Eaztah Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hei! Håper det er noen som kan hjelpe meg her Jeg studerer for tiden i Singapore, og i mars kommer kjæresten på besøk og da er planen å reise litt rundt omkring i Asia i disse to ukene. Planen er å reise til steder hvor de har digge strender og hvor man bare kan slappe av maksimalt med SPA og sånt, men hvor det også gjerne er litt aktiviteter å finne på utenom å bare slikke sol:) Men vi har også lyst til å reise til ulike byer for å oppleve dette også, eventuelt mindre steder/byer. Vi vil bevege oss rundt med fly så langt vi kan det. Når det gjelder prisklasse for bolig så kan det være alt fra middels billig, til litt dyrere luksus alt etter hva som anbefaøes:) Det viktigste er bare at vi får en kongekos tur:) Foreløpig har vi tenkt å reise til disse stedene. Bali, Philipinene, Thailand, Malaysia Problemet er at jeg aner ikke hvilke steder i disse landene det er bra å reise til. Er det viktig å booke hotell/hostell/bungalows på forhånd, eller kan man gjøre det når man kommer ned? I filipinenene er planen å kanskje dra til Boracay, og i Thailand skal vi kanskje dra til Koh Yam som er en øy uten for Phi Phi. Og i malaysia skal vi ihvertfall se K.L, men kan også muligens oppleve noe mer der også. Bali vet jeg ikke hvor jeg skal dra, så trenger gjerne noen tips her. Hva med vietnam? Kan det anbefales, i så fall hvor? Er det noen her som kan gi meg noen tips og forslag til rute, steder å bo, aktiviteter, osv? Eller eventuelt andre steder man burde dra til istedenfor? Setter stor pris på svar:) Takk! Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Gode slikke sol og bademuligheter finnes absolutt også i Malaysia, i tillegg til storbyer som KL. Utenfor byen Mersing finnes flere flotte øyer dere kan dra til. Litt ettersom hva dere er ute etter, men personlig anbefaler jeg øya Pulau Rawa som ligger en times båttur fra Mersing. Det er en liten øy med en nydelig strand og sjø, flott resort og kjempevennlig staff. Ikke så kjent som mange andre ferieøyer, og derfor lite trengsel. Sjømannskirken i Singapore arrangerer årlig tur dit i påsken, så for deg som bor i Singapore finnes det gode muligheter for god informasjon fra de som jobber i kjerka. http://www.rawasfr.com/ Ellers så er Vietnam absolutt et sted å anbefale. Strand-ferie i Vietnam har jeg ingen egne erfaringer fra, men har feriert i Ho Chi Minh City (Saigon) og det er absolutt å anbefale. Høres kjempe spennende ut dette! Lykke til! Endret 27. januar 2009 av Noteknekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå