ebbrey Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Jeg har problemer med det nye skjermkortet jeg har kjøpt, maskina er en abit KT7a raid, med Athmel thunderbird 1,3 Ghz prosessor 768 SDRam. Kortet jeg ikke får til å fungere er et MSI GeForce Ti4400 128 DDR.. Hver gang jeg starter ett spill, og man kommer inn i spillet restarter maskina! Er dette et kjent problem??? Kan det ha noe med at ram'en på hovedkortet og skjermkortet har en betydelig forskjel??? Er ikke noe i veien med AGP 4x greiene for hovedkortet støtter 4x og skjermkortet er ikke ett 8x.. Ebbrey Lenke til kommentar
Talin Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Avinstaller AGP til PCI drivern og erstatt den med en PCI til PCI driver. Hvis maskinen ikke restarter etter att du starter spillet har du fått et defekt G4 kort. Lenke til kommentar
ebbrey Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 kan prøve det, men har testet skjermkortet hos en annen som hadde helt likt kort og det var ingen ting i veien med det.. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hvis du har testa kortet i maskina til en kompis og det funker fint der så er det sikkert noe driver kluss... Kjekt å ha di siste driverne til hk men ikke et must, kan være like lurt å passe på at man har di siste stabile driverne. Anbefaler 41.09 ut av egen erfaring til nvidia kortet, til hk burdet du kanskje sjekke at du har en oppegående bios versjon og at du har di rette driverne... Siden du mener du kanskje har problemer med rammen, prøv å ta ut brikkene og prøv dem til kompisen. Har du da ikke problemer med å kjøre spill så har du funnet ut av problemet. Lenke til kommentar
ebbrey Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 V har testa begge korta og det var ingen forskjell på maskina mi (begge korta fikk maskinen til å restarte) Prøvde og avinnstalere AGP to Pci driverne men da funka det hvertfall ikke. Det er ingen ting galt med kortet, snakka med en annen som sa at sdram pc 133mhz som er i maskina er så sinnsykt mye treigere enn DDR rammen på skjermkortet at det blir en sinnsyk kræsj. Så nå lukter det nytt hovedkort og cpu Lenke til kommentar
southhome Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Hei,jeg har også Abit KT7a og Geforce4 ti 4400. Har du oppdatert Biosen på hovedkortet ? Det må til for å få Geforce4 kortene til å funke skikkelig på dette hovedkortet. Lenke til kommentar
ebbrey Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 kom på hardware.no er der som ebbrey Lenke til kommentar
southhome Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 Her er bios til versjon 1.0 til 1.2: http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/kt7.htm Bios til versjon 1.3: http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/kt7s.htm Nyeste Via drivere: http://www.viaarena.com/?PageID=2 Nyeste skjermkortdrivere: http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 kom på hardware.no er der som ebbrey ?????????????? :o Lenke til kommentar
ebbrey Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 ok får prøve og oppdatere biosen da, måtte gjøre det når jeg skulle få 1,3 ghz prosessoren med 266 fsb fra athlon til å kjøre på kt7a kortet.. (det jeg mente med hardware.no var på irc #hardware.no) Lenke til kommentar
ebbrey Skrevet 15. april 2003 Forfatter Del Skrevet 15. april 2003 oppdaterte biosen, skjedde ingen ting, fordi det var den jeg hadde fra før av, (den som fiksa g4 problemet, oppdaterte den for 1 mnd sia ) Så jeg sliter fremdeles med å få MSi kortet med ddr ram til å snakke med sdram'en.. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 oppdaterte biosen, skjedde ingen ting, fordi det var den jeg hadde fra før av, (den som fiksa g4 problemet, oppdaterte den for 1 mnd sia ) Så jeg sliter fremdeles med å få MSi kortet med ddr ram til å snakke med sdram'en.. Hadde det samme problemet som deg. Og la meg bare si: Jeg brukte MYE lengre tid på å feilsøke, enn å kjøpe nytt hovedkort... :wink: Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Jeg har akkurat samme problem som deg.Har selv 512mb sdram og et gf4200ti kort. Det var ikke noe problem før jeg innstalerte xp pro (W ME tidligere).Lasta ned nye drivere på nettet for XP. Maskina restartet med en gang jeg skulle spille. Surfing gikk fint. Tok deretter i bruk driverne som var med kortet og det går,men med hakking. Prøv deg frem og gi tilbakemelding hvis du fikser det. Tror ikke det har noe med DDR ram kontra SDram å gjøre, siden det har fungert topp i ett år hos meg. Lenke til kommentar
ebbrey Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Ja, har funnet ut at det er ram'en som utgjør problemet.. Men nå har jeg bestillt nytt hovedkort og prosessor så da blir det bra tenker jeg Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå