Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Ny trådløs router. Anbefalinger? Visse krav, les mer.

Anbefalte innlegg

Jess, som topic sier, så trenger jeg en ny trådløs router.

Trenger da en med mulighet for å kontrollere båndbredden til hver maskin, og den skal kunne låse en bestemt pc ute fra nettet etter et visst tidspunkt. (Ja, problemer med noen som sitter hele natta, går utover skole etc). Har alltids muligheten for å bare skru av greiene før kvelden, men vil helst slippe det.

Er det noen som har noen gode ideer til meg? Prøvd å søke litt overalt, men finner ikke helt ut av det!

edit: Glemte å legge til at hovedmaskinen er koplet opp via kabel, så trenger ikke noe av det dyreste. Blir bare laptoper til surfing etc som koples via denne routeren.

Endret av fshow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fullt mulig med Victek's sin mod av Tomato firmware for bla Linksys WRT54GL. Det er en tredjeparts firmware, som gjør at du får mange flere funksjoner iforhold til Linksys sin egen firmware.

WRT54GL får du for under 600 kr, bla på NetOnNet.

Det er svært enkelt å bytte ut den originale firmwaren på WRT54GL, bare søk på Google og du vil finne guider om du ønsker.

Link til firmwaren: http://victek.is-a-geek.com/tomato.html

Lenke til kommentar
Dette er fullt mulig med Victek's sin mod av Tomato firmware for bla Linksys WRT54GL. Det er en tredjeparts firmware, som gjør at du får mange flere funksjoner iforhold til Linksys sin egen firmware.

WRT54GL får du for under 600 kr, bla på NetOnNet.

Det er svært enkelt å bytte ut den originale firmwaren på WRT54GL, bare søk på Google og du vil finne guider om du ønsker.

Link til firmwaren: http://victek.is-a-geek.com/tomato.html

Kan jeg også klare å kutte tilgangen til inet etter et satt klokkeslett med denne firmwaren? Leste litt på siden, så ingenting til det, og det er hovedgrunnen til at jeg må kople opp det trådløse nettet...

edit: nvm, leste en gang til, access restriction. Burde være denne!

Takk :)

Endret av fshow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...