InjB Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Heisann, nettop skaffet meg en ny acer pc. Harddisken er på 570 gb, disken var delt i 2 partisjoner når jeg fikk den, 50/50 lagringsplass. Har bestemt meg for å ha en 50 gb partisjon med windows og programmer på. Den andre skal være resten, med filmer, musikk, nedlastninger, spill og andre ting jeg ikke vil miste i en formatering. Problemet er at jeg ikke får delt opp slik jeg vil. Har prøvd i diskbehandling, men går ikke ann å redusere C:/ disken (windows) med mer en rundt 9 gb. Noen som har er program/andre tips om hvordan jeg kan fikse det? Prøvde å formatere via eRecovery manager, fikk ikke opp noe alternativ om å dele partisjoner der heller.. Takk for evt. svar! Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Last ned Easus Partition Manager og du kan partisjonere alt du orker. Hvis du er lur så brenner du ut recoverypartisjonen via eRecovery Manager. Deretter kan du slette den og integrere den i D: Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 ikke reduser c: disken. du får garantert problemer. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 ikke reduser c: disken. du får garantert problemer. Tull! Går helt fint. 50 GB er fint. Lenke til kommentar
InjB Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Takk Trainman. Når du sier Integrere den i D:, hvordan gjør jeg det? =) Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Takk Trainman. Når du sier Integrere den i D:, hvordan gjør jeg det? =) Du kan slette recovery-partisjonen for så og utvide D: med plassen som blir igjen etter den slettede partisjonen. Du gjør det samme med plassen som blir igjen etter at du har redusert C:. Men planlegg litt før du bekrefter operasjonene, slik at du har færrest mulig operasjoner som skal utføres. Hver gang du reduserer/øker/sletter partisjoner blir det registrert som en operasjon og lagt i kø. Når du trykker <Apply> utføres alle opr. I programmet ligger partisjonene etterhverandre som liggende stolper. Lengden på stolpene angir størrelse på partisjonene. Første stolpe er recovery, andre er C: og tredje er D: Var slik på min maskin. Slett da først recovery, -> utvid C: over plassen til recovery,-> reduser C: fra høyre mot venstre til ca 51,2GB, -> utvid D: over den plassen som C: brukte før, ergo fra venstre kant av D: videre mot venstre. Jeg håper dette var litt forklarende. Stemmer ikke plasseringen av partisjoner så ta gjerne et bilde og legg ved i en post. Eller du kan tenke ut en lur løsning selv. Lenke til kommentar
InjB Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Takk for fyldig svar. Er det den øverste der som er recovery? Har problemer med backup greia på recovery management. Setter inn en tom dvd plate som fulgte med pcen, trykker lag fabrikstandard disk, trykker neste, og hele eRecovery fryser. Er det fordi den holder på, eller er det noe galt? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Den øverste er recovery ja. PQSERVICE. Hvorfor eRecovery Man. fryser kan jeg ikke fortelle deg. Er det ingenting som indikerer at den jobber? Har gjort det selv og det tok litt tid. 1 time + tror jeg. Får du reinstallert eRec. Man kanskje? Se om du finner maskinen din og riktig programvare her. Men egentlig så gjør det kanskje ikke så mye om den ligger der heller. Du har jo fortsatt litt plass igjen på HDD. Men skjønner også at det er litt irriterende. Er uansett greit å ha recovery på DVD hvis HDD skulle gå til hel.... Lenke til kommentar
InjB Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Har kun ventet 30 min, så får se. Ingenting tyder på at den jobber, nei, men det gjør den sikkert. Men takk for svar, får begynne å mekke på partisjonene nå. Lenke til kommentar
InjB Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Går tydligvis ikke ann å resize mer enn til 290 gb på D? Resizer C til 50 gb, kommer en ubrukt partisjon. Prøver å resize D til høyere, men går ikke...? Lenke til kommentar
InjB Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Fikk det til =) Lenke til kommentar
InjB Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Måtte ha den fulle versjonen for å applye O.o Laster ned på tpb... Lenke til kommentar
InjB Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Har jo 64 bit, er ikke full versjon til det, lol. Prøver Paragon Hard Disk Manager.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå