Gå til innhold

r9700pro suger hard som f***

|n|

Anbefalte innlegg

har gjort det nå...

ingen forandring :cry:

Men som sagt bedre i 1024, så jeg skal prøve etterpå med en 19 etterpå....den takler 85 eller 100 hz i 1280 og det er trinitron...

men det må være noe muffens her :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kommer helt ann på hvor langt unna tven er. Måtte flytte pcen 2 og en 1/2 meter før forstyrrelsene ble borte... Vet ikke om det funker med å trekke ut kontakten da tven fortsatt har en del strøm i seg og ganske kraftig magnetfelt, men der finnes det vel noen som vet bedre enn meg.

Lenke til kommentar

hei

jeg har prøvd dvi adapteren, men det bli ingen forandring.

Kan nok være at jeg bruker 2x zachry 12" til pchøytallere.

De har en ganske kraftig magnet, men de står en meter ellern 1,5 meter unna da....

ja har skjekket i ati greiene, og det står 85 hz, det er der jeg pleier å endre på frekvensen

Lenke til kommentar

Kan nok være at jeg bruker 2x zachry 12" til pchøytallere.

De har en ganske kraftig magnet, men de står en meter ellern 1,5 meter unna da....

Du har tv og uskjermede høyttalere i nærheten av pcen, og du stusser over at du får forstyrrelser på skjermen? :roll:

Flytt hele sulamitten til et bedre egnet sted og prøv der. Du må iallefall fjerne alle eksterne faktorer.

Lenke til kommentar

Jeg har samme skjermkort og har også samme type flimring. Maskinen husker heller ikke skjerminnstillingene, slik at hver gang jeg starter maskinen er oppløsningen 640x480 m/60Hz.

Jeg har aldri hatt dette problemet tidligere, men jeg innstallerte kortet i en maskin som har hatt GeForce 3 tidligere, og jeg har ikke reinnstallert WindowsXP etter at jeg satt inn ATI kortet. Det er nok dette som er årsaken. Når jeg reinnstallerer XP skal jeg vedde på at kortet vil fungere 100%. Med andre ord er det nok et driver-problem.

Til (n): hvis du finner ut noe så vær vennlig og post et innlegg om hva du har gjort.

Mvh

Katoona

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd alt, tror jeg..?

Har formatert 2 ganger i dag.

Jeg la inn dx 9, så driverene jeg fikk med på cd'en, så de siste driverene, så controlpanel, så rage3d v3.8b.

Det er fortsatt flimring, og tv'en er sat bort, samt høytallerene har jeg satt til side.

Begynner virkelig å lure ass. 3d mark scoren min er jo akkurat sånn som jeg skal få med mitt system(4500)

Så nå skjønner jeg ingenting :shrug:

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd absolutt ALT!

Har nå også bytta skjerm.. En et år gammel dell skjerm, med trinitron bilderør. Kjører med den i 85 hz i 1280x1024. Det funker fett.

Prøvde nå wc3, og det ble mindre flimring i denn oppløsningen med dwenne skjermen, enn min 17". Så det er helt klart at min 17" er dårlig, men problemet er enda ikke fikset.

Dell skjermen er en god skjerm, og skal ikke være noe problem å spille spill med den! Så det må være et eller annet bug her! :-?

Lurer på om jeg ikke bare skal sende inn kortet til butikken jeg kjøpte det i.....??

Eller hva synes dere?

Taker for svar :woot:

Lenke til kommentar

Prøv med Radeonator eller Powerstrip eller et annet program som kan overstyre skjermfrekvensen som Windows setter. Så prøver du å øke frekvensen der.

Har du noe sted i menyene på SKJERMEN (altså ikke i Windows) som viser hvilke frekvenser som den egentlig mottar?

Lenke til kommentar

jeg styrer frekvensen på skjermen, hvor ati ikonet er..nede til høyre. klikker man på den, kommer alle oppløsningene opp, og man kan velge frekvens selv.

Men er ikke dete ganske bull å gjøre. kjermkort skal jo være allmenneie, og spesiellt grafikk-kort rettet mot spilling.

Alt dette her har væt skikkelig knotete, og får inderlig håpe ingen opplever det samme!

Jeg har et crucial kort(bba). Kjøpte det hos amraam(veldig god service). Ringer dem i morgen og forklarer, og det samme med skjermen. Den er nok litt gåen, for jeg merka stor forskjell fra dell til acer, med samme oppløsning.

Lenke til kommentar

Prøvd å bytte skjermkabel mellom kort og monitor ? (hvis løs)

Det er jo seff mulig at du har fått ett kort med problemer, men har ikke hørt om så mange som har hatt det problemet. Har selv hatt ett 9700 Pro i 6 måneder nå og har ikke hatt noe slikt problem.

Lenke til kommentar
Det jeg mente med det var at til den oppløsningen funket 85 hz fett. Men flimring i spill var det :grumpy:

Hva mener du med flimring i spill? Går oppfriskningsfrekvensen tilbake til 60Hz (akkurat som nVidia/XP-buggen) eller er det noe annet?

Lenke til kommentar

Problemet med at refresh rate forandrer seg når du kommer inn i spill osv. ordner du med refresh force.

Jeg hadde ringt og ordnet bytting av produktet!

Leste at en person hadde disse linjene på grunn av at kortet ikke var satt riktig i AGP slot en . Prøvd å trykke det litt ned.

Et annet inspill:

(Kilde: www.rage3d.com/board/showthread.php?s=&threadid=33678695)

Day 1 went by and no lines, then another and another. Hmm, I thought as I decided to remove the proposed solutions from the other cards, Ferrite beads removed... still no lines, second monitor connected, again nary a line to be seen. Refresh changes and resolution changes still produced no lines.  

Victory! I thought as I was free of lines. Day 3 goes by peacefully, so does day 4... Still I check to see if they appear, but to my delight, no lines to be found.. This is my tale of the efforts to find a lineless desktop.

My brothers, do not be fooled into thinking its your PC or your monitor or your power supply that causes the lines, it is the card. I have tried each card on more than one machine with the same results. Do not settle for less than what you expect and pay for.

"Ferrite beads" Vet ikke hvor de er lokalisert eller hvordan de ser ut. Men syntes du skal returnere kortet anyway. Ikke noe vits å feilsøke noe mere. Er IKKE meningen at kortet skal være slik. Det er ikke det du har betalt for.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

Håper dette også har hjulpet deg katoona!

Jaja, det endte med at jeg kommer til å ringe amraam, og acer, pga skjermen(den er ikke helt sunn).

Men uansett, takk for alle svar.. Dere har vært til stor hjelå :woot:

mvh

|n|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...