Guest345 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Noen som har noen ideer om headrush? Det hender ganske ofte når jeg reiser meg opp. Det har vært perioder hvor jeg faktisk har ramlet rett i bakken pågrunn av dette. Med det første trodde jeg kanskje det var jernmangel, men etter å ha tatt jerntilskudd er jeg ikke så sikker lenger. Noen som har noe forslag å komme med? Lenke til kommentar
meanrain Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Noen som har noen ideer om headrush? Det hender ganske ofte når jeg reiser meg opp. Det har vært perioder hvor jeg faktisk har ramlet rett i bakken pågrunn av dette. Med det første trodde jeg kanskje det var jernmangel, men etter å ha tatt jerntilskudd er jeg ikke så sikker lenger. Noen som har noe forslag å komme med? Hm.. Er sjølv svært plaga med dette. Har ein teori om at det skjer når eg har gått for lenge utan å ete, slik at blodsukkeret er for lavt. Når eg tok det opp med legen min sa han at det kunne tyde på lavt stoffskifte.. Då kan ein ofte bli svimmel visst. Men det stemte ikkje i mitt tilfelle. Lenke til kommentar
Guest345 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 Noen som har noen ideer om headrush? Det hender ganske ofte når jeg reiser meg opp. Det har vært perioder hvor jeg faktisk har ramlet rett i bakken pågrunn av dette. Med det første trodde jeg kanskje det var jernmangel, men etter å ha tatt jerntilskudd er jeg ikke så sikker lenger. Noen som har noe forslag å komme med? Hm.. Er sjølv svært plaga med dette. Har ein teori om at det skjer når eg har gått for lenge utan å ete, slik at blodsukkeret er for lavt. Når eg tok det opp med legen min sa han at det kunne tyde på lavt stoffskifte.. Då kan ein ofte bli svimmel visst. Men det stemte ikkje i mitt tilfelle. Jeg er veldig faste og bestemte måltider å spise på, så har mine tvil om at det har noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det er litt usikkert hva som menes med "headrush", men det høres ut som et raskt blodtrykksfall som kan oppstå hvis en reiser seg for fort. En kan da føle at en er i ferd med å besvime, bli svimmel og kan få synsforstyrrelser. Hvis det er dette, går det over etter kort tid, dvs her si i løpet av sekunder. Du bør vel gå til legen, hvis du er bekymret om dette kan være noe alvorlig. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Var litt plagt med det da jeg var yngre, men det hadde min pappa også da han vokste opp og fikk beskjed av legen at det var et problem som kunne oppstå under oppveksten.. Gammerl er OP? Lenke til kommentar
Guest345 Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Jeg er 19 Endret 27. januar 2009 av Guest345 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Har samme problem og jeg fikk beskjed av legen at det kunne skje når man vokser mye på kort tid, dettte fordi blodårene rett og slett ikke klarer å holde samme tempo dermed så de ikke klarer å transportere nok blod opp til hodet. Lenke til kommentar
araziel Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Stikk til legen og sjekk blodtrykket hvis det er noe du stadig vekk opplever. Evt. prøv å spis litt mer frukt/ikke sitt stille i en evighet for så å plutselig reise deg. Har hatt samme greia, til og med besvimt og slått hjernerystelse pga det. For min del er det bare mangel på fôr i lange perioder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå