armyman Skrevet 15. april 2003 Del Skrevet 15. april 2003 hei! jeg skal liste ut filene på g:/ som er en nettverksdisk i ie. dette skal jeg gjøre med følgende jsp fil, men det funker ikke!!! det funker derimot bra om jeg endrer path'en til c:/ koden min ser slik ut: <%page import="java.io.File"%> <html> <head><title></title></head> <body> <% File katalog = new File("g:/"); String[] file = katalog.list(); for(int i=0;i<file.length;i++) { out.println(file[i]); } %> </body> </html> feilen som tomcat kommer med er en java.lang.NullPointerException, men jeg fatter ikke hvorfor det ikke funker med g:/ når c:/ går helt fint! noen som har noen lure tips å komme med??? Lenke til kommentar
armyman Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 er det ingen som har vært borte i dette??? det virker som om det er File.list() metoden som ikke fungerer mot nettverksdisken, den returnerer nemlig bare null da i stedet for en array over filene i mappen. jeg har ikke noe problem med å lage linker til g: disk ellers....... noen som kan hjelpe her???? Lenke til kommentar
AOFanboi Skrevet 8. juni 2003 Del Skrevet 8. juni 2003 Kjører du JSP-fila mens bruker er pålogget? Det er kun da g: har noen mening. Kjører du f. eks. Tomcat som service må du trolig bruke UNC-path, dvs. servereksport i stedet for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå