Gå til innhold

Byttetråden for musikk


Jethrotulling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant nok, men nå er det en gang slik at man må få noen påmeldte for at dette skal gå rundt.

 

For ekspempel kan ukjente prog-rockband fra 60 og 70-tallet godt være god musikk, men det trekker ikke folk. De siste dagene (ukene) har vi sett 1 og 2 påmeldte hver gang, noe som ikke er bra, da folk slutter å følge med i tråden.

Lenke til kommentar

Feil. Etter at jeg har lett på hele to sider fant jeg DSotM til 83-84 kroner ( http://www.amazon.com/Dark-Side-Moon-Pink-...d/dp/B000002U82 ), og nesten alle Beatles-albumene var til £9.99 på play.com (£1 er 9.93 norske kroner). Hvis du leter bedre finner du det sikkert enda billigere. Brukt blir det veldig lett å finne billig.

 

Og det fins mange steder med klassikere til gode priser. Ta platekompaniet.no. På den første siden med "Lavpris" finner jeg Axis: Bold as Love, Hunky Dory, CSN, Music From the Big Pink, This Year's Model, Gris-Gris, Moonmadness, Blues Breakers with Eric Clapton osv. til 60 kroner for hver. Play.com har mange lignende til mindre enn 50 kroner, som Jethrotulling sa.

 

Jaja, du tar poenget mitt nå. :p

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar

Fant fire album som jeg umiddelbart kan tenke meg å gi bort. Har spesifisert årsaken i hvert tilfelle.

 

318ARGQ2K5L._SL500_AA240_.jpg

Queens of the Stone Age - Rated R

QotSAs andre album, og regnet av allmusic.com som deres beste. Selv liker jeg albumet veldig godt, men jeg har en deluxe-utgave med bonusdisc på, og dermed trenger jeg ikke singledisc-utgaven jeg kjøpte først. Sjekk ut

,
,
.

 

51-IIf7qhDL._SL500_AA240_.jpg

Gorgoroth - Under the Sign of Hell

Gorgoroths tredje album, gjennomsnittskarakter 91% på metal-archives.com (høyest av alle fullengderne til bandet). Et meget bra black metal-album. Grunnen til at jeg vil gi det bort er at jeg klarte å kjøpe det på en eller annen butikk, og glemte at jeg hadde bestilt det på nett. Dermed endte jeg opp med to. Digipack, mint condition, det eneste CDen har gjennomgått er en ripping til iTunes. Sjekk ut Profetens åpenbaring,

.

 

41KNSVHVH3L._SL500_AA240_.jpg

Queens of the Stone Age - s/t

Debutalbumet til QotSA. Også dette har jeg to utgaver av. Sjekk ut Avon (live), Regular John (live).

 

51h4T9s4YyL._SL500_AA240_.jpg

Nickel Eye - The Time of the Assassins

Dette albumet ble feilsendt til meg fra play.com, jeg hadde egentlig bestilt en Neutral Milk Hotel-plate. Det er fortsatt pakket inn i plast, jeg har ikke giddet å returnere det. Aner ikke om det er bra - det jeg vet om det er at bandet er sideprosjektet til bassisten i The Strokes. Allmusic.com nevner Leonard Cohen, Frank Black og The Kinks som referanser.

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar
Feil. Etter at jeg har lett på hele to sider fant jeg DSotM til 83-84 kroner ( http://www.amazon.com/Dark-Side-Moon-Pink-...d/dp/B000002U82 ), og nesten alle Beatles-albumene var til £9.99 på play.com (£1 er 9.93 norske kroner). Hvis du leter bedre finner du det sikkert enda billigere. Brukt blir det veldig lett å finne billig.

 

Og det fins mange steder med klassikere til gode priser. Ta platekompaniet.no. På den første siden med "Lavpris" finner jeg Axis: Bold as Love, Hunky Dory, CSN, Music From the Big Pink, This Year's Model, Gris-Gris, Moonmadness, Blues Breakers with Eric Clapton osv. til 60 kroner for hver. Play.com har mange lignende til mindre enn 50 kroner, som Jethrotulling sa.

 

Jaja, du tar poenget mitt nå. :p

 

I forhold til film for eksempel er det nesten ikke sammenlignbart, da man finner det aller meste til under 50 kroner. Poenget mitt er at denne tråden er vanskelig å få til å gå rundt, da folk sjeldent kjøper CD'er lengre. Jeg sier ikke at vi burde erklære tråden for død eller noe slikt, men når det som legges ut er en REM og en Avril Lavigne plate så blir det ikke mange påmeldte.

 

Det med klassiker-framstillingen var bare for å få fram et poeng.

 

Har vært med her fra første trekning, og vil veldig gjerne holde dette gående. Så ikke misforstå og tro jeg er super-negativ ;) Alt jeg sier, er at de siste trekningene ikke har vært altfor gode.

 

BTW, bra trekning fra svinepelz.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Morn. Etter et lengre opphold borte fra forumet og en kort Vietnamtur er jeg nå tilbake. Jeg er enig med Wikipedersen. Hva som er kvalitet er et et subjektivt spørsmål og den enkeltes rett til å gjøre seg opp en mening om. Likevel mener jeg at denne tråden ikke vil overleve om utvalget består av ymse R.E.M og Avril Lavigne album. Denne tråden trenger påmeldte for å kunne fortsette og eksistere. Det er opp til oss å gjøre de tiltakene som må til for at denne tråden skal bli mer attraktiv for mening mann. Ellers vil vi ha gått glipp av fin mulighet til å utveksle musikk man ellers ikke ville visst om. Slik ser jeg på det.

 

Til Svinepelz. Jeg skulle gjerne vært med jeg. For å sikre meg det Gorgoroth-albumet. Hadde jeg bare ikke vært i Vietnam der det nesten var fysisk umulig å oppdrive en skikkelig internettlinje som det gikk an å bruke, så hadde jeg vært med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...