Gå til innhold

Tre røde lys på ATI 4870X2 2GB

Moldarin

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har problemer med mitt nye Sapphire-grafikkort.

Jeg har tre lys merket R753, R724, og R819 som lyser kontinuerlig og ikke noe bilde på skjermen. Jeg har lest meg frem til at dette betyr at det er for lite strøm. Min 750W strømforsyning bør være mer enn nok for dette grafikkortet. Jeg har også lest at det skal være tilstrekkelig strøm om viften på grafikkortet ser ut til å rotere. Noe den absolutt gjør.

Grafikkortet er tilkoblet en PCI-E 16bi-port på hovedkortet.

Jeg har tilkoblet en 24pin ATX-strømførsel, og en ATX 12V 1×4pin i hovedkortet. Denne er ment å gi strøm til PCI-E. I tillegg har jeg tilkoblet en 6pin- og en 8pin kontakt merket PCI-E direkte til grafikkortet.

Dette er en helt ny maskin jeg setter sammen nå. Jeg har vært veldig forsiktig!

Forslag på hva som kan være galt med oppsettet mitt? (Merkelig formulering. Jeg lurer ikke på hva som er galt, men hvordan jeg ordner det.) Rikelige bilder av tilkoblinger på forespørsel.

Her er min maskinvare:

Håper på hjelp. :-)

Update I manualen til hovedkortet side 13 og 22 står det om JPW1. JPW1 er ment å levere strøm til CPU. Jeg antar at denne fungerer forid viften på CPU går som fy. Denen strømforsyningen har jeg ikke tilkoblet fordi manualen til strømforsyningen side 6 sier noe om at 4pins kontakten (jeg antar dette er JPW1 som er 4pin) ikke skal tilkobles når man bruker 24pin ATX-kontakt. Ikke har jeg noen kontakter som passer i denne tilkoblingen heller.

Endret av Moldarin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hørtes litt rart ut ja, er ikke helt sikker på hva den kan være. 750W skal jo selfølgelig være nok. men har du prøvd å ta ut en ram brikke også teste på nytt? dette kan fungere.

Har aldri hørt om 3 røde lys på skjermkortet men cpu`n har isåfall strøm så lenge du har koblet til strøm ledningen på hovedkortet (4 eller 6 pin hvis jeg ikke husker feil) cpu vifta har egen ledning til strøm og går derfor uansett :)

hvis du har et annet skjermkort liggende prøv med det også. hvis fortsatt ingen ting er det noe veldig galt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ops, leste innlegget ditt litt for fort.

Men PSU skal holde ja, har samme PSU selv og du kan se i profilen min hva den kjører.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Hemmeligheten var å dele en 8pin-kontakt så den ble en 4pin-ATX-kontakt. Dette var ikke dokumentert noe sted. Denne skulle koblest til JPW1 og da fungerte alt. Merkelig at ingen av manualene skriver at dette skal tilkobles.

Problemet er løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...