Gå til innhold

Tjener Google penger på meg?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Google hver dag. Jeg gidder for eksempel aldri å skrive .com i en nettadresse.

Dessuten ser jeg videoer på YouTube.

Jeg har aldri i mitt liv klikket på en annonse.

Er jeg en ikke-lønnsom kunde? Eller ligger det penger i at annonsene er på skjermen min, selv om jeg ikke ser på dem?

Burde jeg vært bannlyst fra internett?

Mods: Flytt gjerne tråden hvis den hører hjemme i Samfunn, Økonomi eller en annen kategori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google tjener nok penger på deg.

Bare ikke så mye penger som om de hadde gjort om du faktisk trykket på reklamen.

Forøvrig så er det vel slik at man kan betale for å bli bumpet fram på søkeresultatlistene, så det er godt mulig at du har finansiert google på den måten også :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Forøvrig så er det vel slik at man kan betale for å bli bumpet fram på søkeresultatlistene, så det er godt mulig at du har finansiert google på den måten også :)

Nei, det er det absolutt ikke -- og der ligger nettopp mye av den integriteten som Google har. Det er derimot mulig å kjøpe seg reklameplass på Googles resultatsider, men reklamene er tydelig merket. :)

Lenke til kommentar

post-10541-1236187300_thumb.jpg

Hver gang du søker så tjener Google penger, på sett og vis. De som reklamerer betaler for x antall visninger av reklamen sin. Mengde brukere og søkevolumet er det som gjør at Google har mulighet til å ta betalt for slike reklamer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...