Gå til innhold

Trenger litt hjelp med mitt kosthold


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg er 21 år, og har endelig kommet i gang med et treningsprogram etter alt for mye dødtid. Men så er det jo slikt da, at uten et skikkelig kosthold så er mye av treningen bortkastet. Og det er der dere kommer inn :innocent:

 

Jeg trenger altså litt hjelp med å komme i gang med et skikkelig kostholdsprogram. Jeg er fryktelig dårlig til dette med å holde styr på hva jeg spiser osv, så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg litt på riktig vei.

 

Dagen min ser vel omtrent ut noe som dette:

 

0730: Frokost - et par (halvgrove)brødskriver med pålegg. Pålegget varierer, men som oftest er det syltetøy, ost med paprika eller leverpostei. Drikke er melk

 

1145: Lunch - består av smurt nistemat, som er 4-5 brødskiver med samme pålegg som frokost. Hvis jeg ikke rekker å smøre meg niste så pleier jeg å kjøpe meg noe på skolen. Drikker vann til lunchen.

 

1600: Middag - varierer veldig mye, men jeg bruker som oftest kjøttdeig av kylling, kyllingfilet eller fisk... det hender at middagen ikke består av noe av disse rettene også. Som tilbehør bruker jeg pasta/poteter/ris og diverse grønnsaker. Drikker gjerne vann, men også melk når det passer seg. Tar meg også en proteinshake rundt dette tidspunktet.

 

2000: Kvelds 1 - mye av det samme som lunchen jeg har på skolen. Drikker melk.

 

2300: Kvelds 2 - det er ikke bestandig jeg spiser to ganger på kvelden. Det kommer an på om jeg er sulten eller ikke. Men hvis jeg spiser, ligner det veldig på kvelds 1

 

I løpet av skoledagen så drikker jeg veldig mye vann, og det blir fort et par liter i løpet av en skoledag. Jeg fungerer rett og slett ikke uten vann.

 

Jeg ser at det kanskje er litt lang tid mellom hver gang jeg spiser, så målet mitt ville være å ha to luncher mens jeg er på skolen. Kanskje en i 10-tiden og en i 13-tiden. Jeg er veldig åpen for forslag her.

 

Jeg håper noen av dere som har litt greie på dette vil hjelpe meg litt med tips til hva jeg burde spise og til hvilke tider.

 

Mvh

Martin :)

Endret av MartinBordvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Målet med treningen min er å bli større og sterkere, rett og slett... =P Jeg veier 66kg sist jeg stilte meg på vekta, og er 176cm høy.

 

McMuffin: Ja, det var noe sånt jeg hadde tenkt òg :) Men jeg tar gjerne mot litt tips til hva jeg burde spise. Jeg har hørt at frukt og nøtter er bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...