Sameboe Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Motorsag, og flammekaster Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Motorsag, og flammekaster Uff, nei. Maatte jo bært litervis med brennstoff for aa drifte disse. Spesielt flammekasteren, tipper du trenger en del liter för den er effektiv i bruk. Selv hadde jeg faatt meg armbröst, lett aa bruke under jakt og skuddene kan brukes flere ganger. Er kanskje ikke saa effektivt i situasjoner der flere skudd paa rad er nödvendig, men det beste vil naa være aa holde seg unna slike situasjoner (ikke være midt i storbyer og saa videre). Endret 28. januar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Jeg vil tro at å ha med seg store doser med adrenalin må være ett pluss. Du vet aldri når du trenger å overleve. Søk på nettet om hvordan man lager hjemmelagede våpen, skriv ut masse sider og lag deg selv en perm som du legger i sekken. Du vil trenge mp3 spiller for kjedelige stunder (om de finnes under en slik situasjon) og du må nesten kjøpe deg en sånn plastikk rustning som beskytter mot alt av nærkampsvåpen. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Kan jo starte med det jeg kommer på i farta. - Bibel - Lommelykt (Med mengder ekstra batterier) - Lommekniv - Brekkjern (Gordon Freeman style) - Rasjoner som vann og mat som er langtidsholdbar - Kortstokk - Iphone (Lurer litt på hvordan jeg skal få holdt den ladet) - Førstehjelpsskrin - Kalender - Et ganske langt tau - Laptop - Dynamo - cookies - Snus - Kaffe - Stormlighter og Flint i reserve - Skiftenøkkel - Skrutrekker Er det viktigste jeg kommer på, men kan bli litt dritt å få plass til alt. Bibel trenger jeg ikke, da jeg ikke er kristen. Hakkespettboka tar jeg nok med. Brekkjern kan kanskje være et godt alternativ til balltre. Rasjoner med vann blir for mye å ta med. Jeg satser på at vannet jeg finner i skogen ikke er infisert av noe dritt. Iphone tar jeg ikke med. Jeg satser heller på en gammel og robust Nokia. Å holde den ladet er ikke noe problem. Ta med flere batterier som du har ladet opp på forhånd. Du trenger heller ikke ha på mobilen hele tiden, bare skru den på en gang i blandt. En liten lommekalender kan også være greit så jeg ikke helt mister styringa på tiden. Et tårn med snus er en selvfølge. Kan sikkert raide noen butikker under angrepet. Flint i reserve til stormlighteren er også en god idè. Skiftenøkkel og skrutrekker er nok uaktuelt. Det tar for mye plass. Lenke til kommentar
Syn Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg har stor tro på denne teorien og vet at dette kommer til å skje en gang snart. Har sett på en del av deres pakkelister og jeg har faktisk planlagt en allerede. Olum har et godt poeng med tanke på ball-treet, men jeg tror et old-fashioned sverd vil funke bedre. Man må også ta i betraktning hva man skal ha på seg og dette kommer jeg tilbake til lenger ned på lista. Pakkeliste: - Mat; Hermetikk (originalt, men ja, nyttig) Frø til div. planter (om jeg får renset et område og etablert et hjem der) - Zippo lighter (med ekstra bensin) Alle filmer har en tøff kar med zippo-lighter som man kan slenge i slo-mo i en pøl bensin - Multi-funksjonel radio som kan stilles inn på alle frekvenser Sånn kan jeg få kontakt med dere når vi spres rundt i hele europa på flukt/jakt - 9mm håndvåpen Lett og praktisk. Ammunisjon til disse våpnene finnes veldig mange steder og de er ikke vanskelige å vedlikeholde. - Kniv (ca 20-40 cm lang) En passe lang kniv vil være fin å ha i trange smågater hvor sverdet er for langt - Kikkert Tar ikke så mye plass og vil være veldig nyttige - Nightvision-apparat Ja disse finnes tilgjengelig for de fleste, jeg for eksempel har et liggende hjemme som funker som en drøm. Alle vet at zombier liker best å dukke opp om natten når de ikke kan ses så godt. Think again stupid zombie. - Flagg Et selv-designet flagg så folk kan gjenkjenne ditt tilholdssted eller kaprede område - Brekkjern Ja jeg er en super half-life fan. Denne er nyttig til å slå head-crabs.. jeg mener zombier i hodet med, og vil være god hjelp til å bryte opp forlatte butikkdører for så å kunne plyndre det man trenger. - Drikkevarer Ja man blir ganske tørst av å drepe zombier. Her vil jeg anbefale alkoholholdige drikker som kan holde seg lenge, som rom, vodka osv. - Bærbare spotlighter Burde man vel kunne få laget. Alle vet jo at zobier er svake om natten mot lys. De går vel inn i en slags natt-modus som gjør dem mer stille og snikete, men igjen gjør dem sårbare mot lys. - Kjærlighet på pinne Kan være en trøst i de første døgnene til du enten finner en butikk/finner flere overlevne/dør. - Spade Kniper det? Grav deg ned i bakken, 2. verdenskrig style. - Kamuflasje Enten en stor pressening du kan legge over et Fox-hole du kan grave deg eller for å gjemme deg selv liggende på bakken osv. En kappe kan også fungere veldig bra. - mp3 spiller (bruker AA batterier) Hvem liker vel ikke å smashe zombie-hoder til råe metall-riff fra for eksempel Pantera eller Iron Maiden? Let the Bodies hit the Floot av Drowning Pool er vel den sangen jeg kan se for meg er den mest passende låta til dette formålet. Musikken må være lagt inn fra før, da man ikke kan satse på at nettet fungerer. - Kart Over steder du kan se for deg er ideelle for overlevelse og kart over veien dit. Selvølgelig er det litt kulere å sloss mot zombier på rivieraen i syd-Frankrike enn i Tromsø, spessielt om vinteren. Båter og lignende er også perfect da zombier har problemer med å svømme. Om noen begynner å krangle på hvordan de da kommer seg rundt er svaret at de vandrer ut i vannet og bare flyter rundt på sjøen til de når land igjen. Nei, de greier ikke klatre opp i båter. Er du usikker, så kapre Color Line eller noe, men gjennomsøk den nøye først. (noen burde lage zombie-film om bord på en båt) - Spray-Deo Hva om du møter på noen deilige overlevende jenter? + du kan lage flammekaster av den med zippo lighteren (om du ikke har kastet den i en pøl med bensin allerede). - Cowboyhat og pilotbriller For lol’s and style - Joggesko Helst fra Nike. Du trenger kun et par i starten, og om du er i en by, er det nok ikke et problem å skaffe seg nye. - Fillete olabukse Standard med sort belte - Skjorte Hvit eller sort - Hvit T-skjorte Til under skjorta - Sort Lærjakke Kan også være mørkebrun Denne er ganske grundig, og mye jeg satser på å kunne raide butikker når politiet er fjernet/blitt zombier. Noen som har noe annet jeg burde ta med? Endret 28. januar 2009 av Syn Lenke til kommentar
Olum Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Tannpirkere må være med. Man kan ikke drepe zombier uten en tannpirker i munnviken. Lenke til kommentar
Syn Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Enten det, eller en sigar problemet er vel bare at man går vel relativt fort tom for sigarer, og sigaretter er liksom ikke det samme Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 For å ta dette litt seriøst, alle våpen som krever en form for bensin er jo dødfødt å drasse med seg. Hva gjør du med en motorsag som er tom for bensin? Da er den jo like dødelig som en grandiosa-eske, pluss veier 10kg. Hva gjør du med en hagle eller maskingevær som er tom for skudd? Ingenting. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Det beste våpenet å ha med seg er som nevnt tidligere, et 9mm håndvåpen og ett brekkjern. Det lillehåndvåpenet er np å ha meg seg når det er fritt for ammo, og det er ikke SÅ vanskelig å få tak på mer. Et brekkjern er hard like dødelig som et annet slagverk, men kan også brukes til å bryte seg inn her og der. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Veldig nærkamp vil også bli et problem, fordi du da øker sjansene til å få et skrubbsår som blir infisert selv med 100%. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 En ekstra nugget man kan ha med seg er pil og bue, et lett våpen som er dødelig, og man kan bruke ammoen om igjen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Du vil trenge mp3 spiller for kjedelige stunder (om de finnes under en slik situasjon)Med musikk i öra er du i risiko for aa bli veldig lett overrumplet av en zombie. Begrens ihvertfall bruken til naar du vet du trygg (f.eks inne i en gammel tysk sementbunker med staaldör ). I Syns eksempel blir dette enda verre siden du ikke hörer om det kommer noen bak deg, kanskje du tror du har drept alle imens de staar og grynter rett bak ryggen paa deg. En ekstra nugget man kan ha med seg er pil og bue, et lett våpen som er dødelig, og man kan bruke ammoen om igjen.Armbröst, som jeg nevnte tidligere, er bedre siden du slipper aa holde pilen stram selv. Ja man blir ganske tørst av å drepe zombier. Her vil jeg anbefale alkoholholdige drikker som kan holde seg lenge, som rom, vodka osv.Ikke lurt, du blir faktisk uttörket av alkohol. Beruset blir du ogsaa, noe som ikke er særlig gunstig om du skulle bli plutselig overrumplet. Vann blir aldri gammelt, bare pass paa at det er rent. Er det forresten noen som har nevnt Machete? Kan, som brekkjernet, brukes til mye. Endret 28. januar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Sant, fikk den ikke med meg. Men det er dog tyngere og vanskeligere å lade om. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Sant, fikk den ikke med meg. Men det er dog tyngere og vanskeligere å lade om.Vil si læringskurven er mye lettere for armbröst siden du ikke trenger noen særlige teknikker. Er bare aa lade, sikte og trekke av avtrekkeren. Man blir nok ganske rask til aa lade om etterhvert og det finnes ganske saa lette armbröster, saa det skulle ikke bli noe problem. Blir ikke like lett sliten heller siden du slipper aa holde pilen paa plass. EDIT: Maa jo selvfölgelig ha litt störrelse etter hva du vil felle, men en tilsvarende pil og bue er ikke noe særlig mindre egentlig. EDIT2: http://www.youtube.com/watch?v=UJokpxvMmvA...feature=related Naar denne störrelsen skal være nok til aa drepe en elefant sier det seg selv at du ikke trenger svære greiene her i Norge. btw, Maa vel ogsaa nevne at jeg ikke stötter skyting av elefant . Endret 28. januar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Kommer litt ann på om man har en base. Har man det kan man fylle på med vann, mat, bensin, verktøy, ammunisjon, våpen og et aggregat . Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Nevner ikke det som allerede er nevnt som er gode ideer. kommenterer heller ting som allerede er nevnt: - Stormlighter. Tennstål som ikke krever gass er en bedre ide. - Balltre. Det er allmenn kjent at eneste måten å drepe zombier på er å fjerne hodet fra dets kropp. Alternativene her er et balltre i tre, et massivt balltre i metall eller et hult balltre i metall. Et balltre laget av tre er det klart letteste å få tak i, men etter noen år med den fuktige skogen veit jeg ikke hvor godt det duger. Et massivt balltre i metall er det som har mest slagkraft. Det er likevel vanskeligere å håndtere og kan bli litt for tung å dra med seg. Jeg tror jeg går for et hult balltre i metall. Det er ganske effektivt og heller ikke for tungt. Balltre har en tendens til å knekke. ett kubein er mer robust, har flere bruksområder og har skarp ende tilå penetrere hodeskallen med. anbefales sterkt over balltre av både zombie survival guide og av Gordon Freeman Batteridrevet lommelykt er ut. lommelykt som kan lades opp ved å riste på den (fås på bl.a. clasohlson) er overlegen ettersom du ikke trenger batteri. Radio med sveive dynamo. Øreplugger - for å få sove med all stønninga zombiene vil utstøte. Selvfølgelig bare på trygge plasser. 22LR våpen - gjør samme nytten iom du må treffe hodet for å gjøre noe uansett, og ammo veier uendelig mye mindre enn andre kaliber. =kan ta med mer. Kamuflasje er relativt nytteløst ettersom zombier ikke jobber like mye etter synet som lukt og hørsel. SYKKEL er essensiellt. Gjerne sammenleggbar for lett transport - bare den ikke er skrøpelig Husk lappesaker Endret 30. januar 2009 av MrLee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Selvmordsbombe funksjon. Tror det er litt bedre å slå ut et par zombiser, også slipper du å dø en pineful død av dem. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Faktisk en god idè. Jeg vil heller dø enn å bli bitt. Så om jeg blir overmannet kan jeg bare dra i snoren. Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Holder meg hjemme der har jeg alt jeg trenger, 3-4 Jakt Rifler, 3 pistoler 2 revolvere alt i forskjellige kaliber, nok ammunisjon til alt nok til å jage bort Både Russere, amerikanere og Zombie Nazister... I frysern er det nok mat til å fòre enhver normann i ørten dager, og jeg har slikt sånn derre Katana hengenes på veggen om det er noen som kommer litt for nærme... Og forresten, jeg bort midt i ødemarka i et hus med vidu til alle sider og det er veldig åpent, det er såpass så langt inn i skauen at By-Folk ikke skjønner at det går ann å bo der, og Zombier er mest trolig ifra byen til å starte med så ingen fare der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå