Long Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Hei, folkens. Jeg vil gjerne koble min Logitech Z-5500 til TV-en min via en phonokabel, grunnet at jeg så en tråd på forumet at man trengte å gjøre det for å få lyd ut av surroundanlegget mitt når jeg spiller på Wii-en (ja, jeg vet at jeg ikke får surround av dette, men stereo). Spørsmålet er da: - Hva slags phonokabler skal jeg kjøpe? Åssen ser de ut? - Hvor skal jeg koble dem til på TV-en og surroundanlegget? - Hvor mye koster de sånn circa? Takker for alle svar. PS: Jeg skrev tidligere en liknende tråd, bare med "vanlig TV-titting" istedenfor. Vet ikke om de svarene jeg fikk i den tråden gjelder også for dette, men det er jo derfor jeg spør. Endret 28. januar 2009 av MK-Card Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvis tv-en har vanlige phono-utganger trenger du en kabel meb phono i ene enden og 3,5mm jack i andre: Du plugger inn jacken i den grønne 'front' inngangen. Lenke til kommentar
Long Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Stilig med kjapt svar. Det hjalp mye. Vil bare bekrefte: Er Wii-komponentkablene også phonokabler? For hvis det er det, er jeg 100% sikker på at jeg har de inngangene du nevnte, og kan da skaffe meg de kablene du opplyste. Endret 27. januar 2009 av MK-Card Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Ja, det er "phonokabler". Så løp å kjøp! Endret 27. januar 2009 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Når du har stereo kabel (hvit/rød RCA) ut fra WII kan du koble den rett i Z5500. Det har i utgangspunktet ingenting for seg å gå veien om TVen med lyden. Men. hvis du også ønsker lyd til Z5500 ved TV titting må du allikevel ha den nevnte kabelen. Tips: Hvis du aktiverer Prologic 2 (tror den har det) på Z5500 får du en "surround-light" fra WIIen og TVen. Fungerer overraskende bra på TV filmer. Lenke til kommentar
Long Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 Takk for tipsene, folkens. Kjøpte kabelen i dag og det funker knall. ^^ Jeg skal prøve det tipset, Junkers, selv om jeg bruker 360-en som DVD-spiller. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Takk for tipsene, folkens. Kjøpte kabelen i dag og det funker knall. ^^ Jeg skal prøve det tipset, Junkers, selv om jeg bruker 360-en som DVD-spiller. Ja, prøv det hvis Z5500 har Prologic eller Prologic2. Regner med at du kjører HD kabel og optisk digital 5.1 fra X360en ? Bråker den ikke litt mye som DVD spiller ? Har selv en 360 men har aldri sett filmer på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå