Gå til innhold

Blondine i nød ved valg av objekt til Nikon D40.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alt over er tele, alt under er vidvinkel.

Det var en grov overforenkling. Vi snakker gjerne om et normalområde, hvor perspektivet er sånn tålelig riktig. På 135-film var dette sånn ca. 45-60mm, og på crop regnes gjerne sånn ca. 28-35mm som normalområdet.

Lenke til kommentar
Det var en grov overforenkling. Vi snakker gjerne om et normalområde, hvor perspektivet er sånn tålelig riktig. På 135-film var dette sånn ca. 45-60mm, og på crop regnes gjerne sånn ca. 28-35mm som normalområdet.

At det er en grov overforenkling var også målet.

Lenke til kommentar
Her er et bilde tatt i sommer med 55-200mm objektivet innstillt på 200mm og f10. Du kjenner vel motivet?

post-89461-1233233468_thumb.jpg

jøkulsàrlòn...... mange gode bilde muligheter det.

og, jeg liiiker grove forenklinger.

dersom der er to knapper på den, så mp noen for guds skyld peke dem ut for meg så jeg ikke trenger å bruke ett helt år på å finne dem!!!!!

Lenke til kommentar
jeg klarte dette med orginal objektet... vet du hvor det er tatt????
Du er kanskje blond i forhold til autofokus, men fotografere kan du, og det er det som teller.

Så der rykka du langt ned på blondineskalaen.

Sorry. Ingen fler riddere i skinnende rustning.

Lenke til kommentar

Det var noen dritstilige bilder! Jeg parkerer hesten og tar av meg rustninga.

Jo, forresten. Knappene er ved fatninga, omtrent der de er på objektivet du har. Den ene er A/M-M, den lar du stå på A/M til vanlig. Den andre er VR, den har du på med mindre du har kameraet stabilisert på stativ eller sandsekk eller noe.

Gleder meg til å se flere bilder fra deg!

Lenke til kommentar
jeg klarte dette med orginal objektet... vet du hvor det er tatt????

Jeg har vanskelig for å se hvor det øverste er tatt, men fjellene i det nederste forteller meg at du må ha vært på Island.... ;-)

Fine bilder og du må ha fått til manuell fokus der....

ed:fjerna bildene .. de står over..

Endret av GunnarDa
Lenke til kommentar

bildene har lite med talent å gjøre.... og masse med flaks. tilbrakte største parten av en søvnløs natt på hellisheidi (du kan se reykjavik lys-forurensingen på det nederste). tok sikkert 500 bilder, og fikk 3 som ble sånn "WOW". dessuten er det lett å få "WOW" når nordlyset er på himmelen, og nordlyset blir aldri vakrere enn på islands enorme horisont ;)

Lenke til kommentar
heh? de bildene med nordlys? det siste har jeg hatt som skriveborsbakgrunn for lenge siden! fant på en amerikansk side, så det lukter jo litt snusk! :p

auda..

litt påfallende at nordlysbildene er de eneste som ikke har EXIF-data?

Er ikke spesielt lurt å hevde at du har tatt bilder som andre har tatt i et fotoforum Talia, det kan fort skyte tilbake.

Men det kan jo hende at du har strippet vekk EXIF-informasjonen for disse bildene, dog jeg stiller meg tvilende med tanke på nivået du hevder å være på.

Når det er sagt er det ingen ting som hadde gledet meg mer enn å se at du legger ut råfilene som "bevis" :-)

Endret av dga01
Lenke til kommentar
heh? de bildene med nordlys? det siste har jeg hatt som skriveborsbakgrunn for lenge siden! fant på en amerikansk side, så det lukter jo litt snusk! :p

auda..

oops... Det bildet av rytter i solnedgang er tatt med en canon 40D... Og hvorfor er bildene av nordlys de eneste med ramme på hele brukerens konto på photobucket?

Lenke til kommentar
oops... Det bildet av rytter i solnedgang er tatt med en canon 40D... Og hvorfor er bildene av nordlys de eneste med ramme på hele brukerens konto på photobucket?

enig at det lukter litt svidd, men for alt vi vet så kan hun jo ha lånt et Canon 40D.. Eller at hun har både 40D og D40 :D

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

i mitt forsvar har kameraet vært i hendene på flere "erfarne fortografer" med utstyr for mange titalls tusen kroner... og alle har de kommentert og irritert seg over mangelen på auto fokus....

Det hjelper ikke så mye.. Når man står 5cm unna ei heit blondine, så mister selv den mest erfarne fotograf all sin erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...