tor_erik Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hei! Jeg har søkt og funnet litt informasjon, men lager likevel en ny tråd. Jeg har en XBOX 360 Elite, med en trådløs kontroller til. I noen spill, som f.eks. FIFA 09, får jeg til tider beskjed om å "please reconnect controller". Irriterende, men til å leve med, så lenge det ikke skjer for ofte. MEN. I dag prøvde jeg Resident Evil 5 demoen, og der måtte jeg reconnecte HELE tiden mens jeg skulle riste meg løs fra en fiende, men aldri ellers! Hva kan grunnen til dette være? Har ikke tro på batteriteorien, pga at det fungerer bra til meget bra i andre spill. Kan det være ekstra "press" på kontrolleren i denne ene typen scener? Og hva med FIFA 09? Samme forklaring? Er dette et kjent fenomen? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Kjenner ikke til FIFA, men i RE5 vibrerer vel kontrolleren ganske mye når du blir hekta av en infected. Hvis det er dårlig kontakt i batteripakken kan vibrasjonen være nok til at stikka mister strømmen et lite øyeblikk og dermed skrur seg av. Sjekk at batteripakken sitter ordentlig i og at kontaktene under fungerer bra. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Dette her gjelder meg og, men så har jeg hatt batteripakken siden 360en kom ut og det 3 år siden, eller har MS lagt inn en sperre i håndkontrolleren at du kan bruke svart mot svart altså: elite håndkontrollen og svart batteripakke, you never know pengegriske folkene der... Og dette skjer det samme med meg bare i absolutt alle spillene jeg har, så du må nok skaffe ny batteripakke eller en annen løsning Så nå bruker jeg helt andre oppladbare batterier for å slippe nettopp dem problemene du har Endret 27. januar 2009 av Toman85 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg bruker sorte batteripakker i hvite kontrollere også, det funker fint om hverandre. Oppladbare batterier varer ikke evig, de mister effekt etterhvert. Så det kan hende at du rett og slett trenger en ny batteripakke. Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Jeg bruker vanlige AA batterier, og hadde dette problemet lenge. Fant ut at fjærene i kontrollen (der batteripakka) settes inn var blitt såpass presset inn at det ble dårlig kontakt. Dette førte til at så fort jeg 'rista' litt på kontrollen så mista batteripakka kontakten, og den ble disconnected. Har ikke prøvd RE5-demoen enda, men når du sier det skjer mens du skal "riste deg løs fra en fiende", kan det være du i iveren ( :!: ) rister litt på kontrollen også. Min løsning var å strekke de fjærene (de I KONTROLLEN, ikke batteripakka) litt ut slik at det ble bedre kontakt. Men vær forsiktig så du ikke drar for hard, og ryker dem Håper dette hjelper, og lykke til EDIT: Fiksa en skrivesleif Endret 28. januar 2009 av Leaκim Lenke til kommentar
CREDiBLE Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Hei!Jeg har søkt og funnet litt informasjon, men lager likevel en ny tråd. Jeg har en XBOX 360 Elite, med en trådløs kontroller til. I noen spill, som f.eks. FIFA 09, får jeg til tider beskjed om å "please reconnect controller". Irriterende, men til å leve med, så lenge det ikke skjer for ofte. MEN. I dag prøvde jeg Resident Evil 5 demoen, og der måtte jeg reconnecte HELE tiden mens jeg skulle riste meg løs fra en fiende, men aldri ellers! Hva kan grunnen til dette være? Har ikke tro på batteriteorien, pga at det fungerer bra til meget bra i andre spill. Kan det være ekstra "press" på kontrolleren i denne ene typen scener? Og hva med FIFA 09? Samme forklaring? Er dette et kjent fenomen? Jeg har akkurat samme problem i FIFA 09. Kontrollen bare skrur seg av uten noe forvarsel, og batterinivået er godt når jeg skrur den på igjen. Tror og mener det må være en "bug" i selve spillet, da det ikke skjer i noen andre spill. Snodig, ettersom man ikke skulle tro at det skulle være mulig å "bugge ut" en kontroll, men jeg har også et par kammerater som erfarer det samme. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Har fikla litt med kontakten mellom batteripakke og kontroll nå, og har i tillegg bytta batterier nok en gang. Kan med glede si at problemet forsvant, i alle fall inntil videre! Takker for tips, og håper at dette ikke gjentar seg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå