Alinoe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Kan du spesifisere hva du mener med det? Den kurdiske gruppa PKK er en terroristgruppe og policyen mot dem er hva den alltid har vært. Eller er det noe annet du tenker på? Jeg snakker ikke om PKK, men om den kurdiske sivilbefolkningen, som har blitt undertrykt av Tyrkia i mange år. Helt til den grad at den tyrkiske stat har nektet for at det finnes et kuridsk folk. PKK er en ting. Kurdere er noe helt annet. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ehm... Her var det mange løse baller i lufta. Har du noe kildereferanse for at den tyrkiske stat har nektet for at det kurdiske folk finnes? President Turgut Özal hadde kurdiske aner, og det samme gjelder mange generaler i landets forsvar. Angående Tyrkias "av og på" holdning til å følge direktiver fra EU, kan jeg oppsummere til følgende; Den nåværende regjeringen hadde en tendens til å løpe til Barosso når de havnet i trøbbel med opposisjonen. Så lot de noen lover passere og fikk goodwill hos EU, før de fulgte opp med alskens dritt når verden og EU ikke fulgte med. Nå har de stort sett lagt dette bak seg, da de har funnet på helt andre ting å holde folkets fokus vekk fra virkeligheten - blant annet Ergenekon-skandalen. De forsøker som best å dekke for egne svin på skogen, som feks Lystårn-skandalen i Tyskland, der regjeringsfolk blir beskyld for å ha loppet penger fra tyrkere i Tyskland og Nederland, og kanalisert dette tilbake til partiet i hjemlandet. Slike forhold gjør at jeg, som i utgangspunktet er positiv til at Tyrkia blir medlem av EU, motsetter meg måten landet blir styrt på. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_...eople_in_Turkey Lenke til kommentar
Erman Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg er redd vi kommer litt ut av topic her, men jeg fant ikke noe på den siden som tilsa noe om at den tyrkiske stat benekter eksistensen av kurdiske folk. Det jeg så derimot, var dette: Certain academics have claimed that successive Turkish governments adopted a sustained genocide program against Kurds, aimed at their assimilation.[8] The genocide hypothesis remains, however, a minority view among historians, and is not endorsed by any nation or major organisation. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå