Gå til innhold

BUSY Hva er det?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er noe frustrert for tiden så jeg håper noen der ute kan hjelpe meg

Jeg har kjøpt meg et Canon EOS 400D for ca 1/2 år siden. Bildene er det

ingenting å si på men det er noe som irriterer meg noe helt for j.....

Når jeg blir litt ivrig på knappen så kommer BUSY (+ lyn) opp. Hva er

dette???. Er det blitzèn som ikke lader raskt nok eller er det minnekortet

som er i tregeste laget.

Med det samme jeg er i gang.....trenger jeg å stille inn kameraet eller er

fabrikkinnstillingene grei nok?

Ikke proff som dere ser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har satt på støyreduksjon i Custom innstillingene så hjelper det også på tregheten.

Når dy bruker blits så blir ikke kameraet klar igjen før blitsen er oppladet,en ekstern blits bruker veldig mye kortere tid på og opplade seg litt avhengig av hvor avansert/dyr den er.

Hvis du stort sett bare tar bilder i grønnfirkant kan dette hjelpe deg og ta litt mer kontroll over kameraet.

Bruk gjerne programvalget P,da kan du overstyre kameraet på noen områder.

Sett kameraet i P trykk den knappen øverst til høyre som lingner et rallyflagg/forstørrelsesglass,da ser du i søkeren alle fokuspunktene.Vri det lille hjulet ved siden av utløserknappen til du kun har den mitterste punktet uthevet rødt,da har du sentrumsfokusering og kan selv bestemme hvor du vil ha fokuset i bilder.

Når du har gjort det så kan du rette kameraet mot noe du vil fotografere,legg fokuspunktet der du vil ha fokuset og trykk utløserknappen halveis ned vent til kameraet er ferdig fokusert "et pip" holdt fortsatt knappen halveis ned og juster kameraet sån som du vil at bildet skal bli,når det er gjort så trykker du utløserknappen vidre helt ned.Det du da har gjort er og selv bestemme hva du vil ha i fokus hvorsom helst i bildet uavhengig av automatikken.

Du kan også sette ISO til 400/800 og ta bilder uten og bruke blits inne,hvis du setter brennvidden til 18mm så får du størst blender f/3.5"minst tall" og objektivet ditt er på det lyssterkeste.På 55mm så får du ikke mindre blender en f/5.6

Hvis du vil/må bruke blits så trykk på den knappen på forsiden med et blitssymbol og da spretter blitsen opp.

Lenke til kommentar

Takk for svar !!!

Da sjønner jeg litt mere. Var ikke helt det svaret jeg hadde håpet

men men. Da får jeg gå til innkjøp av er ex blitz. Hva kan jeg

regne med å gi for en OK blitz som ikke går i BUSY :).

PS Jeg er IKKE kravstor bare den funker !!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Drev å tok endel makrobilder med blitz nå, og etter noen bilder dukker det opp "busy". Kanskje det også har noe med at det er lenge siden jeg har laddet batteriet.

nei, nei...

om du har laddet batteriet nå eller for et år siden har ingenting å si, strøm går ikke ut på dato i motsettning til melk. det er som det blir sagt ovenfor, du tar for mange bilder for fort og da klarer ikke blitsen å henge på så du må la den hvile, det var en a grunnene til at jeg gikk over til ekstern blits.

vil dere vite flere grunner til at jeg gikk over til ekstern blits så spørr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...