navbeacon Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Min maskin har netopp sluttet å virke, å gir meg bluescreen hver gang jeg prøver å starte windows. UNCORRECTABLE HARDWARE ERROR (STOP 0X00000124) Jeg frykter at noe har tatt kvelden, men maskinen har kjørt uten problemer i over et år. Jeg installerte nylig en ny harddiski tilleg til den gamle, men maskinen har brukt den et par dager uten problemer. Det begynte med at jeg installerte Windows 7-betaen på maskinen, og etter et par uker uten store problemer fikk jeg overnevnte bluescreen. Jeg gjorde ingenting spesielt krevende, og tenkte det var en bug i Widnows, siden det var en beta. Det gikk fint å starte maskinen på nytt, men fikk samme bluescreen etter et par minutter på desktop. Nå går det ikke ann å boote inn i windows en gang, den får bluescreen med en gang den stilige windows-logoen lyser. Jeg tenkte at windows hadde blitt ødelagt, så jeg la inn en XP-disk, formaterte diskene og la inn XP i stedet. Det gikk greit å isntallere, men jeg får bluescreen rett før den starter windows. I XP lyder bluescreenen: INCONSISTENCY DETECTED IN THE PCI BUS DRIVER'S INTERNAL STRUCTURES (STOP 0X000000A1) Maskin: Corsair HX620W AMD Athlonx2 6400+ (ikke overklokket) 4GB GeIL BD 800MHz 4x1GB MSI K9A2 Platinum XFX GF 8800GT 1x300GB og 1x500GB SATA HDD Jeg har prøvd: Starte maskinen med bare nødvendige komponeneter (HD, MB, skjermkort og en minnenbrikke) Safe mode BIOS reload failsafe config Windows setup repair Jeg står helt fast på hva dette kan være. Noen ideer? EDIT 5/2: Var prosessoren som hadde sluttet å virke ordentlig. Endret 5. februar 2009 av navbeacon Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Får du til å starte den i sikkermodus. Trykk F8 når maskinen starter, før windows starter. Lenke til kommentar
navbeacon Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Jepp, har prøvd det. Får samme resultat, altså bluescreen før skrivebordet dukker opp. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg søkte på den første feilkoden. Leste om problem med nvidia. Har du et annet skjermkort å prøve. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Søkte på den andre feilkoden, http://www.faultwire.com/solutions_bsod/In...000A1-1169.html Lenke til kommentar
navbeacon Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Prøvde annet skjermkort, fikk feilkode 0x0000007x. :C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå