oledolebole Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Noen som vet om det selges fruktsoda lengre? Hva kan jeg erstatte denne med i drinkene? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg kan ikke huske å ha sett noe som heter fruktsoda i brushyllen. Er det en brus? Jeg pleide alltid å blande drinkene mine med grapesoda. Grapesoda og finlandia var favoritten., men du er gjerne ute etter litt mer avanserte drinker? Etter et par arbeidsuhell medførte jo dette at jeg ikke greide å drikke grapesoda på en stund, men kom meg raskt tilbake på hesten. Nå er det mange år siden jeg har drukket det, tror jeg må finne det frem igjen til neste fest. Uansett, i mitt grapesoda-rall her, så har jeg lagt merke til at ulike produsenter har ulike drikker. Feks var det umulig å få fatt i "min" type grapesoda (hansa) i trondheim, jeg tok med meg 3L grapesoda hver gang jeg var hjemme i bergen da jeg studerte i trønderhovedstaden. Poenget er at selv om du ikke finner det samme sted som før er det godt mulig at det finnes andre steder eller andre deler av landet. Men jeg kan ikke huske å ha sett fruktsoda i min lokale butikk. Har du et bilde av flasken? Lenke til kommentar
oledolebole Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Ja fruktsoda er en brus, men det virker som den ikke selges lengre. Tenkte jeg skulle lage hjemmelaget bacardi breezer watermelon. Ut i fra oppskrifta skal det være rom, watermelon drinkmix og fruktsoda. Nå har jeg ikke peiling på hva denne brusen smaker, så om det faktisk kan erstattes med noe for å få en grei smak. Skal se hva jeg finner i butikken i morgen Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Dersom fruktsoda er oversatt fra engelsk "fruit soda" så betyr det vel bare (en eller annen) brus med fruktsmak? Eneste brusen jeg har sett som bruker soda i navnet er vel Grape Soda, tror jeg. Mulig du kan være på jakt etter noe sånt: http://en.wikipedia.org/wiki/Fruktsoda I så fall vil nok Sprite eller 7-Up fungere helt fint. Eller en annen sitronbrus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå