Lapp1 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har lenge brukt en slags HDMI kabel fra pcen min til min LCD tv-skjerm. Etter jeg flytta litt om og kobla ut alt, får jeg ikke den til å ta opp tven lengre. Prøvde begge ingangene bak i pcen, men med no luck. Har prøvd å søkt etter skjermer på pcen med både skjermkort interfacet og pcen (tilpass - skjerminstillinger). Noen som vet hva som kan være feil med pcen, evt hva jeg kan gjøre feil? (Fant ikke noe mer passende plass å spørre på i farten) Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hos meg har det hjelpt om eg reseta skjermen når eg kobla slepbar til TV. så med å lukke igjen lokk og åpne igjen. husk at den må var stilt til at ingenting skjer når du lukker igjen... Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Reset skjermen? hm, hva mener du? Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Er det ein bærbar? og kva os har du? Endret 27. januar 2009 av Alliha Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Har prøvd på både bærbar og stasjonær nå, ingen funker Men på laptopen (som jeg prøvde først på) har jeg VistaPremium , 32bit tror jeg. Stasjonæren har Basic. Begynner nesten å lure om det er noe galt med tven ? Ellers er det noe jeg glemmer å gjøre. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 ok, vær sikker på at den bærbare er stilt til å ikkje gjer noko når du lukker den. (søk på power options i kontroll-panel -> change what power buttons do. veitt ikkje korleis dette er på norsk) så kobler du den til tv-en, lukker igjen lokket, venter eit øyeblikk og lukk opp. Nå skal skjermen ha reseta seg, og det vil visast på TV-en. virke for meg iallefall Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Funka ikke. TVen reagerer ikke, merkelig nok. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 er det hdmi til hdmi eller dvi til hdmi kabel? Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Er ikke likt i begge endende av kablen nei, er vel dvi til hdmi. Det er slik ende som du pakker i der du pakker inn skjermen i pcen. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 har du prøvd å koble til kabel, så restarte heile maskinen? Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Prøvde det nå, no results. Ingen reaksjon på tven. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 har du prøvd med diverse inngongar på tv-en, prøvd på andre tv-ar? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvilken oppløsning innehar LCD TV'en din? Den må i noen tilfeller ha samme oppløsning som primær skjermen. Om disse er forskjellige vil du kunne få problemer. Prøv å sette ned oppløsningen til det laveste og jobb deg oppover. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Sjølv om oppløsninga ikkje stemmer, ville han vel sitt noko? Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Har kun prøvd med denne tven, og har bare en inngang å bruke, HDMI inngangen. Oppløsningen skal ikke være noe problem nå, vet at jeg må ha skjermen tilkoblet, for også skru den over PC skjerm-oppløsning for at noe skal bli svart / ikke fungere. Frustrerende at det ikke skulle gå lengre. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2009 *desperat bump* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå