anaconda Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Leste om en annen som hadde byttet til Dynavoice S4 og fått mye bedre lyd. Jeg har faktisk 4 PSB Image 1B. Jeg har de ikke hjemme, men kan hente de om det lar seg gjøre. Jeg vil bytte ut to av høyttalerene i Logitech Z-5500 med 2 Image 1B, for bedre mellomtone. Vil dette funke? PSB Image 1B Spesifikasjoner: Speaker Type: 2-way - passive Nominal (RMS) Output Power: 60 Watt Max (RMS) Output Power: 120 Watt Response Bandwidth: 60 - 21000 Hz Input mpedance: 6 Ohm Recommended Amplifier Power: 10 - 80 Watt Sensitivity: 91 dB Crossover Frequency: 2200Hz Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Leste om en annen som hadde byttet til Dynavoice S4 og fått mye bedre lyd. Jeg har faktisk 4 PSB Image 1B. Jeg har de ikke hjemme, men kan hente de om det lar seg gjøre.Jeg vil bytte ut to av høyttalerene i Logitech Z-5500 med 2 Image 1B, for bedre mellomtone. Vil dette funke? PSB Image 1B Spesifikasjoner: Speaker Type: 2-way - passive Nominal (RMS) Output Power: 60 Watt Max (RMS) Output Power: 120 Watt Response Bandwidth: 60 - 21000 Hz Input mpedance: 6 Ohm Recommended Amplifier Power: 10 - 80 Watt Sensitivity: 91 dB Crossover Frequency: 2200Hz Hvis fortserkeren i Z5500 trives med det så. Men det merker du jo fort. Personlig synes jeg senteren i Z5500 er det svakeste kortet i filmsammenheng. Man må jekke opp den kanalen endel for å få gode dialoger. Tror jeg ville satt inn støtet der først, det er tross alt den viktigste høyttaleren i et kino oppsett. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 will not work. du får det sikkert til å fungerer. Men du må huske på en ting. Forsterkern i z5500 er laget for høyttalerne som følger med og omvendt. Den er dimensjonert for de høyttalerne og ingen andre. Så jeg vil si at det ikke vil fungere selv om du sikkert får lyd i dem. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Enig med Breiker her. Stor sjans for å sprenge høyttalerene, og i verste fall forsterkeren til z-5500. Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Enig med Breiker her. Stor sjans for å sprenge høyttalerene, og i verste fall forsterkeren til z-5500. Høyttalerne overlever nok Verre med forsterkeren i Z-5500. Den er nok dimensjonert uten store marginer. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Høyttalerne overlever nok Verre med forsterkeren i Z-5500. Den er nok dimensjonert uten store marginer.Det er nok omvendt. Svake forsterkere dreper høytalerne p.g.a klipping av lydsignalet. Jeg vet det ikke for sikkert, men går ut i fra at Z-5500 bruker forsterkerchiper for å drive høytalerne, og disse er godt beskyttet mot for høy spenning, for mye strøm, og for høy temperatur. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Det har vært lignende tråder før, der man har konkludert med at man ikke bør bytte høyttalerne. Forsterkeren i slike anlegg er mildt sagt ikke mye å skryte av selv om den kan drive høyttalerne opp på høye volum. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 jaja, det funket. Men det funket enda bedre å bytte ut hele anlegget. Mye bedre lyd. Den gamle sony suben min som er bare 8" går faktisk dypere enn logitech suben. Er så glad at jeg hentet tilbake det gamle anlegget. Var så lei Z5500. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Er sikring i z-5500, så er vel den som ryker om det først skjer noe ved bytte av satelitter. Mulig jeg tar feil, men er jo derfor den er der. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg prøvde dette når jeg hadde Z-5500, det viste seg at det er et delefilter i forsterkeren, som deler vekk lave toner til satelittene, så lyden ble tynn og "pistrete". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå