War Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Det blir jo litt feil å si da, selfølgelig skårer myse høyest, det er derfor det selger best. Men det er ikke i kroppen like lenge, det blir i mindre grad utnyttet og det mangler flere egenskaper som K har. Selfølgelg "fungerer Myse" Det jeg lurer på da er hvorfor mekker Fagerli og Tn ++ 50:50 og ikke bare myse som er billigere? Hvorfor viser all forskning at en blanding er det beste? Hvorfor nekter Fagerli å lage/selge et rent mysepulver og nekter å bruke det selv? Fagerli skriver også: Denne viser også det jeg har snakket en del om, myse gir en høyere puls i aminosyrenivåer, men er såpass hurtig at det vil øke oksidasjonen av aminosyrer - kasein er mer langsomt og opprettholder aminosyrenivåene over lengre tid, som i sin tur fører til et netto høyere opptak og retensjon (accretion) av aminosyrer i muskelen: Etter alt jeg har sett i 10-11 år nå mener jeg at det ikke holder med et rent mysepulver sammen med et vanlig kosthold. Endret 9. mai 2009 av War Lenke til kommentar
Freddy K Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Og jeg mener det holder med myse om man allerede spiser en del melkeprodukter til daglig. Jeg mener tilog med at man ikke trenger proteinpulver overhodet, og kan få like gode resultater uten Lenke til kommentar
War Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Til nød enig med melkeuttalen, melk er komplett, alt man trenger. Min kropp er mitt tempel så jeg ville kanskje ikke drukket mange liter melk pr dag. Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2009 Meen, nok om protein. Hvilket treningsprogram bør jeg følge? Mtp. at jeg skal trene 2 ganger (?) i uken. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Proteindiskusjoner kommer nok opp igjen du xD Hvorfor ikke trene 3 ganger i uka? Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Det ble sagt at jeg ikke kunne ha fotballtrening og styrke på èn og samme dag. Jeg har (skal..) gjøre det slik at jeg ikke har fotballtreninger fredager, og har dermed tilrettelagt onsdager og fredager til styrketrening. Om jeg får i meg nok kalorier kan jeg vel ha styrketrening på mandager også, men som sagt, da spiller jeg fotball i tillegg. Eller søndager, da har jeg fri. 10kg pulver ankom posten idag, så henter det imorgen Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Skulle gjerne hatt et treningsprogram nå Lenke til kommentar
War Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg ville ha tatt RYP hos TN for å skaffe grunnstyrken før noe mer avansert. Ikke et dårlig program heller, tok meg fra 75 til 95kg Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 13. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2009 Vil det gå greit å halvere inntaket av protein de dagene jeg spiller fotball? Hvis jeg følger det vanlige kostholdet som blir nevnt opp igjen over diversse forum + Gainer. Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 17. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2009 Her er da kostholdet mitt Frokost: Havregryn 80 gram (2dl) 1 banan En hand med mandler Proteinshake med 20g pulver 2 spiseskjeer tran + vitaminer Lunch: 3-4 brødskiver med dobbelt lag ost og skinke eller egg. +frukt Middag: 1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk 100 gram (1,25 dl tørrvare) ris eller 400 gram poteter Mellommåltid: 1 frukt Før trening: 30 gram proteinpulver Kveldsmat: proteinshake med 30g pulver En hand med mandler 2-3 skiver med banan Jeg lurer på når jeg skal ta gainer og hvor mye? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 17. mai 2009 Del Skrevet 17. mai 2009 Har ikke noe å si når du tar gaineren på totalinntaket, men du kan jo ta den etter trening, da kroppen er mer mottagelig for trening. For å vite hvor mye du trenger å ta må du først finne ut hvor mye næring du trenger den aktuelle dagen og så må du finne ut hvor mye næring av dette du har greid å dekke via kosten. Det er ikke noe fasitsvar, det som står på bøttene er bare veiledende. Ligger du 300kcal under det du burde en dag (enten pga du ikke har spist nok eller kanskje pga du har forbrent denne mengnden på f.eks. jogging) kan du få i deg 300kcal fra gainer (ca. 60-70g pulver). Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Da er spørsmålet mitt hvor mye jeg ca forbrenner når jeg spiller fotball? Evt. hvordan kan jeg finne det ut? Hvor mye kcal får jeg i meg i kostholdet nevnt ovenfor? Endret 18. mai 2009 av Prince_ Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Har blitt mye klokere nå, og kosthold ligger i spoiler. Frukost: Havregryn 120 gram (3dl) 2 ss tran + vitaminar 130g Gainer Når jeg går til skolen spiser jeg 2x gulrot. Lunsj: En hand med mandler 3 brødskiver med dobbelt lag ost og kokt skinke Frukt Middag: 1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk 100 gram (1,25 dl tørrvare) ris eller 400 gram poteter 130g Gainer Etter styrketrening: 130g Gainer Kveldsmat: 2-3 skiver med banan Eller Havregryn 80 gram (2dl) Jeg får i meg 183g proteiner. Dette er jo for mye?? Gaineren inneholder 26g proteiner per 130g servering. Kalorier 525 kcal Protein 26 gram Karbohydrater 85 gram Fett 9 gram Ved iform sin kalorikalkulator forbrenner jeg 3000 kcal, men på tech sin enklere kalkulator forbrenner jeg 2500 kcal. Hva bør jeg gå etter? Er jo stor forskjell. Tech iform Endret 1. juni 2009 av Prince_ Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Ingen av kalkulatorene stemmer 100% det er ca. Ta mitt i mellom da, hva var målet ditt igjen? Med trengingen og kostholdet? Det er ingen ting som heter formye protein i den forstand. At det er unødvendig dyrt er det første man skal tenke på. Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Jeg skal bulke. Jeg tar ikke akkurat gainer for å deffe. Jeg vil jo ikke bare "ta en midt i mellom", da jeg bør ha det ganske nøyaktig? Endret 1. juni 2009 av Prince_ Lenke til kommentar
HValder Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Ja, hvis du har proteinoverskudd med gainer kan du godt kjøpe reint karbo-pulver i staden, evt. kjøpe litt proteinpulver i tillegg. Trur det blir ein tanke bedre reint prismessig. Edit: Har ikkje så mykje erfaring med det, men så lenge du auker i vekt utan å bli feit er du vel i mål? Endret 1. juni 2009 av HValder Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 Som sagt. Jeg har allerede kjøpt gainer og proteinpulver. Det var tross alt her jeg ble fortalt at jeg skulle kjøpe disse. Lenke til kommentar
War Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 Bulke + masse idretter som fotball osv. Regn med 500kcal timen til fotball som du må spise tilbake. Så bruker du vekten eller fettklype til å måle fremgangen. Går du ikke opp ca 1 kg etter 14 dager så øk kcal. Går du opp formye kutt kcal osv. Justere etter fremgangen. Det er mye enklere med en fettklype. Lenke til kommentar
Prince_ Skrevet 1. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2009 (endret) Bulke + masse idretter som fotball osv. Regn med 500kcal timen til fotball som du må spise tilbake. Så bruker du vekten eller fettklype til å måle fremgangen. Går du ikke opp ca 1 kg etter 14 dager så øk kcal. Går du opp formye kutt kcal osv. Justere etter fremgangen. Det er mye enklere med en fettklype. Litt fett på meg skal gå greit foreløpig. Er det ikke realistisk å gå opp i vekt 1kg/uken? I kostholdet mitt med 3 gainere dagen får jeg faktisk i meg 3759 kcal daglig. Dette blir passelig på mandager vil jeg tro. Endret 2. juni 2009 av Prince_ Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 1. juni 2009 Del Skrevet 1. juni 2009 1kg/uken er nok litt mye. Det tilsier jo at du er temmelig feit etter en bulk. Vi snakker ikke bare "litt" fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå