Gå til innhold

Byttetråden for musikk

Jethrotulling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jethrotulling får CD. Gratulerer.

CDen din ble sendt i dag Jethrotulling. Hadde ikke muligheten til å poste den i går.

EDIT: Ostekake vant. Send meg PM med alt du føler du vil dele med meg.

Jeg lukter sammensvergelse, hehe. :p

Uten at det faktisk hadde gjort noe hvis dere hadde juksa med tanke på alle kvalitetsplatene Ostekake lar oss velge i... For en gangs skyld er jeg nesten irritert på brutterns samling.

Lenke til kommentar
Jethrotulling får CD. Gratulerer.

CDen din ble sendt i dag Jethrotulling. Hadde ikke muligheten til å poste den i går.

EDIT: Ostekake vant. Send meg PM med alt du føler du vil dele med meg.

Jeg lukter sammensvergelse, hehe. :p

Uten at det faktisk hadde gjort noe hvis dere hadde juksa med tanke på alle kvalitetsplatene Ostekake lar oss velge i... For en gangs skyld er jeg nesten irritert på brutterns samling.

Ja. Du sier noe. :p Er nok bare snakk om tilfeldighter i dette tilfellet, men jeg skal være enig i at det var litt merkelig selv. Men det er vel bare slik det går da tilfeldighetene rår. Hva jeg lærte av min første trekning er at det av en eller annen grunn kom uforholdsmessig mye kron, og lite mynt. Det skal jo være helt random det og, men jeg kommer nok til å satse videre på en loddtrekning der jeg får en tredjepart til å trekke papirlapper til det sitter igjen en vinner.

Ellers har jeg tenkt på at dette systemet her i teorien kan medføre at man kan vinne to eller flere ganger på rad. Om man har flaks. Det er ikke helt ønskelig med tanke på at det finnes flere mennesker i denne tråden her. Om det finnes en eller to, eller få mennesker som vinner hele tiden. Alle vil jo ha en teoretisk mulighet til å vinne en eller annen gang, men om det ikke skjer. På grunn av et eller annet. Fordi tilfeldighetene vil det annerledes. Det har forløpig ikke skjedd, men det kan skje. Jeg vet bare at denne tråden er helt avhengig av at vi klarer å inkludere alle. Ellers vil vi ende opp med grupper på to, fire eller kanskje til og med seks som bytter plater med hverandre. Fordi det ikke finnes andre interresenter. Et system som hindrer en person å vinne to eller tre ganger på rad, men likevel ikke diskvalifiserer vedkommende til å delta i trekninger igjen etter å ventet en tur eller to og dermed kan vinne den vil kunne motvirke det etter min oppfatning.

Mitt spørsmål blir da: bør trådstartet innføre begrensninger i hvor mange ganger man kan vinne etterhverandre? Eller er jeg på tur nå? Diskuter.

Lenke til kommentar

Må være tilfeldig ! Skal ikke være slik at man skal bli 'sint' hvis noen vinner to ganger på rad. Begynner det å bli flere som vinner ettehverandre fra samme sted, begynner det jo å bli mistenkelig (med tanke på frakt-kostnader osv)

Vinnerne må trekkes hver gang. Noe annet blir urettferdig.

Man kan jo sette begrensing på 3-5 wins på rad.. Men det er ikke noe jeg ønsker.

Det er lov å ha flaks!

Endret av Wikipedersen
Lenke til kommentar

Jo. Jeg er egentlig enig med deg i at det må være tilfeldig og at det skal være lov å ha flaks. Jeg er ikke for en begrensning og mener vi skal kunne ha flaks. Jeg ville bare lufte tankene mine. Det er jo ikke ønskelig at det er flere som vinner fra samme stedet, selv om det er tilfeldig, over lengre tid. Men på den annen side. Flaks er dømt til å stoppe på et tidspunkt.

Lenke til kommentar
OK. Ny trekning.

Neil Young - Harvest

Soul Coughing - Ruby Vroom

Beastie Boys - Licensed To Ill

Pink Floyd - Animals

Röyksopp - Melody A.M.

Michael Jackson - Thriller

Trekning settes til torsdag kl. 23.00.

Oi. Fant nettopp ut at Neil Young Platen har et løst cover, samt en liten sprekk i coveret i nedre venstre hjørnet. Pink Floyd platen har en liten sprekk i øvre høyre hjørnet. De andre platene har ingen kosmetiske feil i coveret. Alle CDene er ripefrie. Alle CDene kommer i vanlig plastikk-cover, unntatt Thriller som kommer i 25th Anniversary digipack utgave.

Lenke til kommentar

Inntil videre vil jeg ikke endre på trådreglene. Og jeg kan garantere at det ikke er noen kospirasjon mellom meg og Ostekake. Vi får heller ta det da, hvis en person vinner uforholdsmessig mange ganger. Selvfølgelig er det positivt å inkludere flest mulig i tråden, men jeg synes ikke at man skal ta grep for å sikre at dette skje. Man burde la det skje automatisk.

Lenke til kommentar
Det er jo sånt som skjer med tilfeldige trekninger. Mange har en litt feil oppfatning av tilfeldigheter, og forventer en jevn fordeling, men for alt vi vet kan godt Ostekake vinne alle trekninger han er med i fra nå av. Sånn er det bare :)

Hvis noen misforsto mente jeg ikke det om sammensvergelse seriøst. :p

Hvis du snakker om generelt er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar

Alright. Jeg er med på den. Velger man å lodde ut vinyl er det greit om man markerer det ved å si tydelig at det er vinyl og det er fordelaktig om man velger å skrive hvilket format det er. (7", 10", 12".) Det samme tenker jeg om musikk som ikke passer i 'album'-kategorien. Om noen skulle finne på å lodde ut en EP eller en singel.

Vi er i samme båt skjønner jeg. Jeg har noe vinyl liggende, men ikke fått meg til å investere i en spiller enda.

edit:

Og med vinyl kommer vel også 'kravet' om å skrive i hvor god stand skivene er enda tydligere frem. En CD som lider av riper vil være spillbar til en viss grad. Det vil ikke nødvendigvis en vinylplate.

Endret av Ostekake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...