Bruker-158599 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hei etter 3-4års bruk av datan merker jeg at det er på tide med en reinstalering eller formatering. Tror kanskje det er best ta formatering. Har aldri gjort dette før. Er det noen som vet om jeg har det jeg trenger? kan gjerne legge til et bildet. edit: dette emnet ble kanskje postet feil, men vet ikke ehlt vhor jeg skal poste det. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei etter 3-4års bruk av datan merker jeg at det er på tide med en reinstalering eller formatering. Tror kanskje det er best ta formatering. Jeg har en DELL INSPIRON 9400 det jeg har av CDer er 3 CDer. "for reinstalling Dell Inspiron and XPS system software (contets: Device drivers, Diagnistics and utilities også er det cyberlink power dvd cd(reinstalling) og sonic digital media..... Har aldri gjort dette før. Er det noen som vet om jeg har det jeg trenger? kan gjerne legge til et bildet. edit: dette emnet ble kanskje postet feil, men vet ikke ehlt vhor jeg skal poste det. Tja, du kan jo bruke system restore, start laptop og trykk på ctrl + f11 når du ser den blå linja med www.dell.com på. Tror du mangler OS CD for reinstallering ved å formatere HDD. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hei etter 3-4års bruk av datan merker jeg at det er på tide med en reinstalering eller formatering. Tror kanskje det er best ta formatering. Jeg har en DELL INSPIRON 9400 det jeg har av CDer er 3 CDer. "for reinstalling Dell Inspiron and XPS system software (contets: Device drivers, Diagnistics and utilities også er det cyberlink power dvd cd(reinstalling) og sonic digital media..... Har aldri gjort dette før. Er det noen som vet om jeg har det jeg trenger? kan gjerne legge til et bildet. edit: dette emnet ble kanskje postet feil, men vet ikke ehlt vhor jeg skal poste det. Tja, du kan jo bruke system restore, start laptop og trykk på ctrl + f11 når du ser den blå linja med www.dell.com på. Tror du mangler OS CD for reinstallering ved å formatere HDD. Men det er de cdene jeg har. Jeg har lest det nå, men hva er det som blir slettet? alt? en annen ting er at hvis det skjer noe så her jeg ikke os cden. Også mener jeg at hardisken som sitter i datan ble byttet ut for noen år siden....den er fra Dell. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det vil slette alt og gjenopprette systemet slik at du får maskinen slik den var da du fikk den. Har du byttet HDD, så kan du eventuelt høre med Dell og si at HDD har blitt byttet og at partisjonen hvor Windows lå på ikke var med på den nye harddisken. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Det vil slette alt og gjenopprette systemet slik at du får maskinen slik den var da du fikk den. Har du byttet HDD, så kan du eventuelt høre med Dell og si at HDD har blitt byttet og at partisjonen hvor Windows lå på ikke var med på den nye harddisken. Har bytta hardisk ja. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Om du har en maskin som originalt hadde gjenoppretingspartisjon på harddisken. Og du har byttet harddisk, så må du vel reinnstalere windows fra grunnen. Om du da ikke har gjenoppretingsplater. Men du bør sikkerhetskopiere filene du vil ha først. Endret 28. januar 2009 av jaar_t Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Om du har en maskin som originalt hadde gjenoppretingspartisjon på harddisken. Og du har byttet harddisk, så må du vel reinnstalere windows fra grunnen. Om du da ikke har gjenoppretingsplater. Men du bør sikkerhetskopiere filene du vil ha først. ,men jeg har ikke windows xp cd'n uansett så kræsja den andre hardisken. Tror du jeg kan bruke en annen xp cd? Den hardisken jeg har nå er fra dell Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hm, sendte du inn maskinen da når du fikk byttet hdd en? Har du prøvd å starte system restore? Du kan eventuelt ringe dell kundeservice og høre om de kan sende system restore cder. Regner med du har windows lisens. Men den vil nesten garantert ikke virke med andre windows cder. Endret 28. januar 2009 av jaar_t Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Hm, sendte du inn maskinen da når du fikk byttet hdd en? Har du prøvd å starte system restore? Du kan eventuelt ringe dell kundeservice og høre om de kan sende system restore cder. Regner med du har windows lisens. Men den vil nesten garantert ikke virke med andre windows cder. ok.hdd byttet vi hjemme. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 ok.hdd byttet vi hjemme. Da er det nok en god ide å prøve å få tak i restore plater hos dell. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 ok.hdd byttet vi hjemme. Da er det nok en god ide å prøve å få tak i restore plater hos dell. Den var bestilt ifra dell da Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Tja, du kan jo bruke system restore, start laptop og trykk på ctrl + f11 når du ser den blå linja med www.dell.com på. Tror du mangler OS CD for reinstallering ved å formatere HDD. Har du i det hele tatt testet dette? Gjør det først, men husk å ta backup.... Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Tja, du kan jo bruke system restore, start laptop og trykk på ctrl + f11 når du ser den blå linja med www.dell.com på. Tror du mangler OS CD for reinstallering ved å formatere HDD. Har du i det hele tatt testet dette? Gjør det først, men husk å ta backup.... ja. Endret 30. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hvorfor har du to tråder om samme emne? En her og en under <Bærbare datamaskiner> En moderator må ordne opp. Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Tja, du kan jo bruke system restore, start laptop og trykk på ctrl + f11 når du ser den blå linja med www.dell.com på. Tror du mangler OS CD for reinstallering ved å formatere HDD. Har du i det hele tatt testet dette? Gjør det først, men husk å ta backup.... nop fordi dt står at hvis det ikke går så må jeg bruke cd Sjekk om det funker, ikke noe vits i å spekulere på et problem som ikke har oppstått ennå... Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Tja, du kan jo bruke system restore, start laptop og trykk på ctrl + f11 når du ser den blå linja med www.dell.com på. Tror du mangler OS CD for reinstallering ved å formatere HDD. Har du i det hele tatt testet dette? Gjør det først, men husk å ta backup.... nop fordi dt står at hvis det ikke går så må jeg bruke cd Sjekk om det funker, ikke noe vits i å spekulere på et problem som ikke har oppstått ennå... ,men hvis det gjør det. Uansett så har jeg bytta hdd før tror du det går fordet? Lenke til kommentar
Savage Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Er bare å prøve, ingenting vil skje hvis du ikke kommer inn i recovery-partisjonen enn at du booter til windows igjen.... Du har bytte HDD, hvem installerte Windows da? Var det preinstallert når du byttet harddisk, så burde partisjonen være der. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Er bare å prøve, ingenting vil skje hvis du ikke kommer inn i recovery-partisjonen enn at du booter til windows igjen.... Du har bytte HDD, hvem installerte Windows da? Var det preinstallert når du byttet harddisk, så burde partisjonen være der. Det vet jeg faktisk ikke.., men det skal jeg finne ut Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Er bare å prøve, ingenting vil skje hvis du ikke kommer inn i recovery-partisjonen enn at du booter til windows igjen.... Du har bytte HDD, hvem installerte Windows da? Var det preinstallert når du byttet harddisk, så burde partisjonen være der. Det vet jeg faktisk ikke.., men det skal jeg finne ut ctrl+f11 fungerer ikke, men den cd som er nevnt i første post? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Er bare å prøve, ingenting vil skje hvis du ikke kommer inn i recovery-partisjonen enn at du booter til windows igjen.... Du har bytte HDD, hvem installerte Windows da? Var det preinstallert når du byttet harddisk, så burde partisjonen være der. Det vet jeg faktisk ikke.., men det skal jeg finne ut ctrl+f11 fungerer ikke, men den cd som er nevnt i første post? Prøv!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå