joggi_619 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) "Warning! CPU has been changed or CPU Ratio changed fail. Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remember to save before quit!" Den meldingen kommer opp når jeg starter maskinen. Press f1 to continue og 'DEL to enter SETUP' er valgene mine. F1 starter opp windows og den andre fører til BIOS. Dette kom etter jeg skrudde på noen nstillinger i BIOS da jeg skulle overklokke. Nå har jeg 'restartet' BIOS ved hjelp av jumpermetoden, hva kan da være grunnen til denne meldingen og er det farlig? Endret 27. januar 2009 av joggi_619 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Nei, ikke farlig. Gå inn i bios og endre settings til standard/auto lagre og start på nytt. Er fryktelig lite en kan si om en ikke vet hvilket hovedkort og evt andre komponenter du har. Lenke til kommentar
joggi_619 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Nei, ikke farlig. Gå inn i bios og endre settings til standard/auto lagre og start på nytt. Er fryktelig lite en kan si om en ikke vet hvilket hovedkort og evt andre komponenter du har. yes nå er det fikset, thx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå