Intel94 Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Hei. Eg har lyst å ta piercing i øyebrynet, men da lurte eg på om det kan bli problematisk med tanke på MC hjelm pga. ringen som står i øyebrynet? Eg driver med motosport(kjører GoKart) og eg skal lærekjøre MC til våren, så eg MÅ kunne bruke MC hjelm. Det er jo best å bruke ring med ein gang du har tatt det pga. rensing osv.. Vil ein ring(og seinare, barbell) vere eit problem? Håper nokon har eit svar til meg kjapt^^, Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Tror ikke det skal være så store problemer. Du kan alltids prøve å ta å gjøre som de gjør i forskjellige idretter, nemlig å ta en teip-bit å teipe over piercingen for å å få den til å ligge flatt nok slik at du kan ha på deg hjelmen uten at det blir ubehagelig. Nesumar Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 men den er jo under "groprosessen" og da er det vel ikkje så bra med teip og drit? eg veit ikkje. Bare tenkte det kunne blir eit problem? ingen som har piercing i øyebrynet som kjører sykkel eller noko som det trengst hjelm til? Lenke til kommentar
Nesumar Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 men den er jo under "groprosessen" og da er det vel ikkje så bra med teip og drit? Skal ikke komme med eksperttips siden jeg faktisk ikke har piercing selv hehe, men tror ikke det skal være et problem. Infeksjoner bruker det å bli uansett, bare husk å rens såret når du skal, og velger du å prøve det med teip så bare bruk det mens du bruker hjelmen...og husk å bytt teip for hver gang Men som sagt, bruker hjelm selv men har ikke noe piercing som kan plage der, så du får kanskje ta å vente på noen som kan gi deg et bedre svar Nesumar Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 var jo veldig beroligande å høre da "Infeksjoner bruker det å bli uansett" Håper nokon som har piercing i øyebrynet kan svare meg ? Hadde vert kjempeflott. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 27. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg har en kamerat som fikk øyenbrynspiercing samtidig som han skulle ta lappen på lettsykkel. Det virka ikke som det var verre enn at han bare var veldig forsiktig med å ta hjelmen av og på, til tross for at han hadde en ganske stor ring. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Å tape ringen til siden er ikke noe sjakktrekk. Både under groprosessen og etterpå er øyenbrynpiercinger svært utsatt for å gro ut, så det å utøve konstant press på vevet som holder smykket på plass, kommer bare til å ende i snørr og tårer. En overdimensjonert bøyd barbell (10-12mm lang) kan helt fint brukes som første smykke, og det vil også være det beste å bruke i kombinasjon med en hjelm. Når piercingen er grodd, bør du bytte til en bøyd barbell som sitter bedre og ikke knuffes rundt like lett. Det beste er å vente med å ta piercingen til du har en periode hvor du ikke bruker hjelmen. Grotiden pleier å være på 4-6 uker. Infeksjoner er et resultat av slett renhold og dårlig håndhygiene, og er ikke noe man får "uansett". En piercing vil væske under grotiden, og det er godt mulig at enkelte mindre opplyste tryner ikke vet forskjell på en infeksjon og sårvæsken som kommer ut av en piercing når nytt vev dannes innvendig. Disse skal du selvfølgelig ignorere. Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Hmm, passer jo bra, hjelmen kjem nok ikkje på hovudet før om 2-3 mnd Men kva er best av overdim. barbell eller ring? med tanke på rensing. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Ring er jo lettere å rense, i og med at du kan bevege omtrent hele smykket gjennom såret når du renser. En barbell som gjerne er 2-3mm lengre enn såret (også når øyenbrynet er opphovnet, det pleier vanligvis å utgjøre en liten millimeter eller to), kan være litt vanskeligere å få renset, spesielt midt på. Fordelen med en barbell er at den holder seg mer i ro, så såret bruker kortere tid på å gro. Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Må bli ring da i så fall. Litt off-topic, men jobber du på letsbuzz i Bergen, Psilocybe? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Jobbet der, sluttet for 7 måneder siden. Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Jobber du på piercingstudio i bergen endå? Eg må til Bergen for å pierce meg uansett, så kunne jo vert greit å tatt det hos deg Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 28. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2009 Nei, jeg har sluttet helt med piercing. Jeg lærte opp Kenneth som overtok jobben min, så du er i trygge hender hos ham. Lenke til kommentar
deu Skrevet 29. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg har øyenbrynpiercing, ring, og det er ikke noe problem, så fremt du ikke bruker crosshjelm og briller. Må bare ta på deg hjelmen litt skjevt. Lykke til =) Endret 29. januar 2009 av deu Lenke til kommentar
Intel94 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2009 Takk for svaret ^^ da er vel problemet vekke egentlig. Er snakk om heilhjelm. Vanlig MC hjelm som dei og blir kaldt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå