Gå til innhold

bil hoppet inn gjennom kirketak

gjeewaytee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fullt mulig. Kjenner en som koliderte med motorsykkel i TOPPEN av en telefon-stolpe, nesten 6 meter over bakken. Laaaang slette, sprek sykkel, også endte sletta i ei lita dump etterfulgt av en slakk nedoverbakke, så istedefor å kjøre nedover, fortsatte han oppover i løse lufta tel han traff toppen av telefonstolpen. Trenger vel ikke legga tel han selvsagt holdt fartsgrensa....

Lenke til kommentar

Solberg med 54 meter

Henning Solberg, som selv har hoppet 54 meter med bil, mener at 23-åringen må ha tatt en voldsom fart på bilen da ulykken skjedde.

- Noe lignende dette har jeg ikke hørt før. For å fly med en bil så langt må du minst ha en fart på 120-130 km/t. I Rally Sverige hoppet jeg 54 meter, og da hadde jeg en fart på 140-150 km/t, sier Henning Solberg til VG Nett.

I Rally Sverige i 2005 satte Henning Solberg en personlig lengderekord på det berømte hoppet «Colins Crest» i Sverige.

Lenke til kommentar

Er ikke så "vanskelig" å hoppe så langt som 30 meter, men tenk på kraften som må til for å komme 7 meter opp i lufta. Hadde det ikke stått en kirke i veien så hadde han vel lett landet mye lengere borte...

Det som er så rart er at jeg ikke fikk intrykket av at han bremset noe før hoppet lissom :) Ser ut som dette er i et tettsted eller noe...

Lenke til kommentar
Sykt, ser jo faktisk bare ut som en skoda octavia stv eller noe, har dessverre null peiling på skoda.

Bil på ca 1200-1600kg + 7meter eller mer oppover + ca 30 meter bortover = jævli høy fart.

riktig, Skoda Octavia 2, de veier vel rundt 1500-1600kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...