Gå til innhold

"Please reconnect controller"

tor_erik

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har søkt og funnet litt informasjon, men lager likevel en ny tråd.

Jeg har en XBOX 360 Elite, med en trådløs kontroller til. I noen spill, som f.eks. FIFA 09, får jeg til tider beskjed om å "please reconnect controller". Irriterende, men til å leve med, så lenge det ikke skjer for ofte. MEN. I dag prøvde jeg Resident Evil 5 demoen, og der måtte jeg reconnecte HELE tiden mens jeg skulle riste meg løs fra en fiende, men aldri ellers! Hva kan grunnen til dette være? Har ikke tro på batteriteorien, pga at det fungerer bra til meget bra i andre spill. Kan det være ekstra "press" på kontrolleren i denne ene typen scener? Og hva med FIFA 09? Samme forklaring? Er dette et kjent fenomen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til FIFA, men i RE5 vibrerer vel kontrolleren ganske mye når du blir hekta av en infected. Hvis det er dårlig kontakt i batteripakken kan vibrasjonen være nok til at stikka mister strømmen et lite øyeblikk og dermed skrur seg av. Sjekk at batteripakken sitter ordentlig i og at kontaktene under fungerer bra.

Lenke til kommentar

Dette her gjelder meg og, men så har jeg hatt batteripakken siden 360en kom ut og det 3 år siden, eller har MS lagt inn en sperre i håndkontrolleren at du kan bruke svart mot svart altså: elite håndkontrollen og svart batteripakke, you never know pengegriske folkene der...

Og dette skjer det samme med meg bare i absolutt alle spillene jeg har, så du må nok skaffe ny batteripakke eller en annen løsning ;)

Så nå bruker jeg helt andre oppladbare batterier for å slippe nettopp dem problemene du har :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

Jeg bruker vanlige AA batterier, og hadde dette problemet lenge. Fant ut at fjærene i kontrollen (der batteripakka) settes inn var blitt såpass presset inn at det ble dårlig kontakt. Dette førte til at så fort jeg 'rista' litt på kontrollen så mista batteripakka kontakten, og den ble disconnected. Har ikke prøvd RE5-demoen enda, men når du sier det skjer mens du skal "riste deg løs fra en fiende", kan det være du i iveren ( :!: ) rister litt på kontrollen også.

Min løsning var å strekke de fjærene (de I KONTROLLEN, ikke batteripakka) litt ut slik at det ble bedre kontakt. Men vær forsiktig så du ikke drar for hard, og ryker dem

Håper dette hjelper, og lykke til :)

EDIT: Fiksa en skrivesleif

Endret av Leaκim
Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har søkt og funnet litt informasjon, men lager likevel en ny tråd.

Jeg har en XBOX 360 Elite, med en trådløs kontroller til. I noen spill, som f.eks. FIFA 09, får jeg til tider beskjed om å "please reconnect controller". Irriterende, men til å leve med, så lenge det ikke skjer for ofte. MEN. I dag prøvde jeg Resident Evil 5 demoen, og der måtte jeg reconnecte HELE tiden mens jeg skulle riste meg løs fra en fiende, men aldri ellers! Hva kan grunnen til dette være? Har ikke tro på batteriteorien, pga at det fungerer bra til meget bra i andre spill. Kan det være ekstra "press" på kontrolleren i denne ene typen scener? Og hva med FIFA 09? Samme forklaring? Er dette et kjent fenomen?

Jeg har akkurat samme problem i FIFA 09. Kontrollen bare skrur seg av uten noe forvarsel, og batterinivået er godt når jeg skrur den på igjen. Tror og mener det må være en "bug" i selve spillet, da det ikke skjer i noen andre spill. Snodig, ettersom man ikke skulle tro at det skulle være mulig å "bugge ut" en kontroll, men jeg har også et par kammerater som erfarer det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...