Gå til innhold

Piercing i øyenbrynet og MC hjelm?


Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har lyst å ta piercing i øyebrynet, men da lurte eg på om det kan bli problematisk med tanke på MC hjelm pga. ringen som står i øyebrynet?

Eg driver med motosport(kjører GoKart) og eg skal lærekjøre MC til våren, så eg MÅ kunne bruke MC hjelm. Det er jo best å bruke ring med ein gang du har tatt det pga. rensing osv.. Vil ein ring(og seinare, barbell) vere eit problem?

 

Håper nokon har eit svar til meg kjapt^^,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men den er jo under "groprosessen" og da er det vel ikkje så bra med teip og drit?

 

 

Skal ikke komme med eksperttips siden jeg faktisk ikke har piercing selv hehe, men tror ikke det skal være et problem. Infeksjoner bruker det å bli uansett, bare husk å rens såret når du skal, og velger du å prøve det med teip så bare bruk det mens du bruker hjelmen...og husk å bytt teip for hver gang ;)

 

Men som sagt, bruker hjelm selv men har ikke noe piercing som kan plage der, så du får kanskje ta å vente på noen som kan gi deg et bedre svar :)

 

Nesumar

Lenke til kommentar

Å tape ringen til siden er ikke noe sjakktrekk. Både under groprosessen og etterpå er øyenbrynpiercinger svært utsatt for å gro ut, så det å utøve konstant press på vevet som holder smykket på plass, kommer bare til å ende i snørr og tårer.

 

En overdimensjonert bøyd barbell (10-12mm lang) kan helt fint brukes som første smykke, og det vil også være det beste å bruke i kombinasjon med en hjelm. Når piercingen er grodd, bør du bytte til en bøyd barbell som sitter bedre og ikke knuffes rundt like lett. Det beste er å vente med å ta piercingen til du har en periode hvor du ikke bruker hjelmen. Grotiden pleier å være på 4-6 uker.

 

Infeksjoner er et resultat av slett renhold og dårlig håndhygiene, og er ikke noe man får "uansett". En piercing vil væske under grotiden, og det er godt mulig at enkelte mindre opplyste tryner ikke vet forskjell på en infeksjon og sårvæsken som kommer ut av en piercing når nytt vev dannes innvendig. Disse skal du selvfølgelig ignorere.

Lenke til kommentar

Ring er jo lettere å rense, i og med at du kan bevege omtrent hele smykket gjennom såret når du renser. En barbell som gjerne er 2-3mm lengre enn såret (også når øyenbrynet er opphovnet, det pleier vanligvis å utgjøre en liten millimeter eller to), kan være litt vanskeligere å få renset, spesielt midt på. Fordelen med en barbell er at den holder seg mer i ro, så såret bruker kortere tid på å gro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...