Gå til innhold

Hvilket kamera er best til å ta knipsebilder innendørs?

Anbefalte innlegg

Jeg har satt en pris til 2000-2500kr. Det må være minst 3 mpixler. Dette skal være et kamera som skal brukes mye innendørs. Jeg har valgt ut 3 kameraer og lurer på hvilket som er best av disse 3 til å ta "knipsbilder" eller øyeblikksbilder" innendørs. En bør kunne knipse flere ganger etter hverandre uten å måtte bruke tid/stativ for å organisere bildet, og bildene må være skarpe uten for mye bevegelse(at en kan ta bevegelsesbilder uten å få en hel haug med uskarpe bilder)

1: Canon powershot a 300 (2000kr)

2: sony cyber-shot dsc p32(2312kr)

3: Kodak dx4330 (2450kr)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Kodak kameraet vil overstige 2500 kroner, siden du må kjøpe batterier med lader utenom, og i tillegg bruker den SD/MMC minnekort som er litt dyrere enn Compact Flash.

Sony kameraet bruker svindyre minnekort(MemoryStick).

Canon A300 trenger også oppladbare batterier, men vil allikevel ikke

komme over 2500 kroner. I tillegg bruker den de veldig billige minnekortene Compact Flash. Samtidig tror jeg at dette er et veldig godt kamera!

Føler at jeg driver reklamekampanje for A300 på dette forumet, har anbefalt det mange steder. :smile:

Men jeg tror virkelig at det er et skikkelig bra kamera til ditt formål.

Lenke til kommentar

INNENDØRS!

Ingen av de nevnte kameraene er vel akkurat noen racer innendørs!

Kodak DX sliter betraktelig i dårlig belysning......hjelpelampe er vel tingen dersom man skal ta mye bilder innendørs......muligens IXSUS V3 eller noen av Sony kameraene!

Lenke til kommentar
INNENDØRS!

Ingen av de nevnte kameraene er vel akkurat noen racer innendørs!

Kodak DX sliter betraktelig i dårlig belysning......hjelpelampe er vel tingen dersom man skal ta mye bilder innendørs......muligens IXSUS V3 eller noen av Sony kameraene!

Ifølge Canon Japan har A300 hjelpelampe, men den ligger visstnok inni blitzen. Her fant jeg det:

http://web.canon.jp/Imaging/PSA300/PSA300_1000-e.html

Lenke til kommentar

Hvis du skal ta flere bilder etter hverandre innendørs så kan du ikke bruke den innebygde blitsen siden den trenger tid på å lade seg opp. Da duger ingen av de kamraene hvis det ikke er godt dagslys ute og store vinduer.

Enten trenger du et kamera med ekstern blits sko og en god ekstern blits, eller så må du vente til blitsen lader seg opp hver gang (4-7 sekunder).

Jeg har prøvd Nikon Coolpix 5000, Fujifilm 2800, Canon Ixus og Olympus C-5050 innendørs i vanlig belysning og det er umulig å få stort sett skarpe bilder uten bruk av blits hvis det er den minste bevelgelse. På sommeren når det er sol hele døgnet så går det mye bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...