Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Valg av programfag

Anbefalte innlegg

Hei!

Da er tiden for å velge programfag snart her. Jeg har tenkt en del på hva jeg vil velge og vet helt sikkert at jeg skal ha Matte R1, fysikk og kjemi. Det som er problemet er at med den matten så får jeg ikke nok timer så jeg må velge et 4. programfag. Jeg har satt opp en liten oversikt over hva jeg har lyst til å velge:

Vg2:

Matte R1

Fysikk

Kjemi

Kommunikasjon og kultur/teknologi og forskningslære/biologi

(Skal ta spansk som privatist både 2. og 3. klasse)

Jeg vil nok fortsette med det samme i Vg3 også.

Det jeg lurer på er om dere har noen erfaringer med de siste programfagene jeg har listet opp? Tror dere det blir veldig mye jobb med fire realfagsprogram? Ut av interesse så er de stilt i rekefølge, men føler ikke at jeg kan nok om dem enda.

PS: Jeg bryr meg ikke om ekstrapoengene, jeg føler heller at det er viktigere å gjøre det jeg har lyst til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde selv alle disse fagene i Vg2, med unntak av at jeg valgte IT(informasjonsteknologi) 1 som siste fag. For min del var det ekstra hardt i starten av 1. termin i matte, fysikk og kjemi, men dette kom seg etter hvert. Du må nok jobbe en god del med alle fagene, spesielt hvis du har et ønske om å få gode karakterer, men det er overkommelig. Selv endte jeg opp med 5 i matte, fysikk og kjemi, og 6 i IT.

Endret av EIFF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...