Gå til innhold

IISS - Iran kan få en atombombe i år 2009

Anbefalte innlegg

Tror du vant, ettersom du førte løpet alene Ey Baba. Det er ingenting barnslig ved innlegget til GOP. Selv om det er klart hvem han støtter.

Er det derfor du ønsker at Iran får atomvåpen? Ettersom du på en forvridd måte forventer at de skal bruke de mot Israel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du håpet jo akkurat på at Iran utsletter Israel? Da hadde jo et atomvåpen vært utmerket for å følge opp denne ambisjonen din.

Iran deler nok motivet i seg selv, de skulle gjerne sett staten avviklet eller svekket. Men grunnen til at de ønsker atomvåpen er nok rent sikkerhetspolitiske årsaker, som deterrent.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg skulle bli like barnslig som ham, det var bare ironisk. Iran vil ikke ha atombombe. Som sagt, jeg er ikke for eller imot dette. Fordi flere andre har det også. Skal jeg nok en gang fortelle histoiren til iran, de har aldri angrepet noen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Fordi de vil anrike uran. Jeg tror du burde konsentrere deg om land som virkelig HAR atomvåpen, og som har brukt dem. Nesten du tror at regimet til USA er fulle av engler som går her og der. De har brukt det før, og de kan gjøre det igjen.

Lenke til kommentar

Hehe, Ey Baba. USA er ikke relevant her. Vi diskuterer Iran. Hvorfor skulle ikke regimet ønske atomvåpen var spørsmålet.

For å gjenta, hvorvidt de har angrepet noen er ikke relevant for ønsket om atomvåpen og nei, det går ikke engler rundt i USA. Uten at engeltilstedeværelse på noen måte skulle være relevant.

Lenke til kommentar
Fordi de vil anrike uran. Jeg tror du burde konsentrere deg om land som virkelig HAR atomvåpen, og som har brukt dem. Nesten du tror at regimet til USA er fulle av engler som går her og der. De har brukt det før, og de kan gjøre det igjen.

Jeg tror det er viktigst å fokusere på land som faktisk truer andre. USA har aldri truet med å utslette et helt land, som Ahmadinejad gjorde tilbake i 2005. Rett etter det begynner han med å anrike uran. Er det rart at Israel føler seg truet? Irans president har truet hele deres eksistens. USA har brukt det før, ja, for 60 år siden. Iran har uttrykt bare for 3 og et halvt år siden at de vil utslette et helt land. De forsyner terroristorganisasjoner som Hamas og Hizbollah med våpen, og samtidig bygger seg opp hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Bare USA\Israel som mener at Hizbollah og Hamas er terrorister. EU mener at Hizbollah ikke er det. Han sa at han vil kvitteseg med regimet der, som med sovjetunioen, dagens russland. IKKE at han vil utslette alle som bor der.

Lenke til kommentar

Men de er terrorister ja? Ellers kan du også svare på det faktiske spørsmålet rundt Iran og atomvåpen.

GOP: De gjør det ganske klart at skulle Israel angripe, så vil de knuse staten Israel. Overdreven retorikk, men du ser i hvilken kontekst utslettingen vil foregå.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Hvis du mener at de er terroister, så er de ikke mindre terrorister en regimet til Israel. Nei, bare al -qaida som er terrorister av de tre store(Al-qaida, Hizbollah og Hamas)

Ja, de vil elimere staten til israel. Det vil jo mange, men det er bare Irana som tør å si det, i og med at de vet selv at vesten og USA blir enda mer forvirret. Mange som også er enige.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er de terrorister, å si noe annet er en fornektelse av dimensjoner, Hizbollah har ihvertfall ballene til å angripe det israelske militæret, men la oss komme tilbake til det faktiske emnet. Iran og atomvåpen. Og svar på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Ja, de vil elimere staten til israel. Det vil jo mange, men det er bare Irana som tør å si det, i og med at de vet selv at vesten og USA blir enda mer forvirret. Mange som også er enige.

Du sier det som er velkjent. Selvfølgelig vil mange utslette Israel. Du mange radikale muslimske ledere rundt om i Verden som ikke har lagt skjul på dette, det er ikke bare Iran som har gjort det klart. ;)

Det er derfor det er viktig å støtte opp om Israel, de holder på med en enorm forsvarskrig i denne delen av Verden.

Endret av GOP
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Spørsmålet?

Jeg mener at regimet til Iran ikke vil lage atombombe, og det er ennå ikke beviser om de skal lage. Men selv jeg er ikke imot at de lager eller ikke, fordi mange andre land har det også. De vil anrike uran, det har de snakket om for 30 år siden også. USA er redd for at Iran blir for selvstendig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Du sier det som er velkjent. Selvfølgelig vil mange utslette Israel. Du mange radikale muslimske ledere rundt om i Verden som ikke har lagt skjul på dette, det er ikke bare Iran som har gjort det klart. ;)

Det er derfor det er viktig å støtte opp om Israel, de holder på med en enorm forsvarskrig i denne delen av Verden.

Forsvarkrig, haha. Vet du virkelig hva REGIMET til Israel har drevet med i det siste årene. Det har ikke no med jøder eller noe med det å gjøre, det er deres handlinger. Jeg vil også bli kvitt regimet til Israel, de har jo drept nok.

Å utslette regimet til Israel er noe helt annen enn landet israel. Hvorfor vil du prøve å snu dette med regimet til israel og landet deres?

Nesten som du vil at iran skal si det, så israel har en skikkelig god grunn til å bombe folk, og de vet hvordan de gjør det.

Men spørsmålet var, HVORFOR skulle de ikke ønske atomvåpen?

Jeg har sagt det 10000 ganger. Orker ikke å fortelle dette igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...