Gå til innhold

BK: Kiter i kveldssol på Hardangervidda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

For meg ble det veldig mye blått. Man kunne nesten tro det var på havet de kitet. At det er tatt gjennom vinduet har også sitt å si på skarpheten.

Uansett synes jeg det var et pent bilde. ;)

Lenke til kommentar

Litt vel sterk grønn/turkis farge her ja. Det lider nok også såpass av å ha blitt tatt i fart gjennom bussvinduet at det ikke egner seg for særlig forstørring. Kiteren til venstre er også en smule trengt bort i kanten. Men borsett fra disse innvendingene var det ganske delikat både motivmessig og komposisjonsmessig.

Lenke til kommentar

Når man skyter fra havlsovende stilling i buss eller bil, har man som regel ikke rare tiden på seg til å tenke og handle så mye basert på det, derfor er spesielt poengløst å bevege seg utpå hva som kunne vært gjort i den enden.

Men i etterkant kunne vi vel tryllet litt med resultatet. Jeg digger hvordan det ser ut som om de leker seg foran en monsterbølge, men siden jeg personlig ikke er så veldig glad i så "ren" cyan på himmel o.l., ville jeg nok forsøkt å justere noe med hvitbalansen og i tillegg tonet himmelen noe annerledes f.eks. v.h.a. gradient filteret i LightRoom.

Med litt beskjæring fra nedre høyre hjørne skulle vel vi fått en rimelig optimal komposisjon tross i at den etterhengende polfareren nesten ikke fikk være med i bildet. De fleste bilder av bevegelse i en retning kan forsvare at det er noe trangt i retningen bevegelsen kommer fra.

Lenke til kommentar

Tusen takk for konstruktiv kritikk "Autodidact".

Bilde kunne vært behandlet, men det var så pass uklart at jeg brydde meg ikke :-)

Jeg likte komposisjonen og det var i all hovedsak den som opptok meg.

Ved å ta bilder i fart når vi kjørte i kolonne og når plutselig disse kiterne dukket opp, er i seg selv en prestasjon.

Tusen takk, mvh. rosseha

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...