Knuty Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hei! Har et Sony Headset, som nå har fått ødelagt minijack'en sin. Den er litt bøyd, og sliter med å få skikkelig kontakt. Har prøvd utallige ganger å rette den, men det blir ikke bra, uansett hva jeg gjør. Når den er koblet til går det fra mono til stereo hele tiden, og man kan tvinge fram godlyden ved å holde på kontakten. Minijacken er (selvfølgelig) fastmontert i ledninga. Er det noe sjangs å få montert på en ny minijack, eller blir det bare mer styr enn det er verdt? Her er et bilde av pluggen (NB - ikke mitt headset, kun for illustrasjon av hva slags konstruksjon det er snakk om. Og, det er visst foto av en plugg til et falskt headset, men det ser stort sett helt likt ut.) Endret 27. januar 2009 av Knuty Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg tror det nesten er "umulig" å få montert en ny jack på den der. Dette er vel sveiset vil jeg tro. Jeg hadde noe lignende headsett for en stund tilbake, og samme skjedde meg. Da dro jeg til butikken der jeg kjøpte den og fikk nytt headsett. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg tror det nesten er "umulig" å få montert en ny jack på den der. Dette er vel sveiset vil jeg tro.Jeg hadde noe lignende headsett for en stund tilbake, og samme skjedde meg. Da dro jeg til butikken der jeg kjøpte den og fikk nytt headsett. Var litt redd for det. Det er ikke noe vits å kutte ledning, og forsøke å lodde på en ny plugg? Ledningen er relativt tykk, 5-6mm kanskje. Her ser du et godt bilde av pluggen (NB - ikke mitt headset dette.) For øvrig har jeg kjøpt det privat (ubrukt, men uansett) - så jeg har ingen anelse hvor det ble kjøpt, og hvor selger er for den saks skyld. Kvittering har jeg heller ikke. Endret 27. januar 2009 av Knuty Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Da blir det kanskje litt verre. Du kan jo prøve å skjøte den, men dem er veldig små de trådene inni ledningen. Vanskelig å koble de. Dessuten vil jeg tro du vil merke veldig dårlig kvalitet på lyden når du skjøter sann. Trod du vil bli mere fornøyd med et nytt, slike "hurtigkoblinger" holder ikke lenge uansett er jeg redd. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 (endret) Hei, Hvis du ikke mener du har krav på reklamasjon kan du gjøre følgende: -Kjøp en ny plugg fra Clasern/Biltema -Kutt kabelen og avisoler 2mm av hver leder -Tre hetta på den nye pluggen inn på kabelen først, fort å glemme -Lodd de to plussene på hver sin kontakt (sjekk at R/L blir riktig) -Lodd de to jordledningene (ofte flettet som en skjerm) sammen på ground pinnen -Klem strekkavlasteren på plass rundt kablen, så den ikke ryker igjen. Oversikt over kontaktene i pluggen: http://pinouts.ru/Home/Tele35s_pinout.shtml Endret 28. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå