HighRoad Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Heisann, som titelen tilsier er jeg ute etter en mini-pc til skolearbeid, den skal helst ha en skjerm mellom 8" og 11" , og ett tastatur som ikke er alt for lite. Har til nå sett på Asus Eee PC 1000H og MSI Wind Notebook, men klarer ikke å bestemme meg, er åpen for alle muligheter, ikke bare disse to Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Norwegian-Wood Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Her er en guide til det meste, det er en liten liste nederst på siden over mini-maskiner: http://www.teknofil.no/wip4/stor_guide_kjo.../d.epl?id=34692. Selv vil jeg anbefale Eee-pc eller lenovo, da jeg ikke er innehaver av noen av disse, men har testet. Lenke til kommentar
HighRoad Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Takker for hjelp, har lest gjennom nå, men det hjalp ikke noe særlig på hvilken jeg skal velge Lenke til kommentar
HighRoad Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Bumper denne på kveldstid i håp om flere svar Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Er battteritid viktig; Asus Eee Pc 1000H Spiller batteri titen eler ingen rolle; Lenovo IdeaPad S10 Lenke til kommentar
Norwegian-Wood Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Her er en video med noen stykker: Lenke til kommentar
HighRoad Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Hva er forskjellen på asus eee pc 1000h og asus eee pc 1000? Lenke til kommentar
Lurifaxx1 Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 hehe ser ut til at vi er i samme båt! Sitter selv å klarer ikke bestemme meg for MSI wind eller Eee 1000H. Dog, har jeg sittet de siste par dagene å gjort en del research og jeg begynner å vippe mer over mot Asus Eee 1000H, selv om jeg var FAST bestemt på å skaffe meg MSI. Grunnen til dette er at Eee'n ligger på 3500 i pris INK 6 cells batteri. De to laptoppene har samme ytelse men MSI'en koster rundt 3700 og det INK 3 cells batteri, så om du kjøper til et 6 Cells haver du på rundt 4500 totalt, noe som er for drøyt for meg. Msi Winden har en fordel med at om du kjøper den på datakjeden får du ferdigmontert inn 2Gb ram, men batteriet trekker mye ned. Har du fått med et 6 Cellers til denne prisen har jeg dønn gått for winden. I tillegg har jeg undersøkt en del når det gjelder muligheten for å montere inn touchscreen, dette skal visst være mulig på begge to, men virker som at Asus Eee har litt flere guides enn Msi Wind så dette gjør også at jeg går for Eee. Når det gjelder det å kjøre f.eks spill på den (selv om det egentlig ikke er den rette maskina, men hvem klarer ikke motså å prøve?) så ser det ut som at begge to yter like bra. Det ligger en del filmer på youtube av folk som spiller på begge maskinene. Billigst på Amentio Konklusjonen min blir at jeg tror jeg går for Eee'n fordi den er billigere, kommer med 6 cells batteri, dog den kommer uten 2 gb ram monterer jeg inn dette med en gang. Selv om jeg har dødslyst på en akkurat nå avventer jeg litt fordi jeg har sett og hørt rykter om at Msi Wind kommer med en touchscreen pc. Stian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå