#7# Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hallo.. Jeg startet system gjennoppretting, det skulle jeg egentlig ikke gjøre, så slo jeg av dataen på ren impuls, den ble slått av med en gang jeg så jeg hadde trykket feil. Er det en mulighet for å få filene tilbake? eller er det løpet kjørt? Takker for svar;) Endret 27. januar 2009 av Roee Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Virker maskinen din? Hva slags filer mener du? Brukerens filer slik som bilder, musikk, dokumenter, osv blir vanligvis ikke berørt av systemgjennoppretting. Lenke til kommentar
#7# Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Virker maskinen din? Hva slags filer mener du? Brukerens filer slik som bilder, musikk, dokumenter, osv blir vanligvis ikke berørt av systemgjennoppretting. Nei, maskinen slår seg på men det er svart skjerm der det står: Err2Err3 Så jeg regner jo med at jeg må kjøre system gjennoppretting fullt ut, å det skal jeg få til. Men da blir den satt tilbake til fabrikkstandard og da slettes vell filene? Ja, jeg mente bilder, dokumenter osv. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) <Err2Err3> har jeg svært dårlig erfaring med. Siste jeg så den meld måtte harddisken byttes pga mekanisk feil. Hører du ulyder fra harddisken din? Hvis ikke kan du prøve og reparere OS`et med recoveryplata di, evt fullføre gjenopprettingen. Endret 27. januar 2009 av Trainman Lenke til kommentar
#7# Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) <Err2Err3> har jeg svært dårlig erfaring med. Siste jeg så den meld måtte harddisken byttes pga mekanisk feil. Hører du ulyder fra harddisken din? Hvis ikke kan du prøve og reparere OS`et med recoveryplata di, evt fullføre gjenopprettingen. okei, takk for svar.. nei, jeg hører ikke noen ulyder. Men filene er borte eller? Endret 27. januar 2009 av Roee Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Utifra feilmeldingen som du kom med så kan du google etter svar: http://answers.yahoo.com/question/index?qi...27114958AAYyaxO This error is specific to HP/Compaq computers (from what I've seen) and means your boot and MBR have been screwed up, probably by some dual boot software you've installed. Don't believe people who say the only way to fix it is to reinstall Windows.. That's just the easy way out and you lose all your information too. If you want to play around and try to fix it yourself, here's what you need to do to fix it: Find some way to get Partition Table Doctor either on a live boot CD or from a secondary hard drive installation. Once you have that, Scan the partition for errors and select fix boot... Then if you're running Vista get a copy of Vista Recovery Disc (http://blogs.techrepublic.com.com/window... burn yourself a copy of the disc, and run it at the boot of your computer. Once the cd is loaded, click on REPAIR WINDOWS, select COMMAND PROMPT, then use this command: bootrec.exe /fixboot If that doesn't work use: bootrec.exe /rebuildbcd and see if your windows boots. IF you have windows XP, boot up with the Windows XP cd, select Repair ®, go into the command prompt (selecting which windows installation you want to modify) and then type this command: fixboot c: See if your computer boots now.... The important thing is to try to repair your boot which has been deleted or corrupted, that is why it gives the error: err2err3 Try different recovery tools like Table Doctor http://www.ptdd.com/ in conjunction with your recovery cds (windows xp installation CD and Windows Vista Recovery Disc) .. See if you can get a good grasp of what the commands fixboot, fixmbr, and bootrec.exe can do for you by googling the terms. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 <Err2Err3> har jeg svært dårlig erfaring med. Siste jeg så den meld måtte harddisken byttes pga mekanisk feil. Hører du ulyder fra harddisken din? Hvis ikke kan du prøve og reparere OS`et med recoveryplata di, evt fullføre gjenopprettingen. okei, takk for svar.. nei, jeg hører ikke noen ulyder. Men filene er borte eller? Hvis du klarer å starte maskinen og evt fullføre gjennopprettingen bør du ikke ha mistet filene dine. Må du reinst. OS er det som lå på den partisjonen tapt. Men det finnes programvare som kan finne det igjen. Tar tid, men er fullt mulig. Lenke til kommentar
#7# Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Takker begge to, skal prøve meg litt fram nå..;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå