Gå til innhold

BK : Is og reflekser

frimmy

Anbefalte innlegg

Første gang jeg poster her på akam, men man må vel begynne en gang :)

Ikke lenge siden jeg begynte med bilder, så er sikkert alt for fornøyd med bildene enn jeg burde være, men konstruktiv kritikk ang. komposisjon og bildebehandling ønskes :)

post-54270-1233097315_thumb.jpg

Har croppa bort fjell, og trær på venstresiden, som jeg syns forstyrret bildet, har mørknet skygger og mørke partier, og også tonet ned de lyse delene. Pluss da brukt aged photo filter.

18mm,iso 100, 1\50 shutter, f5.6

post-54270-1233097587_thumb.jpg

Fjerna litt på toppen, ellers ingenting

55mm,iso 100, 1\20 shutter, f5.6

Edit: fjernet signatur

Endret av frimmy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet hadde en alt for stor overeksponert flekk, men det andre falt virkelig i smak. Kalde farger, og en kickass refleksjon av noe som ser mistenkelig likt ut som et vestlands fjell. Skarpt og pent er det og, eneste som trekker ned er den forferdelige signaturen. Fysj. Vekk med den! :p

Lenke til kommentar

Nesten skummelt enig med J@cob her.

I det første bildet blir refleksjonen altfor voldsom, mens nummer to er bare delikat med behagelige blålige fargetoner. Refleksjonen av åsen/fjellet i bakgrunnen gir en fin diagonal. Mulig det kunne eksperimenteres litt med plasseringen av denne, men det er også ok slik det er. Men den signaturen er bare _altfor_ fæl og dominerende.

Altså:

Bilde1: Niks.

Bilde2: Toppers.

Lenke til kommentar

hehe, den signaturen kasta jeg på mest fordi jeg ville ha navnet mitt på det :p

Men kan seff fjernes fort, skal prøve å ta flere bilder å se om jeg ikke kan få et annet resultat på bilde 1.

Å fjellene er i nordland faktisk ;)

Tusen takk for svar :)

Endret av frimmy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t1pvX92QsX

Likte i grunn begge 2, men må si meg enig med J@cob at bilde nr 2 var desidert best. Skarpe og flotte bilder begge 2, men som det var sagt, så er det dumt at det ble et parti på det første som er overeksponert.

Lenke til kommentar

Ser bare et bildet her :\

Edit: Der kom det andre bildet jah.

Jeg må si det første bildet var litt..det var greit men jeg ble meget undrene på hva som var videre opp imot elva,blikket ble trukket opp til...øhm...jeg ville gjerne ha sett lengre oppover av selve elva :)

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Ja trykka ferdiknappen litt tdlig :)

Og videre opp der er det et vann faktisk, men skal tilbake å ta flere bilder å må se hva jeg klarer å få til.

Men har nå fjerna signaturen, så den ikke ødelegger bildene vaffal.

Må si meg positivt overrasket og godt mottatt her vertfall, kan vel ikke skylde på annet enn nybegynnerflaks når det gjelder bildene.

Er tatt med mitt første dslr kamera, og dette var min første skikkelige prøvetur ute med det, da jeg hadde fri i dag. Men morro var det, ekstra mye da jeg fikk såpass mange fine tilbakemeldinger, så jeg er garantert bitt av basillen.

Sitter å tenker nå på hvordan jeg skal klare å få bort den overeksponeringen uten at bildet blir for mørkt, men kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til å prøve :)

Endret av frimmy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...