Zantrix Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Heisann! Har en Acer Aspire 5920G nå som jeg synst det er på tide å bytte ut med noe mindre, men helst med minst samme ytelse! Vil gjerne at den skal ha mulighet for og dra litt småspill som live for speed, RA3 osv. Jeg vil ha mest mulig for minst mulig pris, hehe har kikka mest på 13,3" men kan kanskje strekke meg til 14,1" skjerm. Kom gjerne med tips og erfaringer! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 5920g hadde vel 8600mGT grafikk om jeg ikke husker helt feil, så å gå for noe under det blir jo tull... multicom har kanskje noen muligheter da du kon konfigurere din egen maskin der... Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Min har 8600m GS, jeg kan sikkert gå noe lavere så lenge det funker helt OK. Men såklart noe i samme serien eller noe, bare i en mindre pc hadde vært konge! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html her er alle grafikkort for laptoper rangert... ditt 8600mgs er på 65 plass... alt over det vil da være en forbedring... Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 åh, se der ja! Men ingen som vet om en pc da? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 finner ingen med noen over 9300m gs.. og det er svakere en det du har fra før Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Mange alternativer innen slanke 15,4" f.eks da? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 slanke og slanke... jeg har jo 5930g... og den er jo ganske nøyaktig lik den du alt har... Lenke til kommentar
Zantrix Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Den blir nok FOR stor synst jeg! vil ikke over 14,1" skjerm egentlig Lenke til kommentar
OlaStandal Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Ta en titt på Multicom.no, der finner du to pc'ar som passer deg. Den ene er: Multicom Xishan M740 http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...9;c:101151;fl:0 Den andre: Multicom Compal JHT00 http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...6;c:101151;fl:0 Begge kan konfigureres.. Lenke til kommentar
Andre_Brenni Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva med denne: http://store.apple.com/no/browse/home/shop...ook?mco=MTE3MzM (2,4 versjonen) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Hva med denne: http://store.apple.com/no/browse/home/shop...ook?mco=MTE3MzM(2,4 versjonen) han sa mest mulig for minst mulig pris... og da er det ikke direkte mac man kan dra med inn i den konklusjonen Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Jepp, ligg unna mac. Forresten spør trådstarter etter en PC og ikke en mac. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vil ikke si at 15.000,- er mye for en pc, men du får imac fra 8000,- EivindS_ mener du at mac ikke er en Personal computer? men skal ikke ta opp mac her hvis du ikke er interessert. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Mac mener jo selv at de ikke er personal computer. Man kan nok få en imac (hva i`en står for har jeg ikke peiling på) for 8000, men siden mac er utrolig dyrt med dårlig komponenter i forhold til pris (ganske likt dell), får du sikkert en bedre pc for mindre. Er ganske subjektivt hva som er dyrt. Min kostet 15.000 og jeg syns det er mye penger. Men la oss ikke starte en mac/pc diskusjon her =) Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Mac mener jo selv at de ikke er personal computer. Man kan nok få en imac (hva i`en står for har jeg ikke peiling på) for 8000, men siden mac er utrolig dyrt med dårlig komponenter i forhold til pris (ganske likt dell), får du sikkert en bedre pc for mindre. Er ganske subjektivt hva som er dyrt. Min kostet 15.000 og jeg syns det er mye penger. Men la oss ikke starte en mac/pc diskusjon her =) Dell sier du, tror du skal lete litt etter en 13.3" laptop som har bedre specs en Studio XPS m1340, til circa 10 000. Vist man tar utgangspunkt i dem uten tilbudet som er nå! Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Denne f.eks. Om jeg ikke tar helt feil, er det denne som er kompatibel med det eksterne skjermkortet ati 3870. Den har "bare" ddr2 ram, men det er vist at det er så og si ingen forskjell mellom ddr2 og ddr3 ram. Denne. Leveres med 2 års garanti. 2 års garanti på dell sin koster 1300 ekstra. Dell skal ha at de endelig har en laptop med dagens komponenter (selv om montevina og ddr3 er 5-6 mnd gammelt nå). Jeg syns laptopen var ganske dyr i forhold til ytelse. De to laptopene jeg plukket ut tok 3min å finne, så det er nok mange fler som er bedre kjøp. Nei, dell vil nok alltid være dyrt i forhold til hva du får, selv om denne faktisk ikke var _så_ galen. Endret 30. januar 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Denne f.eks. Om jeg ikke tar helt feil, er det denne som er kompatibel med det eksterne skjermkortet ati 3870. Den har "bare" ddr2 ram, men det er vist at det er så og si ingen forskjell mellom ddr2 og ddr3 ram. Denne. Leveres med 2 års garanti. 2 års garanti på dell sin koster 1300 ekstra. Dell skal ha at de endelig har en laptop med dagens komponenter (selv om montevina og ddr3 er 5-6 mnd gammelt nå). Jeg syns laptopen var ganske dyr i forhold til ytelse. De to laptopene jeg plukket ut tok 3min å finne, så det er nok mange fler som er bedre kjøp. Nei, dell vil nok alltid være dyrt i forhold til hva du får, selv om denne faktisk ikke var _så_ galen. den fujitsuen er ræva, har vanlig chipsett gpu, og det er STOR forskjell fra ddr2 til ddr3. samt at byggkvaliteten er crap multicom maskina er ok, men til prisen så leveres den ikke med OS eller spesielt stor harddsisk Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Nei, det er nesten ikke forskjell mellom ddr2 og ddr3 ram. Kanskje i noen sammenhenger. Les litt rundt omkring. ddr3 er iallefall ikke vært den syke prisen det koster! Multicom maskina kommer på mindre enn xps`en, selv med OS og samme specs. Husk at denne har 2 års garanti som vil koste 1300 ekstra på dellaptopen. Vanlig chipsett gpu? Hva mener du? At den har integrert skjermkort? Innebygd nVidia® UMA (MCP79)-grafikkort er hva som er standard på dell sin laptop. Hvordan det yter vet jeg ikke, men kan ikke være store greiene. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 vanlig dataram er ikke mye forskjell... men på grafikkort er det STOR forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå