Yazfat Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har akkurat fått meg inet via CD sitt kabel nett. Kabelmodemet er av typen scientific atlanta epc2100r2 Er det noen spesiell type router jeg må ha? Har prøv med min gamle Linksys WAG54GX2 https://prisguiden.no/product.php?productId=37322 Men fikk de ikke til å samarbeide Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Du må koble modemet i internettkontakten på routeren. Resett deretter router og modem ved å stikke inn en pennespiss i det lille hullet ved strømkontaktene i ca 10 sek til lampene foran blinker. Når modemet kobler seg opp mot CD igjen så skal du være på nett. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Du må koble modemet i internettkontakten på routeren. Resett deretter router og modem ved å stikke inn en pennespiss i det lille hullet ved strømkontaktene i ca 10 sek til lampene foran blinker. Når modemet kobler seg opp mot CD igjen så skal du være på nett. Jeg har da prøvd med routeren jeg har, nevnte jeg ikke det? Ny router er bestilt som er kompatibel med kabelmodem Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 I utgangspunktet er jo alle routere kompatible med kabelmodem, men du må kanskje endre noen innstillinger. Linksys WAG54GX2 vil også fungere helt fint, med det korrekte oppsettet. Bruk DHCP, ikke noe annet PPPoE/Statisk oppsett. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Du vil trolig få nøyaktig samme problem med neste router. Grunnen til at det ikke fungerer er som regel at ipadressen fra modemet er leaset ut til feil nettverkskort. Dermed må man nullstille lease i modem ved å resette det eller slå det av en stund. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 I utgangspunktet er jo alle routere kompatible med kabelmodem, men du må kanskje endre noen innstillinger. Linksys WAG54GX2 vil også fungere helt fint, med det korrekte oppsettet. Bruk DHCP, ikke noe annet PPPoE/Statisk oppsett. Jeg har ikke noe DHCP valg i menyen. Dette er min valg i menyen RFC 1483 Bridged RFC 1483 Routed IPoA RFC 2516 PPPoE (For ADSL users) RFC 2516 PPPoA Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 ... Bridged, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 1. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2009 Kjøpte meg en Linksys WRT54G2, og var på nett på 2 minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå