Kosmo Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei, jeg har et utrolig irriterende problem med lydkortet i Vista 64-bit. Får hele tiden knitrelyder (høres ut vedstokker inni peisen) når jeg spiller musikk, film og spill. Lyden fungerer helt flott i XP, men det virker som et eller annet skjer når jeg booter inn i Vista. Nå skal det nevnes at jeg også har prøvd Vista 32-bit og det er samme problemet her. Lydkortet er av typen Creative X-Fi ExtremeMusic. Har brukt de siste Vista driverne, men til ingen nytte. Er det noen som har en idè om hva kan være?? mvh Kosmo Lenke til kommentar
Helnes Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hmm. Jeg har samme problemet i XP, utrolig irriterende. Jeg får lyden vanligvis etter å ha spilt musikk. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg hadde de samme problemene med et X-Fi XtremeGamer kort i Vista 64-bit, men det forsvant etter at jeg installerte de siste driverne til Creative. Mener også å huske at jeg flyttet lydkortet fra PCI plassen nærmest skjermkortet til en PCI slot lengst unna skjermkortet. Tror at hvis skjermkort og lydkort sitter ved siden av hverandre, kan det føre til ulyd fra lydkort. Sitter nå og hører på Nightwish uten en eneste knitrelyd. Helt top lyd. Lenke til kommentar
Kosmo Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Har prøvd å bytte PCI-slot og justert PCI latency i biosen, men det dette ser ikke ut til å ha noe effekt. Blir vel til at jeg får gå over til Xp 64-bit igjen, og vente til Windows 7 blir gitt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå