si at de som sier 3000 og rundt er sjuke, om dere selger deres pcer til den prisen blir dere faen meg svindla.. sjukaste jeg har sett.. haha Lenke til kommentar
Newman Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Bruk angreretten og send alt tilbake, da får du igjen alle pengene dine Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva mener du er en fornuftig bruktpris for den? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 haha, sorry.. må bare si at de som sier 3000 og rundt er sjuke, om dere selger deres pcer til den prisen blir dere faen meg svindla.. sjukaste jeg har sett.. haha Tja , noen lever i et luftslott og svever i fantasiverdenen sin mens andre er langt mer nøkterne og kommer med fakta.Til en bruker her på hardware.no så har du nok ikke fått noe mye mer enn det den er verdt, men prøver du på fusk.no erm finn.no eller andre slike tjenester kan du sikkert få langt mer for den.Men verdien på denne pcen er nok ikke høyere enn det som allerede har blitt nevnt her i tråden. Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jeg kan med hånda på hjertet si at det som ramses opp i første post ikke er verdt mer enn 3 lapper. Jeg hadde ikke gitt det for det en gang, men det er en annen sak. Det eneste som koster penger der er CPU og skjermkort. Skjermkortet er en generasjon gammelt, og 4850 koster ikke stort over tusenlappen. Hovedkortet rett over 500, CPUen koster litt (1500?), greitnok. Fire gig ram koster under 500. Brukte harddisker er verdiløse. Kabinetter er ikke verdt penger, jeg betaler kun for ytelse. Og dette er nypriser. Og du har ikke en gang garanti på PC'en, bare deler. Brukte PC-komponenter faller fort i pris. Så nei, jeg tror ikke du får solgt den for over 2000 på hw.no. Løp til Finn i stedet. Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Om alt er i esker og ubrukt vil du neppe tjene på å selge hele maskinen sammensatt. Jeg ville gått for angreretten da jeg tviler sterkt på at du klarer å få nok for delene til å dekke inn det du eventuelt taper på fraktkostnader for å sende dem tilbake. Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Om alt er i esker og ubrukt vil du neppe tjene på å selge hele maskinen sammensatt. Jeg ville gått for angreretten da jeg tviler sterkt på at du klarer å få nok for delene til å dekke inn det du eventuelt taper på fraktkostnader for å sende dem tilbake. Fullt mulig du har rett Men velger å ha pcen og oppgradere den mer, så selger jeg den sikkert senere elns. Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Har aldri sagt at jeg skal selge på hardware ? Lurte bare på hva jeg kunen får for pcen. Satan Lenke til kommentar
CCola Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Morsomt å prøve å hjelpe en kar som deg. Mener du virkelig at du skal få mer enn nypris for PCen din? Om ikke kabinettet er av solid gull, så ja.. Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Har aldri sagt at jeg skal selge på hardware ? Lurte bare på hva jeg kunen får for pcen. Satan Det har du fått svar på også.Men tror du at du får ny pris for den maskinen så må du tro om igjen.Tenk realistisk og fornuftig så skjønner du det. Lenke til kommentar
medlem-167662 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Bruk angreretten og send alt tilbake, da får du igjen alle pengene dine Er en løsning ja ^^ men skal ha pcen og oppgradere den ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg