Maaads Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Liten problemstilling: Jeg har montert sammen pc(specs skrives under) og når jeg starter den så finner den CPU, Initialiserer USB og finner 4098 ram, men rett etter dette virker det som om hele pc'en henger seg. Får ikke kommet inn i BIOS setup og tastatur reagerer ikke, men har strøm (det samme med mus). Det er bilde på skjermen så jeg får ikke det til å stemme. Har kikket i brukermanual til hovedkort, men der står det overhode ingenting om en slik problemstilling. Specs: Hovedkort: MSI P7N SLI Platinum, nForce-750i SLI Ram: OCZ DDR2 PC8500 4096MB KIT, Reaper HPC Skjermkort: Sapphire Radeon HD 2900 PRO 512MB GDDR3 CPU:Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz Strømforsyning: Chieftec Super Series PSU 650W Modulær Noen som kan hjelpe meg med dette ? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 nForce med 4gb ram er jo oppskrift på fiasko. Har du oppdatert biosen? Så den vil ha 45nm cpu? Lenke til kommentar
Maaads Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 som skrevet så kommer jeg ikke inn i bios setup for å gjøre noe som helst og den henger seg opp før den får loadet noe som helst Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har du prøvd med cpu+ grafikkort og kun 1 rambrikke og ingen andre pci kort? Lenke til kommentar
Maaads Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 er ingen andre pci kort, prøvde med kun 1 rambrikke nå, men uten hell. andre forslag ? Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hvor lenge har pcen fungert? Nybygg idag? Har du montert på avstandskruene under hovedkortet? Cpukjøler festet godt nok, Skjermkortet i rett spor + evt pci strøm om det krever det? 12V vedsiden av cpu? Kan du slenge opp bilde av kabinettet? Endret 27. januar 2009 av War Lenke til kommentar
Maaads Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) nybygg ja.. har aldri kommet inn i windows enda. Hvor lenge har pcen fungert? Nybygg idag?Har du montert på avstandskruene under hovedkortet? Cpukjøler festet godt nok, Skjermkortet i rett spor + evt pci strøm om det krever det? 12V vedsiden av cpu? Ja til alt av koblinger Hmmm. blir vanskelig med bilde, men skal prøve Endret 27. januar 2009 av Maaads Lenke til kommentar
War Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Prøv å sett skjermkortet i det andre pci-sporet hvor det normalt skal stå. (eller kolliderer med med harddisken?) Endret 27. januar 2009 av War Lenke til kommentar
Maaads Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 har prøvd. funket ikke. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du har testet en Clear CMOS? Sjekk manualen for hvordan det gjøres på MSI kortet, kan godt hende du må koble ifra strøm og fjerne batteriet i tillegg, dette varierer fra HK til HK og skal stå i manualen. Funker ikke dette så er det mulig at du har en dud nForce, men slik er det med disse brikkesettene. Lenke til kommentar
kml Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Gjenbruker denne tråden for min problemstilling. Jeg har kjørt med dette oppsettet i flere år (Gigabyte GA-73PVM-S2H), men plutselig nå henger maskinen i flere minutter med dette skjermbildet: Har allerede vurdert å oppgradere hovedkort/cpu, men dersom får fikset problemet, lar jeg nok denne konfigurasjonen få kverne en stund til. Hva kan ha skjedd, og hva gjør jeg evt med det? Red: Skriveleifer Endret 24. mars 2011 av kml Lenke til kommentar
kml Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Fant et tips om å resette bios: Slå av maskinen, ta ut klokke-batteriet på hovedkortet en liten stund, tilbake igjen, starte opp og alt i orden igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå