Gå til innhold

Samletråd - Samsung NC10.


MysticoN

Anbefalte innlegg

8789-samsungnc10span.jpg

 

CPU: Intel Atom CPU 1.6Ghz

RAM: 1Gb / kan oppgraderes til 2Gb.

Skjerm: 10.2" Wide SuperBright® WSVGA 1024 x 600 (220 nit)

Harddisk: 160 GB (2.5" 5400 RPM) SATA

Tastatur: 93% Fullsize, 2.0 mm travel, 17.7 mm pitch anti-bacteria keyboard

EZ BLU Keys: Fn+F7 (SAMSUNG Magic Doctor)

Touchpad: 5,8 x 2,8 cm multi touch.

Wired Ethernet LAN: 10 / 100 Base TX

Wireless LAN: 802.11 b/g

Bluetooth: Bluetooth 2.0 +EDR

Batteri: 6-cell lithium ion, 5200 mAh

Vekt: 1,27 Kg

Størrelse: 260 (W), 185 (D), 30(H)

Intigret Kamera: 1.3 megapixel

Høytaler: 3 W stereo speaker (1.5 W x 2)

Eksterne porter: Headphone-Out, Mic-in, Internal Mic, 3x USB 2.0 , RJ45 (LAN)

Multimedia: 3-in-1 (SD,SDHC,MMC)

Opprativ system: Genuine Windows XP Home SP3

Programvare: SAMSUNG Recovery SolutionIII, SAMSUNG Magic Doctor, SAMSUNG Update plus Easy Display Manager, Easy Battery Manager, Easy Network Manager, Easy Speedup Manager, McAfee Virus Scan, Adobe Acrobat Reader

Garanti: 1 Års garanti (ikke på batteri)

 

Steder du får kjøpt Samsung Nc10:

ingen enda.

 

Tester/linker:

Laptop Mobile solution for business and life

PC Pro

 

 

Samsung Nc10 kan fåes i blå, hvit og svart.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser at den nå er tilgjengelig i Sverige. Er også oppført på hjemmesidene til produsenten - samsung.se. MEN ikke i Norge. Noen som vet når denne kommer?? Skal mest sannsynlig til Sverige neste uke og vurderer og kjøpe med meg en da. Trenger en mini-pc/netbook nå og denne virker å være det beste valget. Kjedelig at den da ikke er tilgjengelig ennå...

Lenke til kommentar

Vært i kontakt med Samsung Nordic. Her er svaret jeg fikk i dag på e-post:

 

"Hei

 

Takk for din email til Samsung Electronics Nordic.

 

Idagsläget har vi ingen information när denna kommer till Norge.

 

Hvis du har flere spørsmål, kan du kontakte oss på telefon nummer:

815-56 480, mandag til fredag, mellom klokken 08.00 og 18.00.

Eller du kan sende en email via vår hjemmeside www.samsung.no.

 

Med vennlig hilsen

Anna

Samsung Electonics Nordic"

 

Syntes dette var noe knapt til svar og ringte kundeservice på 815-nummeret. De kunne der opplyse om at maskinen var planalgt sluppet i januar. Kundebehandleren trodde denne ble sluppet på det norske markedet ila. kort tid, men hadde ikke noen eksakt dato.

 

Jeg venter en uke eller to - om den ikke er tilgjengelig i Norge da, får det bli en annen netbook...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som vet noe om når Samsung NC10 og NC20 ankommer norske nettbutikker? -mener å ha sett dem hos Pixmania, men jeg nekter å kjøpe noe derfra.

 

Samme her. Men har utrolig lyst på NC20. Vist den ikke kommer snart (innen 2-3mnd) noen som kan anbefale en britisk butikk som sender til Norge?

 

Edit: Leste i annen tråd at den svenske modellen skulle ha norske taster over de svenske, men finner heller ingen svensk butikk som selger den pc'en =/

 

mvh

Dan

Endret av TheGreatOne
Lenke til kommentar

OnOff i Sverige ser jeg fører NC10, og da er det vel ikke så lenge før NC20 er å få tak i. Den har forresten gjort det bra i testen til Laptopmag. Samsung sin NC10 gjorde det svært bra i testen deres.

 

Samsung NC20 har dårligere batteritid med 6-cell batteri har pga. oppløsningen på 12.1 tommers skjermen på 1280x800, enn NC10 med 10.2 tommers skjerm på 1024x600. Samsung NC20 bruker en Via prosessor av nyere type som visstnok er minst like bra som Intels Atom. Men uansett: detta var bra! :dribble:

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Samsung NC10 tok kjapt over som favoritt her fremfor Lenovo sin netbook..!

Enig! Ikke minst på grunn av tastaturet, som er særlig bra på Samsung NC10 (og på LG X110 for den saks skyld).

 

I steden for å vente til den muligens kommer til salgs i norske butikker, så kan man vel sannsynligvis kjøpe en maskin fra Sverige eller i hvert fall Danmark, da jeg antar at disse maskinene er utstyrt med et skandinavisk tastatur, slik at man bare velger norsk språk første gang man starter Windows XP. Noen som vet noe sikkert om dette?

 

Jeg synes også å huske å ha sett at man nå kan få kjøpt Samsung NC10 med SIM-kort-plass til innebygd 3G, noe som er en stor fordel. Eller er det bare NC20 som har denne innebygde muligheten?

 

Når det gjelder kjøp fra Pixmania, har jeg ingen negative erfaringer med det, men jeg har da heller ikke vært oppe i situasjoner med reklamasjon, klager og garantispørsmål med disse kjøpene. Det er imidlertid noe lengre leveringstid, og det er synd at de bare tilbyr Samsung NC20 (og NC10 fremdeles?) med engelsk tastatur.

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar
Jeg synes også å huske å ha sett at man nå kan få kjøpt Samsung NC10 med SIM-kort-plass til innebygd 3G, noe som er en stor fordel. Eller er det bare NC20 som har denne innebygde muligheten?

 

Fra Laptop Magazine: Unlike Lenovo’s S10, the NC10 lacks an ExpressCard slot for adding a mobile broadband modem card, but you can always use a compact USB modem.

 

Virker ikke som om NC10 har denne muligheten, men testen ble forøvrig gjort 28. oktober 2008 så det kan ha forandret seg siden det. Jeg planlegger å kjøpe en netbook jeg kan ha med meg på folkehøgskolen. Samsung sin NC10 er foreløpig nummer #1 på min liste. Håper den kommer til Norge før jeg begynner i august. Noen som har noen formening om hvilken pris den vil ligge på? 3500 +/-?

 

EDIT: Trådstarter kan kanskje legge til Laptop Magazine sin test av NC10.

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

Jeg har også kontaktet Samsung angående NC10 og spurt om/når den kommer til Norge. Fikk følgende svar på mitt spørsmål: It will make it's way to the norwegian market but we don't have any

release date yet. Tenkte jeg skulle være smart og høre med noen av de store nettbutikkene og se om de kanskje kunne lette litt på sløret angående noen slippdato, men ble ikke noe smartere av svarene jeg fikk: Finner ikke produktet i sortimentet til noen av våre leverandører i øyeblikket, og vi har ikke hørt noe foreløpig fra de heller. Om den blir importert til Norge vil vi nok få den inn i sortimentet, men så langt har jeg dessverre ikke mere info. (amentio.no) Nå må Samsung få ræva si i gir snart!

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Komplett.no opplyser at NC10 med innebygd 3G (hvit) om en stund skal komme i salg (sannsynligvis før sommeren), og allerede nå står jo de andre NC10-utgavene (andre farger og uten innebygd 3G) på listen over PC-er som kommer snart. (For øvrig helt enig i at NC10 utklasser N310 når det gjelder design, men det er jo subjektiv smaksak.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...